Macbook stuk, maar heel weinig geld voor een nieuwe laptop.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallotweaker12
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-03-2021
Goedemorgen.

Ik vroeg me af of iemand een geweldige Windows laptop weet ter vervanging van de beste Macbook Pro. Mijn budget is maar 1k. Tuurlijk kan ik misschien bij mijn ouders vragen om bij te lenen, maar het liefst niet.
Maar dan zou mijn budget 2,5k zijn.

Het scherm van mijn macbook pro (2015) is al maanden stuk, ik kijk telkens naar strepen, en moet soms puzzelen wat nou in het venster staat. Daarnaast is hij ook telkens vol, loopt ie vast. Heb 'm al 8 jaar, en ik vind het niet waard op honderden euro's te spenderen aan een nieuw scherm en geheugen.

Ik gebruik programma's wat ie niet aan kan.
Denk aan Adobe Premiere, Logic Pro, en dergelijke plug-ins waar ik mee werk. Maar ook editten in 4k, games spelen en livestreamen op Twitch.

Ik ben op zoek naar het liefst een Windows laptop, omdat men vaak zegt dat wat je voor de beste Macbook Pro betaald, voor de Windows de helft betaald met dezelfde Specs.
Maar welke zou dat dat zijn...? Ik heb niet veel verstand van laptops, processors e.d.

Mijn droom laptop is de Razer blade 15.. maar goed :9

Ik hoop zo erg dat iemand me kan helpen, want ik wordt gek van deze laptop!! :O

(En als ik mijn scherm wil laten vervangen, dan duurt dat ook wee maanden, maar heb 'm elke dag nodig)

[ Voor 5% gewijzigd door hallotweaker12 op 14-01-2021 11:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:20

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Waarom zou je in godsnaam geld gaan lenen voor een laptop :F

Ga gewoon een aantal productvergelijkers door, geef aan welke eisen je hebt en je komt vanzelf bij een aantal modellen uit die voldoen aan wat je wilt.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:19
Gamen voor een normaal budget doe je op een Microsoft PC eerder dan op een laptop of iets van Mac

Geheugen en videokaart zou dan denk ik je focus moeten zijn

Ik vind videokaarten te duur worden en heb besloten de nieuwste games gewoon uit mijn hoofd te zetten. Als je minder kieskeurig bent kun je prima PS4 spellen spelen en games uit 2017 met gewoon goede graphics. Ik koop daardoor een PS4 van 200 euro en spellen van 10 euro en heb net zoveel fun. Ik vind een game geen 60 euro waard een videokaart niet 500-800 euro.

Niet het antwoord dat je wil horen misschien, maar als je het bekijkt zoals ik dat doe is je 1000 euro budget prachtig omdat mijn wensen gewoon minder gek zijn. Ik heb nu meer speelplezier en plug and play dan toen ik nog met mijn nieuwste videokaart zat te kutten om het maximale uit te game te halen en dat weekend niet uit kon met mijn vrienden omdat ik die kaart wilde kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49

Basszje

Reisvaap!]

Furion2000 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:09:
Ik vind een game geen 60 euro waard een videokaart niet 500-800 euro.

Niet het antwoord dat je wil horen misschien, maar als je het bekijkt zoals ik dat doe is je 1000 euro budget prachtig omdat mijn wensen gewoon minder gek zijn.
Je hoeft natuurlijk niet direct de nieuws videokaarten te halen / meelopen met de hypes ;) Mijn huidige PC was ongeveer hetzelfde, maar 3 jaar geleden en die gaat eigenlijk nog prima mee. Heb er later nog wel wat geheugen en opslag bijgeprikt.

-) Met 1000 euro kan je prima een werklaptop krijgen met beperkte capaciteit voor games wellicht
-) Ik weet niet hoe zwaar 4K-video is, maar dan zit je denk ik al snel beter met een desktop.
-) Desktops krijg je meer voor minder budget, maar meenemen zit er dan niet echt in ;)

Ik weet eigenlijk niet waarom mensen gamens op een laptop. Je hebt altijd gezeur met de hitte, batterij, dubbele videokaart en ergonomisch is het ook ruk.

[ Voor 17% gewijzigd door Basszje op 14-01-2021 12:15 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Je macbook heeft ook nog wel wat waarde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
'Heel weinig geld voor een laptop'.

Voor 1k heb je een nieuwe MacBook Air M1!

spoiler:
Het eerste wat in me opkwam was 150 tot 300 euro ofzo voor een nieuwe 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door CyberMania op 14-01-2021 12:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeNL90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 20:25
niet dat dit je helpt maar volgens mij heb je hem rond de 6 jaar als het een 2015 model is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

Croga

The Unreasonable Man

CyberMania schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:16:
Voor 1k heb je een nieuwe MacBook Air M1!
Veel succes met het spelen van games daar op.
En de games die daar wel op draaien hebben ook geen moeite met een Windows laptop van €500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Croga schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:18:
[...]

En de games die daar wel op draaien hebben ook geen moeite met een Windows laptop van €500.
https://docs.google.com/s...zA_lZT5z3Z-CxQZ-uPVs/edit

of Stadia, GFN (M1 app is ontwikkeling tot die tijd via Rosetta 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallotweaker12
MikeNL90 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:17:
niet dat dit je helpt maar volgens mij heb je hem rond de 6 jaar als het een 2015 model is.
haha klopt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08
Zit je niet met je Adobe licenties? Of zijn die voor zowel MacOS als Windows? LogicPro is volgens mij ook niet voor Windows? En ik zou inderdaad de MacBook Air M1 bekijken. Dan moet je voor gamen maar uitwijken naar Stadia of een Xbox. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallotweaker12
Er is zoveel keus, en ik kom er niet uit wat het beste is voor mij.. maar goed. Productvergelijker is een goede idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

hallotweaker12 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:37:
mijn macbook pro (2015)

...

Heb 'm al 8 jaar
Dat vind ik knap 8)7

Nooit geld lenen voor dit soort zaken. Geld leen je voor een huis, een studie of wellicht een auto...
Ik zou doorsparen en een iets minder dure Macbook kopen.

Dit komt op mij over dat je NU een hele dure Macbook wil hebben. Maar dat je daar eigenlijk het geld niet voor hebt en nu met dit topic het afsluiten van een lening probeert te rechtvaardigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallotweaker12
Archie_T schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:21:
Zit je niet met je Adobe licenties? Of zijn die voor zowel MacOS als Windows? LogicPro is volgens mij ook niet voor Windows? En ik zou inderdaad de MacBook Air M1 bekijken. Dan moet je voor gamen maar uitwijken naar Stadia of een Xbox. ;-)
Ooh helemaal niet aan gedacht dat Logic niet voor Windows is. Wat-stom. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Thanks for proving my point.
De performance die daar aangegeven wordt is vergelijkbaar met de integrated GPU van recente Intel CPUs. Ofwel: Pak een Windows laptop met een recente CPU en je gaat vergelijkbare resultaten krijgen. Maar dan voor de helft van de prijs.

Macbooks zijn leuk als je harde eisen voor de formfactor hebt of persé MacOS wilt hebben. Zo niet dan zijn er betere alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Croga schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:18:
Onderschat de M1 niet. Ik heb zelf vorige maand een Air M1 gekocht, en het is bizar wat dat ding aankan kwa games. Hij's hoe dan ook VEEL sneller dan m'n MacBook Pro uit 2015, die trekt CIV 6 al niet.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Croga schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Thanks for proving my point.
De performance die daar aangegeven wordt is vergelijkbaar met de integrated GPU van recente Intel CPUs.
Het meeste is nog Rosetta2 ipv native. Nee natuurlijk is de performance niet als een game laptop met een RTX2060. Maar dat je er totaal niet op zou kunnen gamen is gewoon onzin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
hallotweaker12 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:37:
Het scherm van mijn macbook pro (2015) is al maanden stuk, ik kijk telkens naar strepen, en moet soms puzzelen wat nou in het venster staat. Daarnaast is hij ook telkens vol, loopt ie vast. Heb 'm al 8 jaar, en ik vind het niet waard op honderden euro's te spenderen aan een nieuw scherm en geheugen.
Aangezien je geen geld hebt voor een nieuwe is dat wel veruit de beste keuze. En komop; ik werk ook op een MacBook Pro uit 2015, en hoewel 'ie zeker de snelste niet is, is er prima mee te werken. Dit klinkt meer alsof je het voor jezelf goed aan 't praten bent geld te gaan lenen voor een MacBook.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hallotweaker12
Hmm of puur deze laptop gebruiken voor logic, de rest eraf donderen en een TV scherm als tweede scherm gebruiken. Dat kan wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar Laptop Aankoopadvies

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Hydra schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:24:
Onderschat de M1 niet. Ik heb zelf vorige maand een Air M1 gekocht, en het is bizar wat dat ding aankan kwa games. Hij's hoe dan ook VEEL sneller dan m'n MacBook Pro uit 2015, die trekt CIV 6 al niet.
Mee eens. Maar een integrated GPU op een Intel of AMD uit 2015 trok dat ook niet echt lekker (hoewel ik wel rustig WoW heb gespeeld op een i5 uit de 6e generatie).

Onderschat de hedendaagse Intel en AMD processoren niet. De AMD 3400G heeft geen enkele moeite om WoW op 1440p op grafisch niveau 8 te spelen terwijl de M1 daar op 5 blijft steken.

Qua CPU is de M1 zijn tijd redelijk vooruit. Qua gebruik in small formfactor systemen ook. Maar de GPU is echt nog een beetje ondermaats. Zowel qua ondersteuning (de grootste klacht is nog altijd de aansluitmogelijkheden) als qua performance, als ik zo naar die lijst kijk.
CyberMania schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:25:
Het meeste is nog Rosetta2 ipv native. Nee natuurlijk is de performance niet als een game laptop met een RTX2060. Maar dat je er totaal niet op zou kunnen gamen is gewoon onzin.
Mijn excuses als het zo over kwam. Dat was niet wat ik wilde zeggen. Ik wilde zeggen dat, als het om games gaat, de Macbook een dure keuze is. Ik zeg niet dat hij er niet toe in staat is, ik zeg alleen dat waar hij toe in staat is, ook voor minder geld beschikbaar is in een lompere, qualitatief inferieure, Windows machine. Als budget de belangrijkste overweging is, is de Macbook hier niet de beste optie.

[ Voor 27% gewijzigd door Croga op 14-01-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:47
Croga schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Mee eens. Maar een integrated GPU op een Intel of AMD uit 2015 trok dat ook niet echt lekker (hoewel ik wel rustig WoW heb gespeeld op een i5 uit de 6e generatie).

Onderschat de hedendaagse Intel en AMD processoren niet. De AMD 3400G heeft geen enkele moeite om WoW op 1440p op grafisch niveau 8 te spelen terwijl de M1 daar op 5 blijft steken.

Qua CPU is de M1 zijn tijd redelijk vooruit. Qua gebruik in small formfactor systemen ook. Maar de GPU is echt nog een beetje ondermaats. Zowel qua ondersteuning (de grootste klacht is nog altijd de aansluitmogelijkheden) als qua performance, als ik zo naar die lijst kijk.

[...]

Mijn excuses als het zo over kwam. Dat was niet wat ik wilde zeggen. Ik wilde zeggen dat, als het om games gaat, de Macbook een dure keuze is. Ik zeg niet dat hij er niet toe in staat is, ik zeg alleen dat waar hij toe in staat is, ook voor minder geld beschikbaar is in een lompere, qualitatief inferieure, Windows machine. Als budget de belangrijkste overweging is, is de Macbook hier niet de beste optie.
In welke laptop zit de 3400G? Dat is toch een desktop processor?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Loopt er geen repairprogram meer? Het dood gaan van je scherm ligt aan een ontwerpfout in de kabel van het LCD. Deze is te kort, waardoor het frame de kabel langzaam kapot slijt.
Pagina: 1