Ik heb recent tweedehands speakers gekocht, deze leken goed te werken totdat ze langer aanstaan. Na ongeveer 30 minuten gaat het volume omlaag en na een uur is het eigenlijk gewoon weg. Aan en uitzetten werkt heel even en ook daarna gaat het volume weer omlaag. Als ze langer hebben uitgestaan dan doen ze het ook weer langer. Dit probleem komt voor als ik ze verbonden heb met m'n PC en als ik ze verbonden heb met m'n telefoon. Het zijn actieve speakers, set-up 2.0, model cerwin-vega XD4. Ik heb er in principe vrede mee als ik gewoon echte nieuwe speakers moet kopen maar ik dacht dat het misschien toch nog even het proberen waard was.
Vraag
Alle reacties
Misschien wordt het versterkergedeelte te warm. Kun je ze openschroeven? Ventilator op het versterker IC en dan kijken (luisteren
) of het probleem wegblijft.
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Ik zal het z.s.m. proberen!PD2JK schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:41:
Misschien wordt het versterkergedeelte te warm. Kun je ze openschroeven? Ventilator op het versterker IC en dan kijken (luisteren) of het probleem wegblijft.
Het heeft helaas niet geholpen. Ik heb de speaker open geschroefd en er een ventilator op gezet, maar er is geen verschil te merken.PD2JK schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:41:
Misschien wordt het versterkergedeelte te warm. Kun je ze openschroeven? Ventilator op het versterker IC en dan kijken (luisteren) of het probleem wegblijft.
Ik verwacht dat het ergens in de voeding zit, dat de spanning na een tijdje minder wordt naar het versterkergedeelte. Heb je een multimeter?
Misschien wat foto's van de printplaat?
Misschien wat foto's van de printplaat?
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Printplaat ziet er wel heel vies uit. Voor de rest zie ik er eigenlijk niets bijzonders aan. De cap op het midden van foto 6 lijkt wel ietsje bol te staan. Is de bovenkant van dat grotere tonnetje plat?
Ik zou eens proberen de achterkant van de printplaat goed schoon te maken met wat alcohol en een tandenborstel oid. Goed laten drogen voor je hem weer aan zet.
Ik zou eens proberen de achterkant van de printplaat goed schoon te maken met wat alcohol en een tandenborstel oid. Goed laten drogen voor je hem weer aan zet.
[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 17-01-2021 19:42 ]
Zal ik doen. Welke cap en welk tonnetje bedoel je precies?
Pagina: 1