Wat is een normaal tarief voor een dakdekker ?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.099 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wfl1956
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-02-2021
Wat is een beetje een normaal tarief voor het inhuren van een dakdekker als je een daklekkage hebt ? Ik had een lekkage op mijn aanbouw en kreeg het volgende op de factuur:

voorrijkosten: € 70,- inclusief btw binnen een straal van 10km
1 uur arbeid: € 60,50,- inclusief btw

Dit zijn ook de minimale opstartkosten, wanneer het langer zou duren als 1 uur word er per kwartier € 15,15 inclusief btw per uur

Eindfactuur: € 130,50 exclusief btw/ € 157,90 Inclusief btw

Is dit reëel ?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:12
Vindt het niet onredelijk. Wat had je zelf gedacht, geen voorrijkosten en 20 euro per uur voor de zzper? In een markt waarin vakmensen goud waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-10 21:55
Lijkt me niet gek. Een busje vol spullen en een opgeloste lekkage na gereedkomen .

Reken maar uit een vakvolwassen vakman in de bouw zou met alle verzekeringen etc op zijn minst 40 euro ex btw moeten incasseren per uur.

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
De genoemde bedragen zijn zelfs behoorlijk laag voor een goede dakdekker, zeker als je indenkt dat het afgelopen jaar door de Corona alle bouw- en klusbedrijven, zzp’rs compleet volgeboekt zijn en normaal niet eens meer langskomen voor dit soort zaken. Het kan regionaal verschillen maar dit zijn hele normale prijzen.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 10:35

Sen

<-->

Volgens mij haal jij of de loodgieter in en ex btw door mekaar. Als de voorrij en uur kosten al incl zijn hoe kan het totaal dan ex zijn?

Of was er nog materiaal kosten?

[ Voor 12% gewijzigd door Sen op 14-01-2021 20:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• di-Rossi
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-10 13:50
Bij ons in het bedrijf kost zo iemand €47,50 intern tarief daar gaat nog 15% over aan opslagen.
Excl. Btw.
Dus dit tarief lijkt mij nog heel schappelijk

Blizzard: Speakerrrr#2714

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Geen gekke prijs, zeker niet als hij het goed heeft kunnen oplossen, schade bij langere lekkage is veel groter en duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Is inderdaad een normale prijs. Welk bedrag had je zelf verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:25

Spotmatic

Ken sent me

Mooi bedrag. Als ik een lekkage had die hij 100% heeft opgelost dan zou ik met zo'n factuur blij zijn.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-10 16:24

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Komt wel overeen met wat ik recent ben gewend

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
150 euro om een lek in je dak te repareren? Lijkt mij een prima deal.
Ik zou het dubbele er ook voor overhebben.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wfl1956
Oke de meningen verschillen dus blijkbaar.. ik vond het behoorlijk prijzig voor uiteindelijk 1 uurtje werk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Tegenwoord mag je al blij zijn als ze überhaupt komen.
Had vorig jaar een nokpan eraf (door storm), ben 3 maanden bezig geweest voordat er een langs kwam.
(zwart 100eu betaald, moesten nog paar gebroken pannen vervangen worden).

[ Voor 19% gewijzigd door mvrhrln op 14-01-2021 20:37 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-10 10:45
Wfl1956 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:36:
Oke de meningen verschillen dus blijkbaar.. ik vond het behoorlijk prijzig voor uiteindelijk 1 uurtje werk
Je moet niet vergeten dat een dakdekker liever 1 klus van een week heeft, dan één week met 26 klusjes voor kleine lekkages et cetera. Hij kan moeilijk alleen de uren arbeid rekenen, dan gaat hij nooit rondkomen.

Tarief is naar mijn idee ook fair, verzekeringen, afschrijving op gereedschappen en noem het op is ook niet gratis ;)

Edit: je zegt trouwens: de meningen verschillen, ik zie geen enkele reactie die dit duur vindt?

[ Voor 8% gewijzigd door Twijfels op 14-01-2021 20:41 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Had je het zelf in een uurtje gekund? Of betaal je voor zijn ervaring waardoor hij je lekkage in een uur oplost?

Ditzelfde geldt eigenlijk voor elke vakman. Als jij twee rechterhanden hebt, en niet bang bent om naar de vakhandel te gaan, dan is elke vakman duur. Loodgieter: belachelijk overpriced. Metselaar: puh, te duur. Elektriciens? Schokkend duur (pun intended).

Maar tja, begin er zelf maar eens aan, en kijk hoelang het duurt. Ik heb eens met vrienden zelf gedacht slim te zijn en kosten te besparen om zelf te verbouwen. Leuke ervaring, maar ik kan beter de verlofdagen besparen en gewoon declarabele uren draaien. Dan betaal ik de vakman graag om het in de helft van de tijd op te leveren.

[ Voor 46% gewijzigd door Jeroenneman op 14-01-2021 20:48 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hij moet zo'n 400.- ex BTW per dag kunnen factureren om rendabel te zijn. Dat het slechts 1 uurtje werk is weet je niet zonder vooronderzoek, maar dan heb je weer onderzoekskosten. Om niet meer werk dan uren per dag aan te nemen kan je maximaal vier van dit soort klusjes op een dag plannen, eigenlijk drie omdat je wat speling moet houden wanneer je wel langer dan een uur bezig bent. Anders wordt de laatste klant weer boos dat je te laat, of niet, op komt dagen...

Deel 400 eens door drie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:39
Nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wfl1956
Ik had echt gedacht dat een dakdekker rond de €40 per uur zou rekenen.. had dit gewoon niet verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:46

ralpje

Deugpopje

Maar ik neem aan dat je dat tarief al hebt nagevraagd vóór je hem inhuurde?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-10 18:54

MsG

Forumzwerver

Wfl1956 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:57:
Ik had echt gedacht dat een dakdekker rond de €40 per uur zou rekenen.. had dit gewoon niet verwacht
Verdiep je eens in belastingen en dergelijke. Volgens mij moet je minstens als 1/3e opzij zetten wil je een beetje op safe spelen. Voor dat soort brutobedragen komt dan toch niemand z'n bed uit? Zeker niet als je een vak beheerst wat geen millennial meer kan.

Het doet me aan het uitgekauwde verhaaltje waarin iemand na 1 minuut klaar was met een hamer. En waarbij diegene een rekening stuurt met1 euro voor het slaan met de hamer, en 999 euro voor het weten wáár te slaan met die hamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHPLoooNuMmt2n2g33uGbxz6W48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DkYcSXex9tox2v25MscQi88P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door MsG op 14-01-2021 21:02 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 10:35

Sen

<-->

Wat stond er nu echt op de factuur want je uur en voorrij tarief komt niet overheen met de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-10 15:59
70 voorrij vind ik ook wat hoog. Tarief echter niet meer dan normaal. Ik had op 100-125 gegokt als je het me had gevraagd in te schatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat soort tarieven zijn gangbaar als je iemand een volle dag of week inhuurt. En dan moet je goed zoeken, geluk hebben en hopen dat je een vakman vindt. Voor de zekerheid van uren krijg je dan korting.

Dit is toch helemaal geen gek bedrag voor een noodreparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06:06
Dat rekent ie misschien ook wel als je een klus van een paar dagen hebt.

Het is onrealistisch te denken dat hij je maar een uurtje a 40 euro rekent.. laten we wel wezen, die man heeft waarschijnlijk helemaal geen zin in dit soort klusjes. Dan moet het wel een beetje interessant zijn voor hem. 4 van zulke klusjes op een dag kost hem veel meer tijd en gedoe om in te plannen dan een klus van een dag.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wfl1956
Dan ga ik mezelf ook maar omscholen naar dakdekker voor € 160 per uur _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wfl1956 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:11:
Jij gaat er van uit dat je 40 keer per week 160 euro kan vragen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-10 08:35
Hoe kom je ineens aan €160 per uur?
Dat is je totale factuur.
Verplaatsen/reizen kost tijd, dus geld

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik zit in de elektra, bij ons kost een monteur € 48,- excl. BTW per uur.
Voorrijkosten rekenen wij tegen hetzelfde uurtarief.
De dakdekker is maar één uurtje bezig geweest, maar hij moet ook nog naar jou toe rijden, vervolgens weer terug naar de zaak. Factuur opmaken en versturen, de bedrijfsbus heeft ook wel eens een onderhoudsbeurt nodig, afschrijving gereedschap etc.
Dat wordt ook allemaal van die 160 euro betaald, om nog maar niet te spreken van belastingen/verzekeringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 15:29

JT

VETAK y0

Je rekent niet goed. Ik vind voorrijdkosten wel wat hoog maar uurtarief niet. Dergelijke klussen kun je er niet 8 van inplannen op een dag. Je moet reizen, administratie en facturatie voor doen wat op zo een klein rotklusje gewoon relatief veel tijd kost e.d. dus je bent gewoon 2 uur kwijt in totaal. Dan heb je nog zeg 3 klussen op zo een dag, 640 euro voor een dag werk inclusief btw. BTW eraf, 528 euro wat je over houdt, 66 euro. Daar gaat de afschrijving van je auto vanaf, benzine e.d. Gebruikte materialen/afschrijving van je apparatuur. Dan nog:
  • Pensioen
  • Ongevallenongeschiktheidsverzekering (in loondienst ben je gedekt via sociale stelsel, als je ondernemer bent moet je het zelf regelen)
  • Potje opbouwen voor slechte tijden of andere risico's waardoor je financieel een probleem krijgt (in loondienst ben je gedekt via sociale stelsel, als je ondernemer bent moet je het zelf regelen)
  • De tijd die het kost om nieuwe klanten aan te trekken, te overleggen, eventuele nazorg waarbij je niet elke minuut wil rekenen enzovoort. Met andere woorden, klantentijd waar je geen euro voor krijgt.
En dat is dan nog niet eens in ogenschouw genomen dat dit waarschijnlijk niet de leukste klusjes zijn én er genoeg werk is. Ik heb eens gekeken naar het starten van een eigen onderneming en dan ineens snap je waarom mensen die er hun boterham mee verdienen niet voor 40 euro inclusief btw hun bed uit komen. Hell, dan ben je eigen ondernemer met alle extra risico's van dien en verdien je onder de streep minder dan iemand die in loondienst werkt 8)7

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Makrolon
Zou ik lekker doen ja!

Dan kan je daarna eindelijk begrijpen waarom hij dit moet rekenen misschien.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Lijkt me een topplan. Vergeet niet dat je daarvan wel nog de benzine moet betalen om het hele land door te crossen, dat je een spaarpot moet aanleggen als ZZP'er, dat je materialen op voorraad in je bus hebt liggen, dat je apparatuur over bepaalde termijn afgeschreven moet worden etc.

Serieus: 160 euro per uur waarin ook nog vervoer en materialen zitten?
ICT' ers worden ook makkelijk voor 125+ weggezet, en daar komen de reiskosten vaak nog bij voor de opdrachtgever. En die kunnen regelmatig 40 uur per week maken, in tegenstelling tot een loodgieter die zoals bij jou z'n bed uitkomt voor één declarabel uurtje.

Als jij dacht voor 40 euro klaar te zijn, dan heb je gewoon een fucked up wereldbeeld. Is die man een robot die in een doos woont en niks te eten hoeft? 40 euro bruto is een hongerloon, waar alleen een startend ZZP'er die geen idee van z'n kosten heeft voor langskomt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10 11:13
Ik heb laatst een ruzie gehad met een penningmeester van een of andere vereniging die ook vond dat 2 man die 2 manuren in de auto gezeten hebben, wel voor een half uur op de factuur kunnen. En inspecteren geen werk was. En dat als 2 man 5 uur aanwezig is, je 5 uur factureert en geen 10 manuur. Gasten zouden alleen gaan kijken voor een offerte, maar hebben meteen e.e.a. hersteld. Was makkelijker en goedkoper. Heb mijn lesje wel weer geleerd, volgende keer gaat men weer 2x, eerst een offerte eruit. Kost het flink meer geld, mja, dat is blijkbaar wat particulieren graag willen.
Jeroenneman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:43:
Als jij dacht voor 40 euro klaar te zijn, dan heb je gewoon een fucked up wereldbeeld. Is die man een robot die in een doos woont en niks te eten hoeft? 40 euro bruto is een hongerloon, waar alleen een startend ZZP'er die geen idee van z'n kosten heeft voor langskomt.
Dat lukt je alleen als het je buurman is die geen voorrijkosten heeft, het zwart doet en heel de dag vullen kan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-10 22:32
Ik denk dat je eerst even terug moet om te leren lezen en rekenen..

Opstartkosten komen maar 1x, niet voor elk uur.

Na het 1e uur rekent hij €15,15 per kwartier. Dit maakt zijn uurprijs €60,60.
Jij hebt gewoon pech dat hij letterlijk maar 1 uur komt, dan is het inderdaad een duur uur

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 24-10 17:22
funkeey schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:51:
[...]

Ik denk dat je eerst even terug moet om te leren lezen en rekenen..

Opstartkosten komen maar 1x, niet voor elk uur.

Na het 1e uur rekent hij €15,15 per kwartier. Dit maakt zijn uurprijs €60,60.
Jij hebt gewoon pech dat hij letterlijk maar 1 uur komt, dan is het inderdaad een duur uur
Maakt allemaal niet uit. Ts had z'n mening al klaar toen hij dit topic startte. Niet om iets te leren, nee, om z'n mening bevestigd te zien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
De meningen hier verschillen overigens totaal niet. Zo te lezen vind iedereen het een redelijk tarief. Misschien de voorrijkosten wat aan de hoge kant, maar dat is altijd zo voor een klusje van een uur. Dan zijn de voorrijkosten in verhouding gewoon hoog.

Ik zou je niet zo vastpinnen op het uurtarief maar naar het totale bedrag kijken. 157 euro om een lek in je dak te laten repareren vind ik gewoon een goede prijs. Laatst is hier een loodgieter gekomen voor regulier onderhoud van de CV ketel en dat was ook al 90 euro en daar was dan niet eens spoed bij want de loodgieter had pas ~ 1,5 maand nadat ik heb had gevraagd plek in zijn agenda.

Als je dan kijkt naar iets als een lekkage dan wil je, lijkt mij, dat dat zo snel mogelijk opgelost word en daar betaal je dan dus ook gewoon voor.

Met zulke dingen kan je het beste afrekenen en meteen weer vergeten. Ik moest een keer 250 euro afrekenen in de taxi midden in de nacht nadat mijn vrouw in het ziekenhuis terecht was gekomen. Is dat een redelijk tarief voor een ritje van 1 uur? Nee, maar ik moest naar huis en de taxi chauffeur was er op het moment dat ik het nodig had.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

JT schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:55:
[...]

Je rekent niet goed. Ik vind voorrijdkosten wel wat hoog maar uurtarief niet. Dergelijke klussen kun je er niet 8 van inplannen op een dag. Je moet reizen, administratie en facturatie voor doen wat op zo een klein rotklusje gewoon relatief veel tijd kost e.d. dus je bent gewoon 2 uur kwijt in totaal. Dan heb je nog zeg 3 klussen op zo een dag, 640 euro voor een dag werk inclusief btw. BTW eraf, 528 euro wat je over houdt, 66 euro. Daar gaat de afschrijving van je auto vanaf, benzine e.d. Gebruikte materialen/afschrijving van je apparatuur. Dan nog:
  • Pensioen
  • Ongevallenongeschiktheidsverzekering (in loondienst ben je gedekt via sociale stelsel, als je ondernemer bent moet je het zelf regelen)
  • Potje opbouwen voor slechte tijden of andere risico's waardoor je financieel een probleem krijgt (in loondienst ben je gedekt via sociale stelsel, als je ondernemer bent moet je het zelf regelen)
  • De tijd die het kost om nieuwe klanten aan te trekken, te overleggen, eventuele nazorg waarbij je niet elke minuut wil rekenen enzovoort. Met andere woorden, klantentijd waar je geen euro voor krijgt.
En dat is dan nog niet eens in ogenschouw genomen dat dit waarschijnlijk niet de leukste klusjes zijn én er genoeg werk is. Ik heb eens gekeken naar het starten van een eigen onderneming en dan ineens snap je waarom mensen die er hun boterham mee verdienen niet voor 40 euro inclusief btw hun bed uit komen. Hell, dan ben je eigen ondernemer met alle extra risico's van dien en verdien je onder de streep minder dan iemand die in loondienst werkt 8)7
Precies, ondernemen is leuk maar kost een bult.
En als je dan dit soort klanten krijgt waar je denkt iemand te helpen en dan ¨gezeik¨ over een factuur.
Als je een dag met klusjes rijden hebt mag je blij zijn als je 5 tot 6 uur kan factureren, overigens vind ik de voorrijkosten wel behoorlijk.

Aov voor zware beroepen tot 60 jaar, daarna niet meer te verzekeren.
Dakdekker verzekering (open vuur) is ook een leuke elke maand :/

Please state the nature of the technical emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-10 13:09
Jeroenneman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:43:
[...]

op voorraad in je bus hebt liggen, dat je apparatuur over bepaalde termijn afgeschreven moet worden etc.

Serieus: 160 euro per uur waarin ook nog vervoer en materialen zitten?
ICT' ers worden ook makkelijk voor 125+ weggezet,
voor 125 ben je geen ICTer meer om het maar zo te noemen. Dat zul je niet snel krijgen. 85-95 is toch meer het gangbare tarief voor een langere klus

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-10 16:32

DirtyBird

Praktiserend denker

Welke regio woon je? Ik zoek al een tijdje naar een dakdekker ivm lekkage en niemand wil langskomen omdat de klus te klein is. Als deze gap mn dak fixt voor 160 euro krijgt ie een fles champagne toe.

Serieus, welke regio, welke dakdekker?

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 05:29
160 valt zeker wel mee, zeker als het wit gaat.
Hier zit ook nog is het materiaal in.

Loodgieter is vaak al duurder. Die durven gerust ,150 euro te vragen om een buitenkraantje te plaatsen van kwartier werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 05-10 16:46
Michielgb schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:59:
[...]

Maakt allemaal niet uit. Ts had z'n mening al klaar toen hij dit topic startte. Niet om iets te leren, nee, om z'n mening bevestigd te zien worden.
Idd!

Geregistreerd op 14 januari 2021
Wel bijzonder je op een tech forum registeren om te klagen over de tarieven van een dakdekker :)
Wellicht even op dakdekker.nl proberen :P

[ Voor 4% gewijzigd door wimpie007 op 15-01-2021 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-10 11:33
Ik snap niet dat je niet begrijpt dat bij ondernemen ook een groot risico ligt, zeker nu in deze Corona tijden moet je dit toch wel kunnen begrijpen....

Al heeft een dakdekker gelukkig wel gewoon werk, er zijn zat ZZP'ers die het nu moeilijk hebben, en ja die 160 is veel geld maar beter dan een lekkage. Zij moeten zichzelf indekken, verzekeren en als ze ziek zijn hebben ze geen inkomen. Zelf pensioen regelen, bus wordt na x jaar afgeschreven net als gereedschap en na dat alles wilt hij ook nog wat kleren kopen of op vakantie.

Ik zou zeggen bied hem naast die 160 euro ook nog ff een kop koffie aan. Is dat ook weer gebeurt ( dan moet ie alleen niet de tijd voor de koffie als werktijd rekenen natuurlijk :9 anders ben je ineens 15min meer kwijt )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-10 16:39

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je bedenkt dat de allergoedkoopste schoonmakers al minstens € 30,- ex BTW moeten kosten (voornaamste component = loon volgens CAO, slechts minimaal bedragje aan overhead) dan moet je voor vakmensen met meer overheadkosten en een hoger salaris (zelfs al zijn ze zzp'er) toch inderdaad al snel aan het dubbele gaan denken. De tijd van vaklui voor 4 tientjes per uur zijn écht voorbij hoor.

Zelfs automonteurs kosten tegenwoordig al heel snel 6 a 7 tientjes per uur, wel incl. BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 13:20

BIM

Nothing interesting

Uit ervaring is dit een normale prijs voor dit soort kleine klussen (dakdekkers, rioolontstoppers, loodgieters)..

Maar het is nog altijd stukken goedkoper dan de rioleringsgast die eind vorig jaar bij mijn moeder langskwam.
45 minuten bezig geweest, het probleem NIET opgelost en 700 euro armer (alleenstaand, gepensioneerd). Dat zijn pas gasten waar je voor op moet passen. Ik was in staat om persoonlijk langs te rijden en die gast te grazen te nemen.

Wees blij met het bedrag en het feit dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-10 13:09
BIM schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:31:
Uit ervaring is dit een normale prijs voor dit soort kleine klussen (dakdekkers, rioolontstoppers, loodgieters)..

Maar het is nog altijd stukken goedkoper dan de rioleringsgast die eind vorig jaar bij mijn moeder langskwam.
45 minuten bezig geweest, het probleem NIET opgelost en 700 euro armer (alleenstaand, gepensioneerd). Dat zijn pas gasten waar je voor op moet passen. Ik was in staat om persoonlijk langs te rijden en die gast te grazen te nemen.

Wees blij met het bedrag en het feit dat het opgelost is.
Aangifte doen van oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Advies: nooit "nood" diensten bellen als het niet absoluut noodzakelijk is.
Deze rekenen absurde tarieven voor kleine werkzaamheden.
Gewoon een lokale loodgieter, dakdekker, slotenmaker etc bellen en niet een 24u dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-10 16:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ArnoutV schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:13:
Advies: nooit "nood" diensten bellen als het niet absoluut noodzakelijk is.
Deze rekenen absurde tarieven voor kleine werkzaamheden.
Absurd... absurd... Je neemt zonder vooraf te plannen, een dienst af die in een korte tijd geleverd kan (lees moet) worden. Ik vind het best wel logisch dat daar een (veel) hoger tarief aan vast hangt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
750€ of meer heb ik vaak genoeg voorbij horen komen.
Voor spoedhulp in de nacht, terwijl je dan de volgende ochtend denkt: ik had best even kunnen wachten
Je krijgt ook nooit een kostenopgave van te voren, anders zou je je wel 3x bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10
Tuurlijk. Hij moet materiaal halen. Gereedschap, auto e.d. aanschaffen en onderhouden. Belasting, opleiding en verzekering betalen. Terugkomen als het niet goed is. Respect voor deze dakdekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-10 16:20

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

ArnoutV schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:43:
Voor spoedhulp in de nacht, terwijl je dan de volgende ochtend denkt: ik had best even kunnen wachten
Je krijgt ook nooit een kostenopgave van te voren, anders zou je je wel 3x bedenken.
Daar ben je uiteindelijk gewoon zelf bij. Een kostenopgave kun je gewoon om vragen, krijg je die niet dan bel je de volgende spoeddienst.

Het punt wat ik even wil maken, is dat je een extra dienst afneemt en dat het logisch is dat daar meer voor betaald dient te worden.

Dit neemt niet weg dat er idd veel tuig en oplichters onder dit soort diensten vallen. Slot openbreken á 50 euro, vervangend (nood)slot voor 400 euro. :F Dat soort geintjes...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45
BIM schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:31:
Toch heb ik nog nooit los voorrijkosten betaald. Wel een fair uurtarief en minimum 1 uur te factureren. Gewoon lokale riool techniek/ontstopbedrijven. Bij een dakdekker wel een keer reiskosten op de factuur maar die kwam van verder. Inmiddels een vast mannetje dat mijn dakwerken doet (ik heb er 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
Question Mark schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Dit neemt niet weg dat er idd veel tuig en oplichters onder dit soort diensten vallen. Slot openbreken á 50 euro, vervangend (nood)slot voor 400 euro. :F Dat soort geintjes...

Dit heb ik zelf meegemaakt.
Was niet de sleutel kwijt of verloren, maar er was op vrijdagavond laat wat afgebroken in het slot.
Deur kon niet meer afgesloten worden.
Slot verwijderen, noodslot, daarna noodslot ook nog vervangen door vervangend slot, door dezelfde slotenmaker.
Eindafrekening >1000€
En je hebt gelijk, niet eerst gevraag wat het allemaal zou gaan kosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:41
Ik denk ook dat relatief geneuzel als dit juist is waarom het lastig is mensen voor kleine klusjes te vinden. Er zijn blijkbaar particulieren zoals TS die dit duur vinden..... Ongelooflijk maar waar. Het tarief is zoals meerdere keren uitgelegd best wel scherp en als je tevreden bent over de reparatie mag je 2x blij zijn (goed tarief en goed werk dus).

Merk het zelf ook met verbouwen: veel dingen kun je zelf misschien wel/lijken simpel, maar kosten veeeel tijd als je het niet dagelijks doet. Misschien kon je zelf die reparatie ook uitvoeren in circa 1 dag (paar uurtjes uitzoeken, uurtje spul halen, paar uurtjes uitvoering) --> kost je ook snel 100-150 euro als je een vrije dag op moet nemen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Fr33z schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 16:57:
Ik denk ook dat relatief geneuzel als dit juist is waarom het lastig is mensen voor kleine klusjes te vinden. Er zijn blijkbaar particulieren zoals TS die dit duur vinden..... Ongelooflijk maar waar. Het tarief is zoals meerdere keren uitgelegd best wel scherp en als je tevreden bent over de reparatie mag je 2x blij zijn (goed tarief en goed werk dus).
Het totaal tarief is absoluut niet scherp en ligt best aan de hogere kant, maar dat komt vooral door het los in rekening gebrachte voorrijtarief.

Aan de andere kant komen allemaal losse klanten met nogal wat overhead. Doordat die klussen minder interessant zijn zijn er opportunisten die in dit gaat springen met tariefstructuur als dit.

Er zijn ook wel bedrijven waar het schappelijker kan maar dan moet het kunnen wachten tot ze toch al een keer in de buurt zijn.
Of lokale bedrijven die voorrijtarief in het eerste uur verwerken.
Al met al hoef je voor een uur werk (netto, bruto iets meer) niet per se 160 kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wfl1956
Ik ben blijkbaar de enige die er zo over denkt. Vind het bizar hoog betaald voor een laaggeschoold beroep. Ben benieuwd wanneer ik de lokale dakdekker in zijn lambourghini voorbij zie scheuren

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 05-10 16:46
Wfl1956 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:19:
Ik ben blijkbaar de enige die er zo over denkt. Vind het bizar hoog betaald voor een laaggeschoold beroep. Ben benieuwd wanneer ik de lokale dakdekker in zijn lambourghini voorbij zie scheuren
Denk dat die groepen steeds meer kunnen gaan vragen aangezien iedereen dat soort beroepen kennelijk te min of laaggeschoold vind om zelf te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:44
@Wfl1956 Hij moet ook de telefoon aannemen, spullen inkopen en op voorraad hebben. Of dacht je dat hij het met een toverstokje repareert. En al die klussen van 2 uur zijn zoals genoemd veel lastiger te plannen dan een project manager voor 100euro per uur, 8uur per dag met een klus van 1 tot 3 jaar looptijd.

School je om zou ik zeggen. Er is werk genoeg voor vakmensen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
Laaggeschoold? Je hebt het over mensen die daadwerkelijk wat kunnen. En niet gevaarvrij. En bij weer en geen weer.

Wat houd je tegen om het zelf te doen als het tarief je tegenstaat? Het is inderdaad vaak niet onmogelijk om zelf te doen als je bereid bent er zelf tijd in te steken, maar blijkbaar is het dan toch niet laag genoeg geschoold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wfl1956
Rukapul schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:37:
[...]

Laaggeschoold? Je hebt het over mensen die daadwerkelijk wat kunnen. En niet gevaarvrij. En bij weer en geen weer.

Wat houd je tegen om het zelf te doen als het tarief je tegenstaat? Het is inderdaad vaak niet onmogelijk om zelf te doen als je bereid bent er zelf tijd in te steken, maar blijkbaar is het dan toch niet laag genoeg geschoold?
Als ik vooraf de rekening had geweten had ik dat inderdaad wel overwogen! Hij heeft alleen de naad in de goot gesoldeerd, en een afvoer opnieuw ingebrand.. Lijkt me niet al te lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:06
Dan voortaan zelf doen.
Denk dat je alleen het geld al kwijt was geweest aan materiaal en een gas fles met soldeerbout. Zeker als het zink is.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10 01:56
Sorry hoor, maar ik vind dit echt te onbeschoft voor woorden wat je hier zegt.

Buiten de vraag of je hier te veel betaald hebt, waar hier iedereen behalve uzelf het er over eens is dat dit dus niet zo is, is het enorm onbeschoft om zo over vakmensen te praten. Voor dit ''laaggeschoolde beroep'' zijn ook gewoon opleidingen met bijbehorende stages gedaan. Deze mensen staan met weer en wind hun vak uit te oefenen terwijl jij (en ik overigens ook) lekker binnen kunnen werken.

Ik ben zelf ontzettend handig en heb mijn eigen huis zelf ook verbouwd. Dat ging redelijk, maar het duurde wel tien keer zo lang.

Misschien doet u er goed aan volgende keer zelf naar de bouwmarkt te gaan voor een brander en een stuk dakleer en zelf het dak op te gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:25

Spotmatic

Ken sent me

Ik dacht dat we hadden afgesproken dit "praktisch opgeleid" te noemen. Eerlijk gezegd vind ik je reactie echt beneden alle peil, dit forum onwaardig.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Wat een kwal ben jij zeg.

Ik hoop dat je in de toekomst nog veel afhankelijk gaat zijn van dit soort 'laaggeschoolde' mensen, en dat ze je dan helemaal leeg trekken.

Kom dan aub wel weer even op het forum je frustratie uitten dat deze laaggeschoolde mensen meer verdienen dan jij die een hoge opleiding genoten hebt.
Hebben wij ook weer een beetje lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Op andere punten heb je al genoeg weerwoord gehad. Ik sluit me daar bij aan.

Misschien een verhelderende anekdote:
Er was paar jaar terug bij mijn ouders ingebroken, de politie belde mij en ik was in de buurt.
Ik heb toen zelf nieuwe sloten (weer SKG***) maar nu met kerntrek beveiliging, gekocht, en de boel tijdelijk werkend gemaakt. Ik heb alles inclusief, voorij kosten, werktijd en materiaal een nota voor de verzekering opgesteld van iets van €350. Met de vermelding dat ik op internet voor noodoplossingen bedragen tot wel €2000,- was tegen gekomen en het dus maar zelf had gedaan. De schade afhandelaar heeft de verhoudingen van de posten behoorlijk anders toegekend, maar hij vroeg of ik met zijn verdeling accoord kon gaan met €550!
Wfl1956 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 17:51:
[...] Als ik vooraf de rekening had geweten had ik dat inderdaad wel overwogen! Hij heeft alleen de naad in de goot gesoldeerd, en een afvoer opnieuw ingebrand.. Lijkt me niet al te lastig
Ik heb wederom bij mijn moeder een lekkend dak behoorlijk verbeterd, maar dat is niet makkelijk als je er geen ervaring mee hebt. Nog niet opgelost, mag na >50jaar vervangen. Nu iemand vinden die dat doet...

Bij mijn vriendin ben ik bezig met een nieuwe dakgoot aan het nieuwe afdak. De "Zink kopschot B44 rechts" erin solderen was, voor het eerst zink solderend, een uren durend lastig karwei. Misschien niet de juiste soldeerbout. Ik ben nog moed aan het verzamelen om de aansluiting met de buren ook te doen...

"Iedereen" weet mij voor allerlei klusjes te vinden, ik kan veel, maar (nog) niet alles. Zoals beton en metselen.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:35
Wat let je om je te scharen onder de laaggeschoolden. Wees blij met de praktisch opgeleide medemens die jouw stront opruimt, je lekke goot repareert en jouw roestbak een nieuwe APK geeft.
Je snapt/ wilt niet snappen wat het ondernemerschap inhoud en wat er bij komt kijken aan kosten om een eigen bedrijf draaiende te houden en die kosten moeten nou eenmaal in de factuur verwerkt zitten.
Je moet je schamen om zo denigrerend over deze man te doen terwijl hij jouw uit de brand heeft geholpen voor een meer dan net tarief.

[ Voor 23% gewijzigd door D.deJong op 15-01-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb €450 inclusief betaald de laatste keer. Dakbeschot dichten met 1 plankje en 5 pannen netjes terugplaatsen.

Ik ben blij dat hij het binnen 2 weken deed voor die prijs. Precies wat men hier zegt, dut soort kleine klusjes zit je niet op te wachten.

Je wil langzaam een klantrelatie opbouwen met vaklui in je woonplaats. Als ze een keer een dakkapel mogen plaatsen voor 5k, dan komen ze ook wel langs voor dat klusje van €150 waar je mee omhoog zit.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:48
Haha TS maakt zich wel geliefd hier. Dit topic leest als een soort soap. Heerlijk!

P.S. Om als 135e Tweaker ook maar te bevestigen: ik vind die 160e heel reeel! En beter kunnen is zelf doen uiteraard - gaat je niet lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wfl1956
D.deJong schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:28:
[...]

Wat let je om je te scharen onder de laaggeschoolden. Wees blij met de praktisch opgeleide medemens die jouw stront opruimt, je lekke goot repareert en jouw roestbak een nieuwe APK geeft.
Je snapt/ wilt niet snappen wat het ondernemerschap inhoud en wat er bij komt kijken aan kosten om een eigen bedrijf draaiende te houden en die kosten moeten nou eenmaal in de factuur verwerkt zitten.
Je moet je schamen om zo denigrerend over deze man te doen terwijl hij jouw uit de brand heeft geholpen voor een meer dan net tarief.
Was niet denigerend bedoeld! Ik ben alleen uit mijn tijd gewend dat mensen die slecht waren op school in dit soort branches terecht kwamen en je ze voor een leuk tarief klusjes kon laten opknappen. Maar helaas blijkt tegenwoordig dat ze slim genoeg zijn om het vel over je neus te trekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Wfl1956 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 18:50:
[...]

Was niet denigerend bedoeld! Ik ben alleen uit mijn tijd gewend dat mensen die slecht waren op school in dit soort branches terecht kwamen en je ze voor een leuk tarief klusjes kon laten opknappen. Maar helaas blijkt tegenwoordig dat ze slim genoeg zijn om het vel over je neus te trekken.
Beginnen met zeggen dat het niet denigrerend bedoeld was, om vervolgens net zo denigrerend weer verder te gaan...

Anyway, het topic is nu al 3 pagina's lang mensen die zeggen dat dit geen gekke prijs was, en de TS die elke keer weer herhaalt dat 'ie het (als enige) te duur vond. Volgens mij heeft dit topic z'n summum wel bereikt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05:44
@Wfl1956 Dus je mag pas een fatsoenlijk bedrag rekenen als je gestudeerd hebt?

Als je de kosten te hoog vind moet je in Den Haag klagen. Reken eens uit wat er uiteindelijk echt overblijft voor de dakdekker.

En wat doe je zelf voor werk en wat voor tarief?

En 1 uur voorrij kosten moet je anders zien. Dat is een half uur heen rijden en een half uur terug. Waarschijnlijk een gemiddelde voor klussen in de buurt en daar zit ook de tijd in om eventueel extra gereedschap en materiaal in en uit te laden. Dus zo vreemd bedrag vind in het niet wat de beste man je berekend.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap