Autosort / Dynamisch HTML tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
Ik wil een HTML tabel maken, bestaande uit (om mee te beginnen) 2 kolommen, namelijk:
Product | Prijs

De prijs wil ik dmv JavaScript (of iets anders? tips?) ophalen vanuit een URL wat JSON teruggeeft. Bij het openen van de pagina, moet de tabel gesorteerd worden op Prijs. Iedere 5 seconde wil ik de Prijs updaten (opnieuw ophalen vanuit de JSON URL). Maar dat betekend, dat de sortering na een tijdje mogelijk niet meer klopt, omdat de bovenste entry goedkoper is geworden en een ander product duurder.

Aan welke technieken moet ik denken? Waarmee kan ik dit bouwen? Waarop moet ik Googlen?

Eventueel een kant-en-klare oplossing kan ook, maar op https://codecanyon.net/ kon ik het bijvoorbeeld niet vinden.

EU DNS: 86.54.11.100

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hier in de devschuur doen we niet aan kant en klare oplossing ;)

Had je zelf al wat bedacht? Want we gaan er hier wel vanuit dat je zelf al iets hebt geprobeerd....

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:09
Creepy schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:18:
Hier in de devschuur doen we niet aan kant en klare oplossing ;)

Had je zelf al wat bedacht? Want we gaan er hier wel vanuit dat je zelf al iets hebt geprobeerd....
Waarom doen we niet aan kant-en-klare oplossingen? Als zoiets te koop is dan ben ik veel sneller klaar.

Nee, omdat ik niet weet welke technieken ik moet proberen. Ik vind het ook lastig om de juiste zoektermen te vinden.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:06

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Wellicht heb je iets aan https://datatables.net/

Kost wel even wat tijd om uit te zoeken en implementeren, maar hiermee kun je tabellen sorteren en deze functie zou ook aan te roepen moeten zijn voor een auto sort. Verder kun je (als ik het goed heb) tabellen genereren aan de hand van JSON.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wat je zoekt is een datatable/datagrid. Zoek daarop dan staan er talloze oplossingen die je in 5-10 minuten toegepast kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Belindo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:43:
[...] Verder kun je (als ik het goed heb) tabellen genereren aan de hand van JSON.
Kan inderdaad met datatables: https://datatables.net/manual/ajax#JSON-data-source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:26

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

c-nan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Waarom doen we niet aan kant-en-klare oplossingen? Als zoiets te koop is dan ben ik veel sneller klaar.
Misschien goed om dan Devschuur® Beleid eens door te lezen ;)
Nee, omdat ik niet weet welke technieken ik moet proberen. Ik vind het ook lastig om de juiste zoektermen te vinden.
Met datatables kan je waarschijnlijk uit de voeten, Dit topic ga ik dan ook sluiten. Mocht dat niet zo zijn dan kan je een nieuw topic openen, maar lee de FAQ dan wel even door zodat je weet wat we hier van je verwachten.

[ Voor 15% gewijzigd door Creepy op 14-01-2021 18:57 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.