Heb ik uiteindelijk een 3080 weten te bemachtigen, crashen vrijwel al mijn games. Het gebeurt op dezelfde manier in elk spel. Als ik lekker aan het spelen ben, bevriest mijn beeld voor een tiende seconde en daarna zit ik weer naar mijn desktop te kijken. Sommige games crashen sneller dan andere. Valorant bijvoorbeeld crasht vrijwel nooit terwijl Apex binnen 10 min vrijwel gegarandeerd crasht.
Error codes:
Destiny 2: Broccoli
Valorant: Gpu has been removed
Apex: Dxgi_error_device_removed, Dxgi_error_device_hung.
Windows logboeken: Application has been blocked from accessing graphics hardware of nvlddmkm does not respond.
Ik heb al best wel wat dingen geprobeerd, maar het is me nog niet gelukt om het te fixen. Ik heb al twee andere ram sticks geprobeerd, drie kabels in plaats van twee kabels en een 1000w psu ipv mijn 750w psu.
Ik heb zes verschillende drivers geprobeerd (met DDU): 456.38, 456.55, 460.79, 460.89, 461.09, 460.89 studio driver
Windows opnieuw geïnstalleerd
Tdr en TdrDdiDelay veranderd in Windows registry (met als waardes 8, 20, 0)
Windows power settings
Ik heb system file checker en DISM commands geprobeerd
MSI afterburner verwijderd
Core clock naar beneden gegooid (-25, -50, -75, -150)
D.O.C.P uitgezet in mijn bios
Nvidia debug mode geprobeerd
Build:
Cpu: AMD 5600x
Cpu cooler: scythe mugen 5 rgb
GPU: MSI 3080 Suprim x
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 DIMM 3200 MHz/16
MOBO: Asus ROG b-550e
SSD: 970 evo
PSU: Corsair RM1000x
Case: NZXT 510 Elite
Mijn gpu temperaturen zijn een beetje raar, tijdens het spelen van valorant komt de gpu temp niet boven de 60 graden en als ik niks doe report hwinfo dat mijn temps 28 graden zijn (de temperatuur van mijn kamer is ongeveer 10-15 als ik mijn raam open heb)
3Dmark
Lijkt erop dat de performance ok is https://www.3dmark.com/fs/24405266
Stress test lukt ook gewoon https://www.3dmark.com/tsst/1644112
Update na een paar maanden voor het geval iemand hetzelfde probleem heeft: lijkt erop dat het of de thermal pad was die stuk was of de memory. Msi had geen problemen toen ze er een stress test mee uitvoerden, ik zelf overigens ook niet, maar op het moment dat ik daadwerkelijk een spel probeer te spelen, crasht het als ik inlaad. Als ik memory en core clock naar beneden doe, oftewel underclock of w/e, dan gaat de temperatuur langzaam omhoog waardoor ik bijv 2-3 potjes kan spelen voordat hij crasht. Met andere woorden, als je hetzelfde probleem hebt, kijk of games ook crashen als je je coreclock dropt en gebruik hwinfo64 om je temperaturen te bekijken. Als dat zo is moet je je kaart waarschijnlijk terugsturen om te laten fixen.
Error codes:
Destiny 2: Broccoli
Valorant: Gpu has been removed
Apex: Dxgi_error_device_removed, Dxgi_error_device_hung.
Windows logboeken: Application has been blocked from accessing graphics hardware of nvlddmkm does not respond.
Ik heb al best wel wat dingen geprobeerd, maar het is me nog niet gelukt om het te fixen. Ik heb al twee andere ram sticks geprobeerd, drie kabels in plaats van twee kabels en een 1000w psu ipv mijn 750w psu.
Ik heb zes verschillende drivers geprobeerd (met DDU): 456.38, 456.55, 460.79, 460.89, 461.09, 460.89 studio driver
Windows opnieuw geïnstalleerd
Tdr en TdrDdiDelay veranderd in Windows registry (met als waardes 8, 20, 0)
Windows power settings
Ik heb system file checker en DISM commands geprobeerd
MSI afterburner verwijderd
Core clock naar beneden gegooid (-25, -50, -75, -150)
D.O.C.P uitgezet in mijn bios
Nvidia debug mode geprobeerd
Build:
Cpu: AMD 5600x
Cpu cooler: scythe mugen 5 rgb
GPU: MSI 3080 Suprim x
Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 DIMM 3200 MHz/16
MOBO: Asus ROG b-550e
SSD: 970 evo
PSU: Corsair RM1000x
Case: NZXT 510 Elite
Mijn gpu temperaturen zijn een beetje raar, tijdens het spelen van valorant komt de gpu temp niet boven de 60 graden en als ik niks doe report hwinfo dat mijn temps 28 graden zijn (de temperatuur van mijn kamer is ongeveer 10-15 als ik mijn raam open heb)
3Dmark
Lijkt erop dat de performance ok is https://www.3dmark.com/fs/24405266
Stress test lukt ook gewoon https://www.3dmark.com/tsst/1644112
Update na een paar maanden voor het geval iemand hetzelfde probleem heeft: lijkt erop dat het of de thermal pad was die stuk was of de memory. Msi had geen problemen toen ze er een stress test mee uitvoerden, ik zelf overigens ook niet, maar op het moment dat ik daadwerkelijk een spel probeer te spelen, crasht het als ik inlaad. Als ik memory en core clock naar beneden doe, oftewel underclock of w/e, dan gaat de temperatuur langzaam omhoog waardoor ik bijv 2-3 potjes kan spelen voordat hij crasht. Met andere woorden, als je hetzelfde probleem hebt, kijk of games ook crashen als je je coreclock dropt en gebruik hwinfo64 om je temperaturen te bekijken. Als dat zo is moet je je kaart waarschijnlijk terugsturen om te laten fixen.
[ Voor 15% gewijzigd door Averitius op 13-04-2021 16:45 ]