Hallo allemaal!
Ik zet momenteel redelijk met mijn handen in mijn haren. Heb sinds lange tijd weer zelf besloten een pc te bouwen, na wat heen en weer te vragen op forums (waaronder Tweakers) heb ik alle onderdelen besteld (lijst onderaan). Na een dag zwoegen en af en toe problemen die opdoemde opgelost te hebben heb ik hem aan de praat gekregen. Vervolgens Windows geinstalleerd, de laatste drivers (BIOS, chipset, Graphicskaart, Audio, etc) ook mijn eigen software erop gezet (o.a. Steam en Discord). Heb af en toe ook nog gebenchmarkt en alles zag er prima uit. Geen hoge temperaturen, fans die het deden, voldoende load. Op een gegeven moment zat ik gewoon iets te googelen en plots viel de pc zomaar uit, met sindsdien de VGA Qled die continue brandt.
Mijn vraag
Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik het oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gelid Solutions Phantom - Koeler voor processor
Crucial P2 - Solid state drive
Crucial P5 500GB - Solid state drive
Fractal Design Meshify S2 – Midtowermodel - E-ATX
Asus TUF GAMING B550M-PLUS - Moederbord – Micro-ATX
AMD Ryzen 5 3600
Corsair TX650M
Arctic Silver5 Warmte Gel.Pasta
MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO - Videokaar
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd de grafische kaart er uit te halen of om alleen op de moederboard te draaien, zonder gevolgen. Het licht brandt nog steeds, maar de grafische kaart krijgt wel gewoon stroom (RGB). Geprobeer de RAM aan te drukken, maar verder dan dat weet ik echt niet wat te doen. Heb ik misschien ergens tijdens het aanraken mijn board geshortcircuit?
Help!
In ieder geval ontzettend bedankt!
Mochten jullie nog meer info nodig hebben, uiteraard zal ik dat geven
Ik zet momenteel redelijk met mijn handen in mijn haren. Heb sinds lange tijd weer zelf besloten een pc te bouwen, na wat heen en weer te vragen op forums (waaronder Tweakers) heb ik alle onderdelen besteld (lijst onderaan). Na een dag zwoegen en af en toe problemen die opdoemde opgelost te hebben heb ik hem aan de praat gekregen. Vervolgens Windows geinstalleerd, de laatste drivers (BIOS, chipset, Graphicskaart, Audio, etc) ook mijn eigen software erop gezet (o.a. Steam en Discord). Heb af en toe ook nog gebenchmarkt en alles zag er prima uit. Geen hoge temperaturen, fans die het deden, voldoende load. Op een gegeven moment zat ik gewoon iets te googelen en plots viel de pc zomaar uit, met sindsdien de VGA Qled die continue brandt.
Mijn vraag
Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik het oplossen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Gelid Solutions Phantom - Koeler voor processor
Crucial P2 - Solid state drive
Crucial P5 500GB - Solid state drive
Fractal Design Meshify S2 – Midtowermodel - E-ATX
Asus TUF GAMING B550M-PLUS - Moederbord – Micro-ATX
AMD Ryzen 5 3600
Corsair TX650M
Arctic Silver5 Warmte Gel.Pasta
MSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO - Videokaar
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd de grafische kaart er uit te halen of om alleen op de moederboard te draaien, zonder gevolgen. Het licht brandt nog steeds, maar de grafische kaart krijgt wel gewoon stroom (RGB). Geprobeer de RAM aan te drukken, maar verder dan dat weet ik echt niet wat te doen. Heb ik misschien ergens tijdens het aanraken mijn board geshortcircuit?
Help!
In ieder geval ontzettend bedankt!
Mochten jullie nog meer info nodig hebben, uiteraard zal ik dat geven