Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 15:24
Beste mensen, ik heb een vraag ivm internet in mijn zus haar huis. In de woonkamer hangt een Telenet modem met Wifi, deze reikt niet ver genoeg om in haar bureau en de bovenverdieping. Ze zou willen werken met Powerline Adapters, momenteel heeft ze al een set, de TP Link TL-WPA8630 maar dat zou dan enkel genoeg zijn voor in haar bureau, nu vind ik nergens dat er een mogelijkheid is om die set uit te breiden met enkel een ontvanger, dus geen set kopen maar één adapter. Bestaat dit of wordt dit altijd per set verkocht? Bijkomende vraag, de TL-WPA8630 wodt niet meer gemaakt en is opgevolgd door TL-WAP8635 nu vroeg ik me af zouden die twee verschillende sets kunnnen samenwerken of niet? Een laatste vraag, is het niet beter om voor een mesh netwerk te gaan in huis ipv die powerline adapters?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:29
Het is beter om voor een bedraad netwerk te gaan. Zeker als het aan te sluiten apparaat op een vaste plek staat. Powerline is wisselend. Het kan redelijk werken, maar dat is helemaal afhankelijk van hoe je electrische installatie in elkaar zit. Dat is vantevoren niet te voorspellen, ook niet voor ons Tweakers. Kwestie van bestellen, uitproberen en indien het slecht werkt, terugsturen. Houd er hierbij rekening mee dat de goede werking kan worden beinvloed door het gebruik van electrische apparaten in huis. Dan werkt het lekker als je aan het testen bent, maar valt je snelheid terug als bijvoorbeeld de wasdroger draait.

Wat is er toch mis met een kabeltje trekken. Eenmalig een dagje voor uittrekken, dan heb je later nooit meer problemen met je verbinding. Internet is te belangrijk om op houtje-touwtje-oplossingen te vertrouwen, zeker als je het gebruikt voor je werk.