Fraude bij OGR aangepakt?

Pagina: 1
Acties:

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Gisteren heb ik in het statstopic ( Zie : [topic=203802] )
al melding gemaakt van het feit dat ik Ivo van Dnet zou emailen over de situatie met de "dubbelflushers".

Net nu ik aan het emailtje wil beginnen en de stats er nog eens op napluis ontdek ik tot mijn verbazing dat ze de bewuste mensen hebben aangepakt!

Zo werkt de link in de stats naar de heer Hartemink, naar wie het werkwoord "harteminken" (dat zo veel betekend als : vals spelen; iemand een loer draaien etc :) ) vernoemd is, niet meer! Ook de bewuste Hongaarse meneer lijkt uit de stats van zijn team verdwenen.

Zie :
http://stats.distributed.net/ogr-25/psummary.php3?id=326896 (voor de nietwerkende stats van mr. Hartemink)
en :
http://stats.distributed.net/ogr-25/tmember.php3?team=1170 (voor het ontbreken van de voormalig nummer 1 binnen dit team naar ik dacht genaamd zoiets als blabla@lamer.hu)

Ik denk dus dat ze er inmiddels bij Dnet zelf achtergekomen zijn en dit ook niet konden tolereren. Kortom; Ik stel het mailtje voorlopig even uit, maar we houden de situatie scherp in de gaten!

Bedankt Dnet! :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• irule
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10-2023
Laten we het hopen!!

Ik zat er al zwaar over te denken om over te stappen naar een ander project, maar nu wacht ik het nog even af.......

Als de dubbelflushers niet aangepakt worden ga ik bij G@H mee op jacht naar de NI roepende ridders >:)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Blij dat ze het hebben aangepakt... het waren bijzonder onsportieve mensen die niet bij dnet thuishoren.

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35
En hoe zit het dan met Future Impact Web Solutions :?

IRule! Als je overgaat op G@H gebruik dan de gegevens die ik al eerder heb gebruikt zodat we gewoon verder gaan waar ik gestopt ben :)

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Moet je in team overzicht van DPC kijken. Daar staat
Record error for #326,896!
Kijken of hij morgen helemaal wegvalt.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• fraek25
  • Laatst online: 30-12-2022
D.net doet toch z'n best om alles zo gladjes mogelijk te laten verlopen en laten we dat ook eens hardop zeggen in plaats van alleen maar te klagen. Die gasten zijn best wel tof maar er zeiken natuurlijk 1000-en mensen aan hun kop en dat moet je natuurlijk oppassen dat je geen mad cow disease oploopt ;)

!!!!D.net bedankt!!!!

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

• sharky_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-04-2021

sharky_

[AbC]

* sharky_ heeft wat gemist, of ben erg scheel.

Beide behoort ook nog tot de mogelijkheden :P Wat is dubbelflushen? of kan iemand me doorverwijzen naar een topic anders, dankewol.. }:O

[AbC]

• 0rbit
Op maandag 13 augustus 2001 21:06 schreef sharky_ het volgende:
* sharky_ heeft wat gemist, of ben erg scheel. Beide behoort ook nog tot de mogelijkheden :P Wat is dubbelflushen? of kan iemand me doorverwijzen naar een topic anders, dankewol.. }:O
Het is 'jammer' dat je de oude stats niet meer kunt opvragen, maar je kunt in pricipe OGR-stubs twee keer flushen zonder dat ze daarbij maar 1x tellen (wat bij RC5 wel het geval is...) Dat is uitermate oneerlijk, omdat het dan gewoon een wedstrijdje in competitievervalsing wordt;

Gelukkig is dat dus nu even verleden tijd, zo lijkt het...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:46
Ik had trouwens vanmorgen hierover nog wel een mailtje gestuurd naar Ivo. Wel op het werk, dus ik kan morgen pas zien of er nog op geantwoord is. Iig wel goed dat er nu iets aan gedaan wordt ! Vanmorgen deden de stats van deze twee het trouwens nog wel.

[removed]

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Goede zaak dit!

Als de 'schade' bij ons (door hartemink) groter is dan bij TA kunnen we ze dus voor de 3de keer inhalen :) :)

Hopelijk wordt de dupe-check bij ogr permanent ipv incidenteel.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• 0rbit
Ik denk niet dat de dupecheck permanent is. Dan hadden we daar wel een .plan van mogen verwachten toch?

Ik hoop dat er nog wel een soort signaal van Dnet uit zal gaan naar de OGR-deelnemers om duidelijk te maken dat dubbelflushen om hoger in de stats te komen niet langer door de beugel kan.

• redwing
Voorlopig ziet het er inderdaad naar uit dat ze degenen hebben aangepakt die het meest duidelijk aan het dubbelflushen waren. Het ziet er nog niet naar uit dat dit een echte dupe-checker is. Hopelijk komt die er wel snel :(

[removed]

Verwijderd

Dit was inderdaad een handmatige aanpak.
Als blower (sb3) eindelijk in productie is en de database fatsoenlijk draait, zullen ook de OGR stats niet meer zo makkelijk te foppen zijn. Het is echter lastig om dit realtime in de master te implementeren, niet zo makkelijk als bij RC5. Maar bwilson en Daa hebben plannen voor een nieuwe database setup etc.

Ik heb beide heren een mailtje gestuurd en ze verwijderd uit stats. Dat zou moeten helpen.

abuse@distributed.net staat open voor al jullie meldingen. Waar nodig zal ik handmatig door de logs heengreppen om te kijken of er inderdaad valsgespeeld wordt en maatregelen nemen.

• Witlof
  • Laatst online: 09:35
Dit is wel positief maar ik had eigenlijk ook niet anders verwacht want hier moest wel iets aan gedaan worden. Maar de meeste waarvan het duidelijk/bekend was zijn nu uit de stats verwijderd maar wil dit zeggen dat wat Future Impact Web Solutions doet allemaal wel goed is en dus geen dubbele buffers? Lijkt mij sterk maar als het zo is dan heeft die ene member wel erg veel PC's aanstaan.

• redwing
Iig mooi dat er nu wat aan gedaan wordt. Hopelijk schrikt dit anderen af :)
Bedankt voor de reactie Ivo.

[removed]

• redwing
Op maandag 13 augustus 2001 22:09 schreef Pinball het volgende:
Goede zaak dit!

Als de 'schade' bij ons (door hartemink) groter is dan bij TA kunnen we ze dus voor de 3de keer inhalen :) :)

Hopelijk wordt de dupe-check bij ogr permanent ipv incidenteel.
We staan nu inderdaad weer 2e. Dus we zullen het nog een keertje gaan doen ;)

[removed]

• 0rbit
Ivo bedankt!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Goed nieuws idd, het is veel leuker als er op een eerlijke manier gewerkt wordt.
Ik sluit me daarom volledig bij de rest aan, Ivo en Dnet bedankt !

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Pagina: 1