Teufel STEREO M problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-04 08:18
Mijn vraag
Ik loop al een jaar tegen een muur van narigheid aan met mijn Teufel set :-)

Ik heb een stero M set van Teufel gekocht waar de streaming van radio perfect op werkt. Maar helaas krijg ik geen USB werkend. Ik heb mijn muziekcollectie op een USB drager gezet, en wil het gewoon af kunnen spelen, maar hij herkent helemaal niets. En je kunt handmatig niks doen, er staat overal alleen maar dat je het in moet pluggen en dan gaat alles vanzelf.

Ik kan een maand zitten wachten, maar er gebeurt helemaal niets.

De set is vanwege een ander probleem al eens naar Teufel geweest, waar ze ook hiernaar gekeken hebben, alles was keurig in orde vgens hun. Toch krijg ik het maar niet aan de praat. Weet iemand wat ik kan proberen?

Ook vind ik het naar dat ik gemiddeld wel 1x oer dag de stekker eruit moet trekken van de software omdat het {|*[€ding weer niet gevonden kan worden.

Hij is bedraad met de router verbonden maar via Wifi heb ik hetzelfde gedoe.

Niks dan narigheid, wat ik niet fijn vind met een set bosjes van 999 euro :-) dus ik wil het heel graag aan de praat krijgen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Teufel Stereo M

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
3 verschillende USB dragers, waaronder gloednieuwe 128GB versie, maar ook 32GB MicroSD kaart in lezer en kleine stick.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartis
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:52
Zelf heb ik een One M. Het probleem met de usb heb ik nog niet gehad, want die functionaliteit gebruik ik niet.

Maar je probleem met het dagelijks opnieuw het snoer moeten insteken komt me maar al te bekend voor. Ik heb er maanden in overleg met hun support over geweest. Niks hielp, uiteindelijk een gans nieuw toestel gekregen. Die heeft het minder, maar toch nog vaak. Wi-fi of ethernet maakt geen verschil bij mij.

Doodzonde natuurlijk. Is het de software? Of de wi-fi module? Geen idee. Erg goeie speakers, die Teufel maar van hun software/streaming spullen blijf ik voortaan weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Arokh FAT32 geformateerde USBstick heb je toch geprobeerd? NTFS werkt namelijk zo goed als nooit.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
Lip schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 07:30:
@Arokh FAT32 geformateerde USBstick heb je toch geprobeerd? NTFS werkt namelijk zo goed als nooit.
ik zal dat voor de zekerheid nog even goed checken. Maar ik ga daar wel vanuit tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
Bartis schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:09:
Zelf heb ik een One M. Het probleem met de usb heb ik nog niet gehad, want die functionaliteit gebruik ik niet.

Maar je probleem met het dagelijks opnieuw het snoer moeten insteken komt me maar al te bekend voor. Ik heb er maanden in overleg met hun support over geweest. Niks hielp, uiteindelijk een gans nieuw toestel gekregen. Die heeft het minder, maar toch nog vaak. Wi-fi of ethernet maakt geen verschil bij mij.

Doodzonde natuurlijk. Is het de software? Of de wi-fi module? Geen idee. Erg goeie speakers, die Teufel maar van hun software/streaming spullen blijf ik voortaan weg.
Eens. Als hij het doet is het prima.

Ik heb er nu een smartplug tussen gezet, waardoor ik hem gemakkelijk kan uitzetten en aanzetten, maar ook dan moet ik nogal eens die kant op om hem fysiek aan te zetten ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VChunky
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 21:01
Ik heb nog de oudere Raumfelds, zowel Stereo M als Cubes.

Vervelend om te horen! Ik had afgelopen jaar een tijdje problemen met de softwarestabiliteit en het laden van mijn libraries (zowel USB als cloud). Is na een complete reset en herinstallatie niet meer voorgekomen. De servicedesk van Teufel heeft mij hierbij telefonisch begeleid. Dat al gedaan?

Als de geluidskwaliteit niet zo goed was... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Arokh schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:42:
[...]

ik zal dat voor de zekerheid nog even goed checken. Maar ik ga daar wel vanuit tot nu.
Dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit, FAT32 heeft een bestandsgrootte limiet van 4GB. Een beetje behoorlijke speelfilm past dan niet. :)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
Update:
Het elke keer de stekker eruit moeten trekken is nog steeds zo, als hij langer dan zeg 5 minuten niet gebruikt is. OK.

De ondersteuning doet zijn best, ze zijn al een keer teruggeweest naar Duitsland voor reparatie (volumeknop was er af gevallen) en toen hebben ze dit punt ook 'onderzocht').

Gisteren kwam er een softwareupdate voor mijn speakers binnen, die heb ik gedraaid, en heb mijn verschillende opslag ook weer gerouleerd, en 1 SSD doet het nu voor het eerst helemaal perfect!

Die 4GB limiet maakt me trouwens niet uit, ik heb geen MP3tjes van 4GB voor zover ik weet. (1 concert uit 1 deel van 4 uur lang, maar zelfs die is niet zo groot).

Dus ik heb nu 128GB beschikbaar aan MP3 opslagruimte, dat is voor mij genoeg.

Dus dat punt is eindelijk opgelost voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
Bedankt voor jullie meedenken!!
Pagina: 1