Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldvsamoht
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 13:28
Tweakerts,

gisteren heb ik een nieuwe OLED55GX geïnstalleerd. Wifi gebruiken is om verschillende redenen geen optie, dus netjes een kabel getrokken vanaf de router. Bij het aansluiten kreeg ik netjes een IP in mijn LAN. Meteen Netflix stream, niks aan het handje.

Na enkele uren is het IP verdwenen en heeft de tv: 169.x.x.x adres. Handmatig instellen van voorheen geleasde IP of een ander IP werkt niet. De tv geeft aan geen verbinding te hebben met DNS. Uiteraard heb ik DNS aanpassen ook getest. Als de TV opnieuw verbonden wordt met een andere LAN poort op de router, dan werkt de configuratie weer enkele uren om vervolgens hetzelfde probleem te vertonen. Uiteraard zijn er meerdere kabels geprobeerd en zijn tussenliggende componenten omgewisseld etc. Geen enkel ander apparaat op het netwerk heeft issues. De router vertoont ook geen bijzonderheden.

Na wat zoekwerk ben ik er achter gekomen dat er meerdere anderen zijn met dit probleem. Het lijkt een issue te zijn waarbij de netwerk module na enkele uren uitschakelt en alleen terug komt na het afschakelen van de stroom. De enige oplossing is een vervangend exemplaar aanvragen. Dat ga ik in werking zetten bij de winkel/LG.

Mijn vraag: zijn er meerdere mensen die dit probleem ervaren en een workaround kennen? (WIFI is geen optie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:50
Ik begrijp denk ik het doel/vraagstelling van dit topic niet aangezien je het probleem al hebt gevonden én je de TV toch al retour gaat sturen?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:41

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De makkelijkste work-around lijkt me een vast ip-adres configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldvsamoht
dmantione schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:58:
De makkelijkste work-around lijkt me een vast ip-adres configureren?
Dat is geprobeerd maar werkt ook niet.
DonJunior schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:56:
Ik begrijp denk ik het doel/vraagstelling van dit topic niet aangezien je het probleem al hebt gevonden én je de TV toch al retour gaat sturen?
Wellicht zie ik iets over het hoofd en heeft een mede tweaker toch een gouden tip. De retour heb ik aangevraagd, hopende dat de winkel hier aan mee wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:41

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als een vast ip-adres niet werkt moet het een heel low-level probleem zijn, iets als dat de TV is dat de verbinding er is, maar er geen pakketjes door de netwerkpoort komen. Je moet dan low-level ingrijpen, je zou kunnen kijken of een reset van de poort op de router de boel terugbrengt, of dat je op de router andere snelheden op de poort forceert in de hoop dat het low-level probleem dan niet optreedt. Een hoop gedoe zonder garantie op resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldvsamoht
dmantione schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:15:
Als een vast ip-adres niet werkt moet het een heel low-level probleem zijn, iets als dat de TV is dat de verbinding er is, maar er geen pakketjes door de netwerkpoort komen. Je moet dan low-level ingrijpen, je zou kunnen kijken of een reset van de poort op de router de boel terugbrengt, of dat je op de router andere snelheden op de poort forceert in de hoop dat het low-level probleem dan niet optreedt. Een hoop gedoe zonder garantie op resultaat.
Na aanleiding van je opmerking ben ik nog verder op onderzoek gegaan. Het is wellicht een Duplex mismatch probleem dat uiteindelijk de netwerk driver van de LG tv kapot maakt. Dit weekend sluit ik een managed switch aan zodat ik de mismatch kan forceren en hiermee kan kijken of de problemen daardoor ontstaan. Bedankt voor je input! (en, inderdaad een hoop gedoe maar een mens moet wat te doen hebben tijdens een Covid lockdown)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldvsamoht
Mocht iemand dit volgen, een korte update:
Het probleem lijkt hem in de TV te zitten. Met de managed switch heb ik inzicht gekregen in poort en DHCP status. Poort komt altijd goed UP, TV doet vaak geen DHCP verzoek. Probleem ligt nu bij we webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldvsamoht
Update:

Vervangend toestel ontvangen, deze heeft wel een stabiel werkende netwerk verbinding.
De webshop komt maandag de defecte tv ophalen, top service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StojC
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-10-2023
ldvsamoht schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:02:
Update:

Vervangend toestel ontvangen, deze heeft wel een stabiel werkende netwerk verbinding.
De webshop komt maandag de defecte tv ophalen, top service.
Bij welke webshop heb je de tv gekocht, Thomas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ldvsamoht
StojC schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:05:
[...]

Bij welke webshop heb je de tv gekocht, Thomas?
Via bol.com bij Elektromic in België.

[ Voor 109% gewijzigd door ldvsamoht op 25-01-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StojC
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-10-2023
Okee bedankt, goed om te weten.
Pagina: 1