Hoi,
We hebben al bijna 2 jaar zonnepanelen, maar het is me nooit goed gelukt om de data daarvan in te zien. Nu wil ik toch weer een poging ondernemen om het werkend te krijgen. Ik gebruik home assistant,en zou de data graag daarin terugzien.
Ik heb de volgende stappen doorlopen:
Ter debug:
Kan het zijn dat de interface niet werkt omdat de wifi module actief is? Ik kan wifi wel uitschakelen, maar ben een beetje aarzelend dat te doen, omdat ik dan helemaal geen verbinding meer heb met de omvormer...
Graag jullie hulp, de installateur haakt hier af en kan alleen maar iets mompelen over portforwarding in mijn router.
We hebben al bijna 2 jaar zonnepanelen, maar het is me nooit goed gelukt om de data daarvan in te zien. Nu wil ik toch weer een poging ondernemen om het werkend te krijgen. Ik gebruik home assistant,en zou de data graag daarin terugzien.
Ik heb de volgende stappen doorlopen:
- Ik heb verbinding gemaakt met een WLAN genaamd SMAxxxxx en kon inloggen met de PUK-code die ik nog had liggen
- Ik zag dat ik kan inloggen op de Sunny Portal website, en dat daar ook al (haperend) data binnenkomt
- Ik heb in mijn config van Home Assistant een sensor toegevoegd zoals hier beschreven, met uiteraard het juiste IP en wachtwoord.
Ter debug:
- Mijn SMA is bedraad aangesloten op de router, en krijgt netjes een (statisch) IP
- Toch verschijnt er op dat IP geen webinterface, zoals beschreven in de handleiding. Ik krijg een timeout
- Ik kan alleen op de interface komen door te connecten met het wifinetwerk genaamd SMAxxxxxx. Ik kan daar inloggen met het wachtwoord dat ik ook gebrui in de config van HA
- Ik kan het LAN IP ook niet pingen.
Kan het zijn dat de interface niet werkt omdat de wifi module actief is? Ik kan wifi wel uitschakelen, maar ben een beetje aarzelend dat te doen, omdat ik dan helemaal geen verbinding meer heb met de omvormer...
Graag jullie hulp, de installateur haakt hier af en kan alleen maar iets mompelen over portforwarding in mijn router.