Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjaminus
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 14-01-2021
Beste tweak vrienden,

overweeg Hue tap aan te schaffen. Iemand ervaring mee? Mijn vraag: Als ik de 4 knoppen instel, waaronder bijvoorbeeld plafondlamp, Kan ik dan instellen dat ik deze lamp dan aan en uit zet met dezelfde knop?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
Heb er 2 hier. Werkt op zich prima, hou in je achterhoofd dat je een accesoire (wat een tap is) aan een kamer koppelt, en niet direct aan een lamp (bij mijn weten). Aan de knoppen hang je verschillende scenes (licht instellingen).

De tap zelf (grote ronde cirkel) is de aan/uit. De kleine knoppen kan je koppelen aan verschillende scenes. Ik druk dus eerst de grote knop om de boel aan/uit te zetten, en dan kan ik met de kleine knoppen eventueel een andere vooringestelde kleur/intensiteit oproepen.

Achteraf gezien had ik persoonlijk voor een gewone hue dimmer moeten gaan (heb er een paar in de rest van het huis). Daarmee kan je ook 4 of 5 scenes oproepen (door meerdere keren op de aan knop te drukken) en ze hebben de bonus dat ze aparte dimmer knoppen hebben. Maar goed, dat is een persoonlijke voorkeur.

[ Voor 41% gewijzigd door Monkeybrains op 14-01-2021 12:15 ]