Laptop kan in geen een browser de digitale methode openen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1991
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-07 08:24
Mijn vraag
Hi, ik ben een docent op een middelbare school. Zoals iedereen wel weet moeten alle leerlingen thuis de lessen volgen. Biij ons op school worden over het algemeen laptops verhuurt en dan hebben wij daar onze eigen helpdesk voor. Soms zijn ouders toch eigenwijs en schaffen zelf een laptop aan. Nu zitten ouders met een probleem, dochter heeft een laptop die de digitale methodes van de boekenuitgeverij niet wilt weergeven. Ik ben zo bereid geweest om toch te helpen, want het zijn nou eenmaal barre tijden. Vanochtend heb ik de drie verschillende browsers (Edge, firefox, Chrome) geprobeerd zonder succes, ik heb de drivers van haar cpu (amd 4000 serie) een update gegeven. Ook dit wilde niet werken. Normaal ben ik wel van het googelen voor een oplossing. Maar dit is een erg specifiek probleem. Tevens als ze met haar gegevens op een andere laptop inlogt dan werkt het wel. Het lastige in deze situatie is dat ik deze leerling niet 123 kan doorverwijzen naar een elektronica winkel.

Wat weet ik:
Het is een Windows 10 machine met een AMD 4000 serie cpu (wat ik mij herinner). De site werkt van de uitgeverij niet juist in de browser. Leerling kan wel inloggen maar als zij de opdrachten wil doen, dan worden deze niet weergegeven.

Hieronder een afbeelding van hoe de site eruit hoort te zien. Bij deze leerling wordt het middenscherm en de linker kolom niet ingeladen. Ik hoop dat jullie de gouden tip voor me hebben. Nogmaals ik ben gewoon een docent die een leerling graag wil helpen zodat deze leerling weer aan de slag kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_f3ywieh0x4FF5m4rV7Lt6cga50=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZUDUAGfCs6OdXzGgU03nZ1Bv.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er zal wel een Pi-Hole of een antivirus op die laptop of in het netwerk draaien die iets tegenhoudt.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

Yucon

*broem*

Vraag eens of pa of ma hun mobiele telefoon als wifi hotspot willen gebruiken en de laptop daar op in willen loggen, en dan nog eens proberen? Als indien ze een pi-hole aan de gang krijgen dan zal ze dit ook lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1991
Beste mensen. Dubbel bedankt na wat contact werkt het weer. Dankzij jullie.

Ten tweede bedankt voor het woord pi-hole. Die kende ik nog niet en draait hier nu thuis als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41

Yucon

*broem*

lars1991 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:39:
Beste mensen. Dubbel bedankt na wat contact werkt het weer. Dankzij jullie.

Ten tweede bedankt voor het woord pi-hole. Die kende ik nog niet en draait hier nu thuis als een zonnetje.
Ja, zo makkelijk kom je er niet mee weg :P Wat was het nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 19:54

rdejongjr

Gnome

Waarschijnlijk een smerige f-secure virusscanner :-)
Laatst een leerling ondersteund, ook na whitelisten van magister en de uitgever alsnog een blanco scherm.
F-secure uit gezet toen wilde het weer 8)7

Paar tips mocht je meerdere leerlingen hebben met problemen:
Gebruik chrome voor magister en methode sites (M365 wil dan weer graag de nieuwste edge)
Tijd moet goed staan anders blijft magister steeds opnieuw laden
Probeer het incognito, werkt dit? -> cache/cookies wissen
Virus/firewall eraf mikken en mooi windows defender op standaard instellingen gebruiken.
(Zo lang je niet alles standaard als admin uitvoert en netjes update voldoet het in 89/100 gevallen dikke prima!)

[ Voor 113% gewijzigd door rdejongjr op 23-01-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1991
Het was inderdaad f-secure die het tegen hield. Stomme virusscanners. Uitschakelen en het werkte direct weer.@rdejongjr bedankt voor je toevoeging. Cognitomodus heeft inderdaad al super veel leerlingen geholpen!

Bedankt voor alle hulp mensen.
Pagina: 1