Toon posts:

Hoe herken ik een trojan op mijn systeem...?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus bv Backorrifice kunnen detecteren op mijn PC of in een file. Gisteren probeerde iemand bij mij binnen te komen. Ik heb zelf nooit met BO gewerkt, scant die soms de hele wereld af naar een PC met BO er op? Of moet je weten dat er BO op een PC staat? In dat geval heeft iemand mij dus een file met BO gestuurd, ik wil natuurlijk wel weten wie dat is. Die gaat vreselijke klappen krijgen.

Rule "Default Block Back Orifice 2000" blocked (ASUS,Back-Orifice-2000-1). Details:
Inbound TCP connection
Local address,service is (ASUS,Back-Orifice-2000-1)
Remote address,service is ([ip])
Process name is "N/A"

Kheb al een mailtje gestuurd naar abuse@chello.nl. Maar voor zover ik kon achterhalen komt het adres van een DHCP af. Dus ik hoop dat ze ook de accounts loggen want ik heb wel een tijdstip.

Als iemand nog een hint heeft....gimme! Krijg ik natuurlijk te lezen dat het ook met een virus scanner kan...

[edit johnny] IP removed

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:44
maak je niet druk man... :)

je hebt zo te zien een firewall die het gezellig blokt dus er is niets aan de hand!

nou nog zo'n proggie draaien die je pc scant op trojans en klaar is Jamez_Joint. :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 20:36 schreef Tampie2000 het volgende:
maak je niet druk man... :)

je hebt zo te zien een firewall die het gezellig blokt dus er is niets aan de hand!

nou nog zo'n proggie draaien die je pc scant op trojans en klaar is Jamez_Joint. :)
Dat is nou juist wat ik wil... Zo een proggie die dat scant. Names please :9

Verwijderd

op www.download.com staat een proggie genaamd The Cleaner die je pc scant op Trojans en andere troep en ze ook meteen verwijderd van je pc

+
[topic=203673]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 20:38 schreef Devil_2000 het volgende:
op www.download.com staat een proggie genaamd The Cleaner die je pc scant op Trojans en andere troep en ze ook meteen verwijderd van je pc

+
[topic=203673]

tnx...gelukkig nix gevonden :)

Verwijderd

Kijk eens op www.wilders.org, daar vind je veel informatie over dit soort zaken. En ook een gratis trojan scanner, genaamd ANTS, die het geloof ik wel redelijk aardig doet.

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Ik had ene x een trojan binnengehaald en toen begon mn PC de hele tijd een soort raar geluid te maken (wist toen nog neit wat et was) Toen had mcafee het paar dagen later weggehaald en het geluid was meteen weg :)

Verwijderd

Elke week netjes datfiles update helpt ook.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of je ook de datacounters op ziet lopen? Ik doel dus op het activity schermpje (rechtsonderin) en daarin "sent" en "received".

Win2k

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand hier een proggie waarmee ik deze eikel kan frustreren. Desnoods van een scriptkiddie. Ik heb al 4x gemailt met Chello maar die gasten doen er niets aan. Ik wil gewoon duidelijk maken dattie het niet meer moet proberen.

Rule "Default Block NetBus" blocked (ASUS,NetBus). Details:
Inbound TCP connection
Local address,service is (ASUS,NetBus)
Remote address,service is ([ip])
Process name is "N/A"

[edit johnny] en hier ook het IP weg

Verwijderd

Op zondag 09 september 2001 14:44 schreef Jamez_Joint het volgende:
Heeft iemand hier een proggie waarmee ik deze eikel kan frustreren. Desnoods van een scriptkiddie.
Laten we daar maar eens niet aan beginnen (niet hier iig, wat je zelf uitzoekt moet je zelf maar weten).
Zolang je dat gedonder blokt en die trojan niet geinstalleerd hebt gebeurt er toch helemaal niks en is de lol er zo af.
Pagina: 1