Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:52
Mijn vraag
Mijn GTX 980TI doet ineens raar. Soms uit het niks begint het beeld te flikkeren. (zie foto) ook soms wit / sneeuw beeld..

Relevante software en hardware die ik gebruik
i7-7700K
GTX980 TI MSI
16GB DDR4
512GB SSD

Is de GPU aan het overleiden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoCn7nKrqL4s1019h70RnvqRO-E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EX4IrWmzVGuM2EVKgSybuqdY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Kerstboompje op 14-01-2021 20:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:01
Monitor nog oké?

Kabels nog goed aangesloten?

Videokaart eruit halen en monitor aansluiten op het moederbord: wat zie je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Uszka schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:20:
Monitor nog oké?

Kabels nog goed aangesloten?

Videokaart eruit halen en monitor aansluiten op het moederbord: wat zie je dan?
scherm staat er sinds vandaag, voorheen niks gehad (op het oude 1080p scherm) dit is 4K... wellicht is het 4K scherm dus niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Met welke kabel aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ook een goede kabel gebruikt? want een 4K signaal is natuurlijk wel iets "meer" dan FHD

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
HDMI 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Probeer met DP.

Welke monitor is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Uszka schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:25:
Probeer met DP.

Welke monitor is het eigenlijk?
4K Ultra HD LCD-monitor 276E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Lekker duidelijk...not. Doe eens een link naar de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
SMSfreakie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:23:
ook een goede kabel gebruikt? want een 4K signaal is natuurlijk wel iets "meer" dan FHD
gewoon de kabel die erbij zat, lijkt me in theorie goed.. maar dan toch een DP als dat het probleem KAN zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bij geleverde zou je toch verwachten dat die wel geschikt is..

heeft je videokaart wel een DP output?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
SMSfreakie schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:32:
bij geleverde zou je toch verwachten dat die wel geschikt is..

heeft je videokaart wel een DP output?
zeker, GTX980 TI. 3x DP 1x DVI 1x HDMI 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:53
Gekke vraag hoor... maar wat heb je zelf al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Looney1984 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:17:
Gekke vraag hoor... maar wat heb je zelf al geprobeerd?
Andere kabels (HDMI) heb even geen DP over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hier precies hetzelfde probleem met net een andere 980! Ik heb verschillende monitoren en kabels/aansluitingen geprobeerd. Aangezien jij met (bijna) dezelfde videokaart hetzelfde probleem hebt, bevestigt dat mijn vermoeden dat het aan de videokaart ligt. Wel heb ik het ooit eenmalig met een andere laptop gehad, maar nooit met een PS4.

Ik heb het al tijden, ook met nieuwe drivers en na Windows Updates. Het gebeurt vooral als ik bijvoorbeeld Netflix in de browser open - beetje vreemd. Het trekt bij mij na een paar seconden meestal weer weg. Zodra de nieuwe videokaarten een beetje leverbaar zijn, wil ik een nieuwe build maken. Hopelijk is het dan weg!

Inmiddels heb ik de hoop op een oplossing opgegeven, maar als je een oplossing vindt hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Skating_vince schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:23:
Hier precies hetzelfde probleem met net een andere 980! Ik heb verschillende monitoren en kabels/aansluitingen geprobeerd. Aangezien jij met (bijna) dezelfde videokaart hetzelfde probleem hebt, bevestigt dat mijn vermoeden dat het aan de videokaart ligt. Wel heb ik het ooit eenmalig met een andere laptop gehad, maar nooit met een PS4.

Ik heb het al tijden, ook met nieuwe drivers en na Windows Updates. Het gebeurt vooral als ik bijvoorbeeld Netflix in de browser open - beetje vreemd. Het trekt bij mij na een paar seconden meestal weer weg. Zodra de nieuwe videokaarten een beetje leverbaar zijn, wil ik een nieuwe build maken. Hopelijk is het dan weg!

Inmiddels heb ik de hoop op een oplossing opgegeven, maar als je een oplossing vindt hoor ik het graag!
Zelf wilde ik met de vorige driver update (downgrade dus) nog een poging wagen. En inderdaad dit beeld kwam tijdens Videoland.nl trok heel moeizaam weg. En bleef soms knipperen en was het er weer.

Van waar de link naar de PS4? Hier was je me even kwijt 😅😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Kerstboompje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:39:
[...]

Zelf wilde ik met de vorige driver update (downgrade dus) nog een poging wagen. En inderdaad dit beeld kwam tijdens Videoland.nl trok heel moeizaam weg. En bleef soms knipperen en was het er weer.

Van waar de link naar de PS4? Hier was je me even kwijt 😅😜
Haha, die link had ik niet duidelijk beschreven.

Zowel de laptop, waarmee het eenmalig is gebeurd, als de pc, waarmee het regelmatig gebeurd, draaien Windows. De PS4 niet en daarmee gebeurt het nooit op dezelfde monitor met dezelfde kabel. Het zou dus ook toch iets met Windows te maken kunnen hebben, maar ik vind het te toevallig dat we allebei die videokaart hebben...

ps. Videoland geeft inderdaad hetzelfde, maar het trekt bij mij vrij snel weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Skating_vince op 15-01-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Skating_vince schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Haha, die link had ik niet duidelijk beschreven.

Zowel de laptop, waarmee het eenmalig is gebeurd, als de pc, waarmee het regelmatig gebeurd, draaien Windows. De PS4 niet en daarmee gebeurt het nooit op dezelfde monitor met dezelfde kabel. Het zou dus ook toch iets met Windows te maken kunnen hebben, maar ik vind het te toevallig dat we allebei die videokaart hebben...

ps. Videoland geeft inderdaad hetzelfde, maar het trekt bij mij vrij snel weg.
Maar gezien je zegt dat het ook met je laptop gebeurd, lijkt me het geen GTX980 TI issue? (Mits je laptop die ook heeft 😅) of sluit je ze beide aan, aan het zelfde scherm als dat gebeurd? In dat geval kan het een driver of Windows issue zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Kerstboompje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Maar gezien je zegt dat het ook met je laptop gebeurd, lijkt me het geen GTX980 TI issue? (Mits je laptop die ook heeft 😅) of sluit je ze beide aan, aan het zelfde scherm als dat gebeurd? In dat geval kan het een driver of Windows issue zijn
Nee, dat is zeker vreemd. Ze zitten op dat moment niet op één scherm, wel hetzelfde soort scherm. Vandaar dat ik op een gegeven moment maar ben gestopt met zoeken, het gebeurt niet zo vaak en het is dan snel weer weg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerstboompje
Skating_vince schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Nee, dat is zeker vreemd. Ze zitten op dat moment niet op één scherm, wel hetzelfde soort scherm. Vandaar dat ik op een gegeven moment maar ben gestopt met zoeken, het gebeurt niet zo vaak en het is dan snel weer weg....
heb er nu weer een 1080p 60hz scherm aan zitten met HDMI. (weer een andere kabel). eens kijken of het nu weg blijft. anders is het 4K scherm niet helemaal lekker.
Pagina: 1