Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Remeha Avanta 28c CV-ketel (met OpenTherm). Op de bedieningspanel kan ik de max verwarmingswater aanvoertemperatuur zetten (P1). Ik had een Honeywell Round Aan/Uit, en met de max aanvoertemperatuur op 50C, was ons huis nog steeds comfortabel.

Nu heb ik een Honeywell Round Modulation (OpenTherm) thermostaat, in de hoop dat deze nog beter werkt (dwz hetzelfde of beter comfortniveau, lagere kosten).

Maar nu de vraag: wordt de op de CV max aanvoertemperatuur van 50C nog steeds als maximum gehanteerd, of wordt die nu genegeerd? (Het menu op de CV is nog actief en de temperatuur kan nog veranderd worden, dus wordt ie in ieder geval niet uitgeschakeld vanwege de OpenTherm thermostaat.)

Ter info: de Honeywell Round Modulation staat ingesteld op "OPC" / "Optimal Comfort" verwarming - dat wil zeggen dat ie een hogere aanvoertemperatuur gebruikt bij kleinere temperatuurverschillen - dit vanwege een paar oudere radiatoren die we nog hebben.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ter info:
Volgens Remeha is de setting op de cv-ketel leidend. Een OpenTherm thermostaat kan de max aanvoertemperatuur wijzigen, maar dan wordt dat de nieuwe waarde in het instellingsmenu van de ketel zichtbaar.

Met de Honeywell Round Modulation wordt deze setting dus niet veranderd, aangezien de waarde in het instellingsmenu ongewijzigd blijft.