Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• xxquatroxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
Beste tweakers,

Hoe zou ik mijn wiz sensor kunnen besturen met spraak commando's via google home?

Hiermee bedoel ik het uit en aan zetten van de sensor.

Opdit moment is het alleen mogelijk om deze in de wiz app handmatig uit te zetten of de sensor wanneer niet op een vast gemonteerde plek te verplaatsen zodat het geen beweging ziet of het licht helemaal uit te zetten.

Bovendien staat het inde app als accessiore geregistreerd en google home ziet alleen maar lampen en slimme stekkers.

Waarom wil ik dit?
De senser zit inde keuken en geeft alleen in de keuken licht verder hoeft het niet maar bij klaar daglicht hoeft deze niet elke keer aan en uit wanneer ik voorbij loop. sterker nog overdag hoeft hij niet eens aan.

De app heeft geen tijd mogelijkheid wel heeft het een vertragings setting maar dit is ook niet wat ik wil.

Optie 1 zou iets programeerbaars zijn zoals via IFTTT maar heb daar geen verstand van.

Optie 2 als niks programmeerbaar werkt dan is de enigste optie een 2e slimme stekker aan te sluiten naast de slimmer stekker waar nu de verlichting op zit en waar ook de sensor naar kijkt.
Wat ik dan kan doen is de 2e stekker als keuken noemen en de 1e waar het licht opzit compleet iets anders die niet aangestuurd hoeft te worden maar wel verbinding heeft met dr sensor.
Als ik dan de 1e slimmer stikker met de 2e laat verbinden met een stroomkabel en ik de de 2e slimme stekker uitschakel verliest de 1e slimme stekker zn power en werkt de sensor dus ook niet meer. Maar goed liever dus iets geprogrammeerd via IFTTT met voice command via home zodat optie niet hoeft.

Alle reacties

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 23:02
Ik heb nul verstand van WIZ spul, sterker nog, dit is de eerste keer dat ik van het bestaan ervan hoor.

Maar als ik de marketing blurb lees dan zou ik verwachten dat jet toch het eea voorwaardelijk kunt doen
Set the sensor to trigger different light modes during different times of the day in the WiZ app (e.g. warm white in the evening or nightlight after bedtime).

Repareren doe je zo.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:09

SA007

Moderator Tweaking
Move naar Domotica.

• xxquatroxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
Je kan inderdaad bepaalde besturingen doen via de app maar gesproken teksten naar google home voor de sensor is in normale setup niet mogelijk.

Misschien wel via IFTTT en een push bericht of zo maar geen idee hoe en daarom ben ik hier ;)