Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1800
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo Medetweakers,

Ik heb een vraagje, ik ben van plan om op een server die ik gekocht hebt (Dell Poweredge r510)
Proxmox te installeren. Mijn idee is om 4x WD red 4tb schijven te installeren in Raid 5 voor storage.
en 2x een ssd voor Proxmox os. Is het mogelijk om daar ook nog een raid 1 op te hebben zodat mijn os ook safe is? dit tegelijk met de raid 5 voor de storage. Zoja hoe is dit te regelen en in te stellen?
Er zit een Dell Perc h200 raid kaart in die the flashen is naar IT Mode HBA.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik zou proxmox je volume laten afhandelen. Dus niet er zelf een RAID5 op zetten, maar door Proxmox daar een ZFS volume van laten maken.
Proxmox vindt overigens een raidkaart niet echt prettig. Het heeft direct toegang nodig tot de disks.
Er is overigens een redelijk actief proxmox topic: Het grote Proxmox VE topic

[ Voor 44% gewijzigd door michielRB op 14-01-2021 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1800
michielRB schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:02:
Ik zou proxmox je volume laten afhandelen. Dus niet er zelf een RAID5 op zetten, maar door Proxmox daar een ZFS volume van laten maken.
Proxmox vindt overigens een raidkaart niet echt prettig. Het heeft direct toegang nodig tot de disks.
Er is overigens een redelijk actief proxmox topic: Het grote Proxmox VE topic
Als ik de raidkaart flash naar it mode. zou het dan goed werken met Proxmox?
Ik weet namelijk niet hoe ik anders die schijven moet aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:33
Proxmox met een raid kaart gaat prima, je moet dan wel geen zfs gaan gebruiken.

Wil je wel ZFS gebruiken (of softraid), configureer je raid card dan naar AHCI zodat dit enkel als HBA wordt gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1800
powerboat schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:18:
Proxmox met een raid kaart gaat prima, je moet dan wel geen zfs gaan gebruiken.

Wil je wel ZFS gebruiken (of softraid), configureer je raid card dan naar AHCI zodat dit enkel als HBA wordt gezien.
Als ik hem in AHCI modus instel via de bios. is dat flashen naar IT mode nog steeds nodig om hem te laten werken als hba? en is het mogelijk om 2 raidconfiguraties in te stellen met Proxmox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:33
Niet naar mijn weten, in iedergeval nog nooit hoeven doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:20
Geen idee of het nodig is voor een Perc H200. Ik gebruik een Perc H710 Mini Mono en deze moest ik wel flashen naar IT mode om ZFS goed te gebruiken.

Zolang je je disks kan gebruiken als losse disks is het prima. Dat zie je snel genoeg als je de installatie van Proxmox opstart en de disks wilt selecteren ;)
Pagina: 1