Peertube en ip adres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobie2
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Hoe zit dat nu met peertube? Ik had eens voor gehad dat ik een waarschuwing kreeg in een peertube video dat ik moest opletten dat mijn publieke ip adres is te zien door andere kijkers van de video. Ik vraag mij dus af hoe dat mogelijk is, ik kon mijn eigen ip adres nergens via de peertube video terug vinden en ook niet van anderen. Ik weet dat het iets te maken heeft met p2p en ik weet hoe ik ip adressen kan zien met een magnet en torrent file, maar met een peertube video snap ik dat niet zo goed.

Mij werd verteld dat peertube goed alternatief is voor youtube, maar als je ip adres zomaar ergens kunt achterhalen door andere kijkers is dat toch niet zo privacy vriendelijk...

Beste antwoord (via mobie2 op 12-06-2022 09:41)

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 21:24

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Toch maar even reageren op een oud topic: ik had een soortgelijk issue, ik wilde niet dat mijn thuis IP adres zichtbaar zou zijn via mijn Peertube instance.
Wat je kan doen is gebruik maken van een DNS proxy. Mijn hosting provider heeft het IP adres van mijn (sub) domein op mijn verzoek doorverwezen naar Cloudfare.
Bij Cloudfare kan je vervolgens een DNS entry aanmaken die naar je self hosted instance verwijst.

Onder Systeem - Debuggen zou je eigen IP adres zichtbaar moeten zijn.

Als dit niet zo is moet je onder trust_proxy in Production.yaml de IP adressen van (in mijn geval Cloudfare) vermelden.
Voorbeeldje:

trust_proxy:
- 'loopback'
- '103.21.244.0/22'
- etc

De Cloudfare public IP adressen kan je makkelijk vinden via Google :)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-02 21:24

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Toch maar even reageren op een oud topic: ik had een soortgelijk issue, ik wilde niet dat mijn thuis IP adres zichtbaar zou zijn via mijn Peertube instance.
Wat je kan doen is gebruik maken van een DNS proxy. Mijn hosting provider heeft het IP adres van mijn (sub) domein op mijn verzoek doorverwezen naar Cloudfare.
Bij Cloudfare kan je vervolgens een DNS entry aanmaken die naar je self hosted instance verwijst.

Onder Systeem - Debuggen zou je eigen IP adres zichtbaar moeten zijn.

Als dit niet zo is moet je onder trust_proxy in Production.yaml de IP adressen van (in mijn geval Cloudfare) vermelden.
Voorbeeldje:

trust_proxy:
- 'loopback'
- '103.21.244.0/22'
- etc

De Cloudfare public IP adressen kan je makkelijk vinden via Google :)

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol