Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 20:51
Beste,

Ik heb een Hikvision NVR met een Milesight camera eraan.
Maar het lukt me niet om alleen bij bewegingsmelding op te nemen.

Het alternatief wat ik nu heb is continue opnamen, maar dat is verre van ideaal als ik eens wat terug wil kijken om te zien wie of wat er voorbijgekomen is als ik niet weet hoe laat dat gebeurd is.

Gelukkig heb ik een document gevonden (https://www.milesight.com...g/Motion-on-Hikvision-NVR) dus vol goede moed aan de gang.
Tot en met stap 4 ging het goed:
Ik heb de bewegingsmelding aangekregen, en ik zie ook het motion-symbooltje verschijnen als er iemand voorbijwandeld.

Alleen bij stap 5 ging het mis, de NVR geeft domweg een nietszeggende ("Error Setting failed") foutmelding als ik de camera instellingen wil opslaan...

Na wat heen en weer gemail met hikvision support kom ik voorzichtig uit op de volgende conclusie:

De Hikvision suurt domweg de configuratie die je doet op de NVR 1 op 1 door naar de camera.
Omdat de hikvision het milesight protocol niet ondersteund, moet ik beide (camera en NVR) op ONVIF zetten, maar de milesight camera ondersteund dus geen config wijzigingen over het onvif protocol.

Probleem is dus dat het motion-alarm signaal niet bij de NVR aankomt, of dat de NVR het domweg negeerd omdat ik de enable motion detection niet op de NVR aan kan zetten.

Heeft iemand hier deze combi aan de gang gekregen, en zo ja hoe?

Hikvision NVR:
Model: DS-7608NI-K2
Firmware: V4.30.011 build 200803

Milesight camera:
Product Model: MS-C4473-PB
Hardware Version: V1.0
Software Version: 40.6.0.44

Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
Ok, na lang heen en weer mailen met Hikvision en Milesight is het advies om de firmware van de camera te upgraden naar de laatste versie http://www.milesight.com/support/download#firmware, minstens 4x.7.0 de winnende oplossing.

[ Voor 3% gewijzigd door doskabouter op 25-01-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-04 21:34
Succes! Gewoon uit interesse, waarom heb je niet voor een camera van Hikvision gekozen? Iets niet in portfolio dat milesight wel heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doskabouter
Sorry voor de late reactie...

Die camera's hingen er al, vroeger hadden we een NVR van milesight, maar die was sterk verouderd.
En na lang beraad besloten om een NVR van hikvision aan te schaffen voor de upgrade