Isoleren lichtkoepel (budget manier)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 07:12
In mijn huis zit een lichtkoepel waarbij ik het gevoel heb dat er flink wat tocht doorheen komt.

Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6JR5GL6/IMG-20210111-105837.jpg

Koude lucht gaat zo naar beneden het trapgat in...

Iemand tips wat een budget vriendelijke manier is om hier wat tegen te doen? Met behoud van het licht wat er door komt .

Zelf dacht ik al aan:

- Dampdichte folie ervoor
- Plexiglas met flinke dikte erin leggen. Er is ruimte om iets op te leggen namelijk.

Iemand andere tips?

[ Voor 20% gewijzigd door MaStar op 14-01-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:36
Voorzetraam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 08:18
Op de budget manier karton ervoor, een betere oplossing is glas vervangen voor HR++ of HR+++
Voorzetraam is de midden manier.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
Dubbel"glas", bijvoorbeeld twee acryl platen op 15 mm uit elkaar, met daartussen een laagje stilstaande lucht.
Met een enkele plaat is er nog steeds een aanzienlijke laag lucht, die gaat circuleren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 11:04

Sen

<-->

Budget manier is wat steenwol en wat latjes. Kou weg licht ook.

Een bush fix zou zijn latjes rondom maken gewoon vuren 18 bij 44 of iets dergelijks een hr++ glas kopen a 70 euro per m2 dus zal dit op 50 euro uit komen en die op de latjes leggen.

[ Voor 59% gewijzigd door Sen op 14-01-2021 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
JukeboxBill schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:21:
Dubbel"glas", bijvoorbeeld twee acryl platen op 15 mm uit elkaar, met daartussen een laagje stilstaande lucht.
Met een enkele plaat is er nog steeds een aanzienlijke laag lucht, die gaat circuleren.
maar budget technisch zou de TS het met een enkele plaat kunnen proberen,

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:00
Let wel op dat je geen delen luchtdicht opsluit die kunnen rotten of roesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
mr_evil08 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:20:
Op de budget manier karton ervoor, een betere oplossing is glas vervangen voor HR++ of HR+++
Karton is ook direct heel lelijk natuurlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
MaStar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 21:06:
[...]

Karton is ook direct heel lelijk natuurlijk :')
Klopt maar je wou budget.
Zoveel kost glas vervangen niet.

Zaken als zelf plexiglas of voorzet raam plaatsen ben je toch snel meer kwijt dan je wens is en de isolatiewaarde valt wel mee.

De foto is te onduidelijk het is ook een raam wat open kan lijkt het, dus waarschijnlijk moet het spul er ook weer af na het stookseizoen omdat je het raam wel open wil hebben bij warm weer.
Leg een paar centen bij voor beter glas en je bent er meteen vanaf.

Karton zie je trouwens niet, en je duwd het er zo tussen en hoe vaak kijk jij nou precies exact bij die gat naar boven ?

Kozijn is niet duidelijk te zien maar al eens geinformeerd wat het kost om het glas te vervangen ?

Raamfolie heb je ook nog maar volgensmij valt dat nog wel tegen kwa isolatie werking.
Is het enkelglas of oud dubbelglas (thermopeen) dan is het waard om te vervangen voor HR++ minimaal.

Voor-achterzet ramen worden veelal gebruikt als het echt niet anders kan om het glas te vervangen, dat is nou ook niet bepaald goedkoop.

[ Voor 81% gewijzigd door mr_evil08 op 14-01-2021 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
mr_evil08 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 22:21:
[...]

Klopt maar je wou budget.
Zoveel kost glas vervangen niet.

Zaken als zelf plexiglas of voorzet raam plaatsen ben je toch snel meer kwijt dan je wens is en de isolatiewaarde valt wel mee.

De foto is te onduidelijk het is ook een raam wat open kan lijkt het, dus waarschijnlijk moet het spul er ook weer af na het stookseizoen omdat je het raam wel open wil hebben bij warm weer.
Leg een paar centen bij voor beter glas en je bent er meteen vanaf.

Karton zie je trouwens niet, en je duwd het er zo tussen en hoe vaak kijk jij nou precies exact bij die gat naar boven ?

Kozijn is niet duidelijk te zien maar al eens geinformeerd wat het kost om het glas te vervangen ?

Raamfolie heb je ook nog maar volgensmij valt dat nog wel tegen kwa isolatie werking.
Is het enkelglas of oud dubbelglas (thermopeen) dan is het waard om te vervangen voor HR++ minimaal.

Voor-achterzet ramen worden veelal gebruikt als het echt niet anders kan om het glas te vervangen, dat is nou ook niet bepaald goedkoop.
Thanks voor de tips. Er zit overigens geen glas in hé. Het is een lichtkoepel (bolvorming) van kunststof denk ik. En rond. Dat vervangen gaat veel geld kosten.

Ik heb alleen de mogelijkheid iets er tussen te leggen - in de inham. Karton is een eerste optie. Alleen niet zo mooi. Glas kan ik er lastig tussen krijgen, want het moet er eerst 'in' en dan nog iets opzij om te steunen, dan valt het er weer uit natuurlijk. Het is een soort gat waardoor het omhoog moet. Karton kan ik eerst invouwen, daarna weer uitvouwen. Karton nu de beste optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
mr_evil08 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:20:
Het is een bolvormige lichtkoepel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:38

Onbekend

...

Probeer eens transparant tafelzeil van 2 of 3mm dik. Het is relatief goedkoop en eenvoudig op maat te maken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Onbekend schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:16:
Probeer eens transparant tafelzeil van 2 of 3mm dik. Het is relatief goedkoop en eenvoudig op maat te maken.
En isolerend?

Dan zou ik ook isolerend transparant Dampdichtefolie kunnen gebruiken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-05 12:55
Kan hij open? Dan zit er een rand omheen die tocht moet tegenhouden. Ik zou eerst even kijken of die niet is uitgedroogd. Ook als ie niet openkan maar er wel is opgeschroefd dan zit er een rand tussen de twee delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:01
Een enkelvoudige laag van kunststof plaat, glas of wat dan ook, die op grote afstand van de lichtkoepel wordt aangebracht, zal de koude val enigszins beperken, maar in geen geval isoleren of warmteverlies voorkomen.
De circulatie van de lucht tussen die plaat en de lichtkoepel zorgt er voor dat het warmtetransport van binnen naar buiten, en vice versa: het koudetransport van buiten naar binnen, nagenoeg ongehinderd kan plaatsvinden.

De goede manier is om een raam te plaatsen, gelijkwaardig aan dubbelglas. Als dat te duur is of te omslachtig, dan zou ook een polycarbonaat kanaalplaat kunnen worden toegepast. Of een heel el-cheapo oplossing: een dubbele laag bubble-plastic in een raamwerk.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Als je hem zelf kan vervangen :
Ik zie voor 100 euro al een losse dubbbelwandige koepel van 70x70.

Er bestaat ook 3 en 4wandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Simba schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 03:36:
Als je hem zelf kan vervangen :
Ik zie voor 100 euro al een losse dubbbelwandige koepel van 70x70.

Er bestaat ook 3 en 4wandig.
Deze moet ook open kunnen. Dan wordt het iets duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
JukeboxBill schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 02:33:

De goede manier is om een raam te plaatsen, gelijkwaardig aan dubbelglas. Als dat te duur is of te omslachtig, dan zou ook een polycarbonaat kanaalplaat kunnen worden toegepast. Of een heel el-cheapo oplossing: een dubbele laag bubble-plastic in een raamwerk.
Dat is een optie om over na te denken. Alleen moet een glasplaat of polycarbonaatplaat vanuit onder door het kanaal heen. Dan houd je altijd een opening als je 'm in de binnenrand wilt leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
TacoTaco schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 02:09:
Kan hij open? Dan zit er een rand omheen die tocht moet tegenhouden. Ik zou eerst even kijken of die niet is uitgedroogd. Ook als ie niet openkan maar er wel is opgeschroefd dan zit er een rand tussen de twee delen.
Hij kan open. En er zit een rand omheen inderdaad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
MaStar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:12:
[...]

Thanks voor de tips. Er zit overigens geen glas in hé. Het is een lichtkoepel (bolvorming) van kunststof denk ik. En rond. Dat vervangen gaat veel geld kosten.

Ik heb alleen de mogelijkheid iets er tussen te leggen - in de inham. Karton is een eerste optie. Alleen niet zo mooi. Glas kan ik er lastig tussen krijgen, want het moet er eerst 'in' en dan nog iets opzij om te steunen, dan valt het er weer uit natuurlijk. Het is een soort gat waardoor het omhoog moet. Karton kan ik eerst invouwen, daarna weer uitvouwen. Karton nu de beste optie?
Optie 1: Karton is goedkoop dat druk je er zo tussen, desnoods even een houten lat ophalen en er goed klem tussen duwen ergens in het midden daar rust het dan op, niet netjes inderdaad maar wel effectief, aan het karton kan je niet steeds gaan aanzitten dan gaat het kapot het is dus plaatsen en laten liggen en na het "stookseizoen" er weer afhalen(weet overgens niet of je muur van hout of dat plastic schrootjes zijn, bij plastic schrootjes kun je wel schade aanbrengen als je daar een lat tussen duwt).

Optie 2: voorzetraam/Plexiglas, is eenvoudig zelf op maat te maken, echter een gedoe met opendoen in horizontale manier, ze zijn er ook in schijfraam manier hoor.

Optie 3:
Isolerende plisségordijnen, principe gebruiken de kas boeren ook.
Ze noemen het ook wel "Dubbele Plisse honingraat" met van dat folie er tussen.
Zijn ook horizontaal te plaatsen en open en dicht te doen, verschrikkelijk duur is het niet.
De betere gordijnen boeren kunnen je daar in algemeen goed over informeren(ben je ook aardig wat daglicht kwijt helaas bij sluiten).

Optie 4: De koepel vervangen, overgens wel de beste optie.
Wat al aangedragen werd hier is om even te kijken of de afdichtingsrubbers nog wel afdichten en dat mogelijk de tocht/trek kan veroorzaken.

Edit:
Mja als je makkelijk op het dak kan komen zou ik een isolerende deken overheen gooien(wat ook tegen vocht kan). :+
Paar stenen naast het dakraam rondom zodat het kleed niet wegwaait, of touw spannen.

[ Voor 34% gewijzigd door mr_evil08 op 15-01-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 12:56
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk, een mooie moderne lichtkoepel van glas ( persoonlijk vind ik deze wel mooi ) is niet heel duur en ook gelijk inbraak veilig

Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Wil je voor een meer isolerende plastic dan zijn die ook vast wel te vinden. Zo ook deze "premium" lichtkoepel van acrylaat die is te bestellen in Dubbelwandig of zelfs Driewandig voor 388 / 422 euro....

Maar zonder dat we weten of jouw koepel 1 laags, 2 laags of 3 laags is is het lastig te vertellen of een 2 laags / 3 laags gaat helpen. Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een mooie oplossing en ga voor glas. Kijk ook even of het bij jouw gemeente op de lijst van verduurzaming staat, zo kan je nog een fixe korting krijgen als je gelijk gaat voor HR++(+)

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 12:12
MaStar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:14:
In mijn huis zit een lichtkoepel waarbij ik het gevoel heb dat er flink wat tocht doorheen komt.
Iemand tips wat een budget vriendelijke manier is om hier wat tegen te doen?
Persoonlijk zou ik beginnen met controleren of je gevoel dat het flink tocht klopt. En zo ja, waar de tocht exact vandaan komt. Ik zou dit met bijvoorbeeld een warmtebeeld doen of (budgetvriendelijk) met een kaars. Vervolgens met een trappetje kijken waar je kaarslicht gaat wapperen en dan proberen de oorzaak te achterhalen. Mijn inziens zal het dan ook makkelijker zijn een passende oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19:27
Vershoud folie aanbrengen ter hoogte van het plafond. Een paar banen naast elkaar sluit het gat af, en zal de convectie stoppen. Licht wordt wel doorgelaten. 1 rol moet voldoende zijn +- 80 cent. In de zomer kan het er weer makkelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 15:50

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Voordat je gaat lopen hannesen: Ga eerst kijken wat de tocht/koudebrug veroorzaakt. Is het het materiaal van de koepel? De randen?
Daarna kun je maatregelen gaan nemen.

En 'budget' is natuurlijk voor iedereen anders. Een paar honderd euro? Een paar tientjes?
En... is het een huur of koophuis?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 18:33

bonzz.netninja

Niente baffi

Vriend van mij heeft er gewoon een stukje dubbelglas in gelegd, gelijk met plafond. Werkt als een tiet

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:03

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

MaStar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:12:
[...]
Glas kan ik er lastig tussen krijgen, want het moet er eerst 'in' en dan nog iets opzij om te steunen, dan valt het er weer uit natuurlijk. Het is een soort gat waardoor het omhoog moet. Karton kan ik eerst invouwen, daarna weer uitvouwen. Karton nu de beste optie?
Begrijp ik het niet, of... Glas rechtop en diagonaal in, recht draaien, en dan platleggen?

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
hollandnick schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:02:
Ik zie het probleem niet zo eigenlijk, een mooie moderne lichtkoepel van glas ( persoonlijk vind ik deze wel mooi ) is niet heel duur en ook gelijk inbraak veilig

Maar je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk. Wil je voor een meer isolerende plastic dan zijn die ook vast wel te vinden. Zo ook deze "premium" lichtkoepel van acrylaat die is te bestellen in Dubbelwandig of zelfs Driewandig voor 388 / 422 euro....

Maar zonder dat we weten of jouw koepel 1 laags, 2 laags of 3 laags is is het lastig te vertellen of een 2 laags / 3 laags gaat helpen. Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een mooie oplossing en ga voor glas. Kijk ook even of het bij jouw gemeente op de lijst van verduurzaming staat, zo kan je nog een fixe korting krijgen als je gelijk gaat voor HR++(+)
Helaas allemaal boven mijn budget. Zoek ech teen quick-fix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
bonzz.netninja schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:29:
Vriend van mij heeft er gewoon een stukje dubbelglas in gelegd, gelijk met plafond. Werkt als een tiet
Maar hoe krijg je dat door het "mangat" omhoog, dan is het te smal om ergens op te leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:50
Je kan toch onder je plafond een lijst maken waarop het dubbelglas komt te liggen (op zelfde hoogte als plafond? Of in het mangat als je hoger wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 18:19

JT

VETAK y0

MaStar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:56:
[...]

Maar hoe krijg je dat door het "mangat" omhoog, dan is het te smal om ergens op te leggen.
Stelling van pythagoras; in het diagonaal van het mangat past een langeren breedte/lengte dan de verticale of horizontale maat. Meten is weten. En anders wellicht iets in elkaar tikken/schroeven waarmee je 2 "halve" ramen kwijt kunt.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:19
loeberce schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:59:
Je kan toch onder je plafond een lijst maken waarop het dubbelglas komt te liggen (op zelfde hoogte als plafond? Of in het mangat als je hoger wilt?
Die methode heb ik ook gekozen voor mijn twee kunststof lichtkoepels. Voor twee platen HR++ van 1m2 was ik 140 euro kwijt.
Het verschil is echt enorm. Niet alleen voor de warmte maar je bent ook van de herrie van de regen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 18:19

JT

VETAK y0

remmuz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Het verschil is echt enorm. Niet alleen voor de warmte maar je bent ook van de herrie van de regen af.
Dat geluid vond ik altijd wel "romantisch" en mis ik in ons nieuwe huis wel :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
MaStar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:48:
[...]

Nee, het gaat om de losse koepel. Die kun je op het al bestaande scharnierkozijn plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
remmuz schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:16:
[...]

Die methode heb ik ook gekozen voor mijn twee kunststof lichtkoepels. Voor twee platen HR++ van 1m2 was ik 140 euro kwijt.
Wat was bij jou het probleem? En wat gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik ga het eerst proberen met een stuk karton. Dat beperkt de lichtinval en is niet mooi, maar als dat helpt ga ik voor glas of plexiglas :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

MaStar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:56:
[...]

2 latjes timmeren aan beide zijde, raampje er schuin doorheen, neerleggen op de latjes, nog 2 latjes timmeren. Klaar is kees, eventueel ff afkitten. Hij kan er ook prima zomers in blijven want dan wil je die hitte ook niet in je huis :P

[ Voor 16% gewijzigd door bonzz.netninja op 15-01-2021 15:53 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij kun je net zo goed die koepel vervangen. Voorzetraam kost ook geld, isolatiefolie krijg je er niet netjes op en met andere oplossingen heb je geen licht.

Je kan misschien wel beneden isolatiefolie plakken. Dan ben je met 10 euro klaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 15-01-2021 16:11 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Marzman schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 15:59:
Volgens mij kun je net zo goed die koepel vervangen. Voorzetraam kost ook geld, isolatiefolie krijg je er niet netjes op en met andere oplossingen heb je geen licht.

Je kan misschien wel beneden isolatiefolie plakken. Dan ben je met 10 euro klaar.
Die koepels zijn snoeiduur, een plaatje hr++ glas niet. Daarbij isoleert de combinatie veel beter. Koop gewoon een plaatje glas en leg dat op 4 latjes in dat gat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik had het 1 seizoen over 2 raampjes aan de zijkant van de gevel maar vond het eigenlijk maar matig werken. En kwetsbaar, en niet zo mooi. Deed wel iets maar heb nu dit seizoen gewoon voor niet te veel geld die raampjes laten vervangen. Had ik eerder moeten doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 22:11:
[...]

Ik had het 1 seizoen over 2 raampjes aan de zijkant van de gevel maar vond het eigenlijk maar matig werken. En kwetsbaar, en niet zo mooi. Deed wel iets maar heb nu dit seizoen gewoon voor niet te veel geld die raampjes laten vervangen. Had ik eerder moeten doen :)
Nee, het werkt zeker niet zo goed als een tussenzet-raam van Skylux waar wijzelf voor hebben gekozen.
Maar als je echt maar een paar tientjes wilt uitgeven (en daar lijkt de topic-starter het over te hebben) dan is dit de enige optie om het iets te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Chickendorp schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:36:
[...]

Nee, het werkt zeker niet zo goed als een tussenzet-raam van Skylux waar wijzelf voor hebben gekozen.
Maar als je echt maar een paar tientjes wilt uitgeven (en daar lijkt de topic-starter het over te hebben) dan is dit de enige optie om het iets te verbeteren.
Goedkoop is ook nog duurkoop. Na 1 seizoen liet de dubbelzijdige tape los en kon je opnieuw aan de gang met dat folie. Dan heb je een simpel stukje hr++ glas er in bijna 2 seizoenen al bijna weer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bonzz.netninja schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Goedkoop is ook nog duurkoop. Na 1 seizoen liet de dubbelzijdige tape los en kon je opnieuw aan de gang met dat folie. Dan heb je een simpel stukje hr++ glas er in bijna 2 seizoenen al bijna weer uit
Heb je dat voor 20 euro dan? Ik dacht dat dat duurder was.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Marzman schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:39:
[...]

Heb je dat voor 20 euro dan? Ik dacht dat dat duurder was.
Nee maar het is echt niet zo duur. Stukje van 1m bij 1m. is ong. 40/50 euro. Zo'n pakje isolatiefolie is rond de 13 (iets goedkoper dan ik dacht(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Jaer288 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:31:
[...]

Persoonlijk zou ik beginnen met controleren of je gevoel dat het flink tocht klopt. En zo ja, waar de tocht exact vandaan komt. Ik zou dit met bijvoorbeeld een warmtebeeld doen of (budgetvriendelijk) met een kaars. Vervolgens met een trappetje kijken waar je kaarslicht gaat wapperen en dan proberen de oorzaak te achterhalen. Mijn inziens zal het dan ook makkelijker zijn een passende oplossing te vinden.
Ja, dit is misschien wel het beste om eerst te doen. Warmte-camera huren en dan beelden maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou je kunnen doen. je kunt ook op Ali voor weinig een laserthermometer kopen, daar kun je ook al behoorlijk wat mee zien denk ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
MaStar schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:48:
[...]

Dat mechanisme zit vrijwel altijd in de opstand/rand en deze heb je al. Je hoeft alleen de koepel zelf te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

MaStar schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:43:
[...]

Ja, dit is misschien wel het beste om eerst te doen. Warmte-camera huren en dan beelden maken?
Ik had zo'n ding gekocht (flir voor op de iphone) maar viel vies tegen om daarmee goed te ontdekken waar de kou nou vandaan kwam en wat er tochte. Het is helemaal niet zo evident allemaal te zien op die camera beelden.

Die lichtkoepel is sowieso een drama voor je isolatie, daar heb je geen camera voor nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

The Eagle schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:07:
Zou je kunnen doen. je kunt ook op Ali voor weinig een laserthermometer kopen, daar kun je ook al behoorlijk wat mee zien denk ik.
Goed idee, ik denk dat dit zelfs beter werkt dan een infraroodcamera (het is er voor bedoeld).

/▌

Pagina: 1