Op maandag 13 augustus 2001 23:33 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
[..]
kan dus wel! Dit soort problemen zijn vaak te herleiden tot simpele kabel verwisselingen in aansluitingen in centrales. Je hebt nl het werkelijke spraakverkeer maar ook nog signaalverkeer en blijkbaar gaat er ergens iets mis met een van deze twee en loopt je gesprek letterlijk in het honderd. De centrale kan dan niet meer signaling en spraak aan elkaar koppelen en kan dus een willekeurige call setup aan jou gesprek knopen en dus een ander met je verbinden. Klinkt allemaal onwaarschijnlijk en het komt ook niet zo vaak voor maar het kan dus wel. Ook kunnen zulke zaken voorkomen als de verschillende centrales kwa tijd niet meer gelijklopen. Dus als de ene het 5 voor 1 heeft en de andere op hetzelfde moment 4 voor 1 heeft. Dat geeft hele rare gevolgen dat wil je niet weten!
In grote lijnen ben ik het met je eens. En je wordt er niet echt vrolijk van als er zoiets gaande is.....en het kan aan zoveel dingen te wijten zijn (vaste net, andere operators etc etc).
En meestal word je ook niet echt serieus genomen als je zoiets meemaakt.
Maar meest voorkomende oorzaak is denk ik toch wel dat mensen lopen te klooien met doorschakelingen. Voorbeeld van een tijdje geleden: ik probeer een kennis te bereiken, maar kwam continu bij iemand anders uit.
Ipv dat hij een direkte doorschakeling had naar z'n eigen vaste aansluiting had hij een doorschakeling naar een nummer dat maar 1 cijfer anders was (domdomdom natuurlijk)