Mobiele telefonie: verkeerde mensen aan de lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Ik heb van vrienden gehoord dat je als abonnee van BEN verkeerde mensen aan de lijn kan krijgen?

Zat namelijk laatst zelf te denken om over te stappen van Libertel naar BEN omdat het goedkoper is. Zijn mensen bekend met dit probleem ? Als het zo erg is blijf ik wel bij Libertel.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Klinkt mij in de oren als een hoax, ik heb al 2,5 jaar Ben en nog nooit ergens last van gehad.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Als je een verkeerd nummer draait krijg je verkeerde mensen aan de lijn ja :P

Nee lijkt me sterk...

Verwijderd

bullshit, ik heb al een jaar ben en ik heb nog nooit een verkeerd persoon aan de lijn gehad, 1 keer maar dat nummer stond verkeerd in m`n telefoon

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 20:54 schreef tva_goku het volgende:
bullshit, ik heb al een jaar ben en ik heb nog nooit een verkeerd persoon aan de lijn gehad, 1 keer maar dat nummer stond verkeerd in m`n telefoon
Oke, dus als jij het niet hebt gehad dan niemand zeker ??? |:(
Ik had toen Ben net begon een abbonnement lopen en toen is het me wel een keer overkomen. Maar daarna nooit meer last van gehad.

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 21:03
dat heb ik wel eens gehad toen ik mijn broertje belde. (hij heeft trouwens Dutchtone)

Belde hem op vanuit het geheugen van de telefoon (dus het nummer is niet fout ingetoetst) en kreeg tot 2 x toe een engels sprekend figuur aan de lijn. de derde keer was wel raak trouwens

• VDL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021

VDL

Ben daar of ben vierkant

Dit probleem is mij alleen bekend in combinatie met Dutchtone. Als ik iemand van Dutchtone bel, dan wil ik wel eens een ander aan de telefoon krijgen en ook degene die ik bel. Verder komt het ook wel eens voor dat de telefoon niet overgaat, alle beller zijnde. Maar deze problemen merk ik de laatste tijd minder.

BVD MVG VDL

Verwijderd

Deze fouten kunnen met alle providers wel eens voorkomen lijkt me 8-)
Mag natuurlijk niet, maar apparatuur werkt nou eenmaal nooit 100% foutloos *D

• YoNiE
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-07 01:43

YoNiE

prei

jah dit klopt dus wel. Ik heb het zelf een keer gehad met mijn toenmalige vriendin. Ik wilde haar bellen, kreeg een of ander kantoor aan de lijn die paul wilde spreken. Tegelijk kreeg mijn vriendin (wiens telefoon wel overging, met mijn nummer als nummerID) die paul figuur dus aan de lijn. Is een zeldzame schakelfout in een van de telefooncentrales. Ik had op dat moment nog BEN...

• conceicao
  • Laatst online: 11-04-2024
Grootste onzin die ik in tijden heb gehoord!
Waarschijnlijk heeft degene die je toen belde gewoon per ongeluk een doorschakeling gemaakt.
Het kan technisch gewoon niet dat je naar het verkeerde IMSI nr gerouterd wordt.

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:18

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Op maandag 13 augustus 2001 23:15 schreef conceicao het volgende:
Grootste onzin die ik in tijden heb gehoord!
Waarschijnlijk heeft degene die je toen belde gewoon per ongeluk een doorschakeling gemaakt.
Het kan technisch gewoon niet dat je naar het verkeerde IMSI nr gerouterd wordt.
kan dus wel! Dit soort problemen zijn vaak te herleiden tot simpele kabel verwisselingen in aansluitingen in centrales. Je hebt nl het werkelijke spraakverkeer maar ook nog signaalverkeer en blijkbaar gaat er ergens iets mis met een van deze twee en loopt je gesprek letterlijk in het honderd. De centrale kan dan niet meer signaling en spraak aan elkaar koppelen en kan dus een willekeurige call setup aan jou gesprek knopen en dus een ander met je verbinden. Klinkt allemaal onwaarschijnlijk en het komt ook niet zo vaak voor maar het kan dus wel. Ook kunnen zulke zaken voorkomen als de verschillende centrales kwa tijd niet meer gelijklopen. Dus als de ene het 5 voor 1 heeft en de andere op hetzelfde moment 4 voor 1 heeft. Dat geeft hele rare gevolgen dat wil je niet weten!

Antenne en masten malloot

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
toen ik in frankrijk zat belde ik m'n eige nummer zonder 0031 ervoor.. kreeg ik ook een of andere vage franse n00b aan de lijn .. :)

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Toevallig vroeg m'n baas vanochtend nog of mijn 06 nummer wel klopte, want hij kreeg heel iemand anders aan de lijn. Maar ik heb KPN

nog ff een edit: ik vind BEN sowiso kl0te, want probeer maar eens fatsoenlijk daar naartoe te SMS-en vanaf internet. :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Sandra198
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2013
VDL schreef:

Dit probleem is mij alleen bekend in combinatie met Dutchtone. Als ik iemand van Dutchtone bel, dan wil ik wel eens een ander aan de telefoon krijgen en ook degene die ik bel. Verder komt het ook wel eens voor dat de telefoon niet overgaat, alle beller zijnde. Maar deze problemen merk ik de laatste tijd minder.

* Nou ik heb er de laatste tijd veel last van dat als iemand van een ander netwerk/dutchtone zelf naar mij belt, mijn GSM nog niet eens overgaat.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Op maandag 13 augustus 2001 23:42 schreef G-PHREAK het volgende:
toen ik in frankrijk zat belde ik m'n eige nummer zonder 0031 ervoor.. kreeg ik ook een of andere vage franse n00b aan de lijn .. :)
d'oh |:(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01-2025
Dus als je bijna 100% probleemvrij wilt zijn moet je Libertel of KPN nemen?

Dan doen we dat gewoon. Is wel duurder. :'(

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 19:23 schreef Radical1980 het volgende:
Dus als je bijna 100% probleemvrij wilt zijn moet je Libertel of KPN nemen?

Dan doen we dat gewoon. Is wel duurder. :'(
Kwaliteit kost geld.

Met die aanbieders is je dekking ook in mindere mate een probleem.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Blacksoul
  • Laatst online: 18-11-2024
Op maandag 13 augustus 2001 23:33 schreef The_Wireless_Guy het volgende:

[..]

kan dus wel! Dit soort problemen zijn vaak te herleiden tot simpele kabel verwisselingen in aansluitingen in centrales. Je hebt nl het werkelijke spraakverkeer maar ook nog signaalverkeer en blijkbaar gaat er ergens iets mis met een van deze twee en loopt je gesprek letterlijk in het honderd. De centrale kan dan niet meer signaling en spraak aan elkaar koppelen en kan dus een willekeurige call setup aan jou gesprek knopen en dus een ander met je verbinden. Klinkt allemaal onwaarschijnlijk en het komt ook niet zo vaak voor maar het kan dus wel. Ook kunnen zulke zaken voorkomen als de verschillende centrales kwa tijd niet meer gelijklopen. Dus als de ene het 5 voor 1 heeft en de andere op hetzelfde moment 4 voor 1 heeft. Dat geeft hele rare gevolgen dat wil je niet weten!
In grote lijnen ben ik het met je eens. En je wordt er niet echt vrolijk van als er zoiets gaande is.....en het kan aan zoveel dingen te wijten zijn (vaste net, andere operators etc etc).
En meestal word je ook niet echt serieus genomen als je zoiets meemaakt.

Maar meest voorkomende oorzaak is denk ik toch wel dat mensen lopen te klooien met doorschakelingen. Voorbeeld van een tijdje geleden: ik probeer een kennis te bereiken, maar kwam continu bij iemand anders uit.
Ipv dat hij een direkte doorschakeling had naar z'n eigen vaste aansluiting had hij een doorschakeling naar een nummer dat maar 1 cijfer anders was (domdomdom natuurlijk) :)

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
ik ook ben -> nergens last van

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 14 augustus 2001 00:05 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

d'oh |:(
uuh.. f*ck ya.. :P

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

nog nooit last van gehad allen wel een paar keer dat er mensen mij op belde zonder dat ze mij moesten hebben maar gped dat kan nummer verkeerd intoetsen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
er is een tijd geweest nog niet zo lang geleden, dat echt heel dat netwerk gaar was. misschien was het alleen in onze regio, maar ik had geregeld dat ik andere aan de lijn kreeg, of de een kon de ander niet horen of zelfs dat we met z'n 3'en zaten. was
telfort > knp
maar ik hoorde van anderen dat het met alle providers was.

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Op maandag 13 augustus 2001 21:06 schreef gumtree het volgende:
dat heb ik wel eens gehad toen ik mijn broertje belde. (hij heeft trouwens Dutchtone)

Belde hem op vanuit het geheugen van de telefoon (dus het nummer is niet fout ingetoetst) en kreeg tot 2 x toe een engels sprekend figuur aan de lijn. de derde keer was wel raak trouwens
Sorrie voor het gevgal je haar mee uit wau vraagen is de Vois mal van DT dus compie an de andere kant |:(

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:22
Kan dus wel degelijk ja...
maar niet alleen bij Ben (of Dutchtone) of tussen nummers van zelfde provider...

Heb zelf Ben, Telfort en D'tone simmetjes
en bij allemaal is het me wel eens voorgekomen...
Heeft wel met de schakelingen te maken ja... als jij iemand belt en tegelijk gaat er nog iemand via die paal bellen... als die paal het net niet aan gaat kunnen, kan hij nummertjes verkeerd plaatsen... niks aan te doen...

beste oplossing: ophangen en overnieuw bellen...!

Telfort heeft trouwens een punt waarop ze nog slechter zijn...
Voicemail aanzetten.
mensen moeten het geregelt een keer of 3 proberen mij op Telfort te bellen, omdat ze eerder gelijk mn Voicemail kregen... Terwijl ik zelf volop bereik heb en dus gebeld kan worden (zowel op Lib.tel als Telfort zelf)

tja, veel telefoons, dr kan vanalles verkeerd gaan...
ik denk dr niet zo moeilijk over...

Leeg - Sinds 20180907

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Ik heb het ook wel een paar keer gehad, toen kreeg ik vreemde mensen aan de lijn :(

weet niet hoe het komt, maar ik vermoed dat de persoon die die mensen probeerde te bereiken, haar telefoon had doorgeschakeld naar mobiel. het verkeerde mobiele nummer dus

is de enige optie die ik kan bedenken

Verwijderd

Ik heb het gisteren nog gehad.. en het gebeurt altijd als ik een vriend van me bel (Dutchtone).. het is zelfs zo dat ik soms andere mensen aan de lijn krijg als hij mij probeert te bellen.

BTW: Het gebeurt alleen als hij van zijn mobiel (Dutchtone abo) naar andere mobiele telefoons belt (o.a. naar mijn Telfort abo), niet als hij naar een vaste lijn belt of ik hem van een vaste lijn opbel...
Pagina: 1