Extra opslag MSI gl65 9sfx-466nl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-09 13:24
Beste allen,

Mijn broertje heeft de volgende laptop aangeschaft: pricewatch: MSI GL65 Leopard 10SFR-489NL

Super laptop, maar, zoals hij ook had opgemerkt, 500Gb in deze tijden is wat aan de krappe kant. Ik vertelde hem dat geheugen bij een dergelijke laptop vaak wel te upgraden is. Er zit nu een M.2 kaart in en vond de volgende specificaties op de website van MSI:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4YxhpxkfHB8JzFd-QlW0ausX58=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hgx9fAQ00LhAPSvHN6fibiZa.jpg?f=user_large

Het lijkt er dus op dat er een 2.5 SATA HDD schijf bijgeschoven kan worden.

Weet iemand of dit "zomaar" ook uitwisselbaar is met een 2.5 SATA SSD schijf? Uiteraard heeft een SSD de voorkeur en beide is via SATA aangesloten. Kan iemand hier iets over vertellen, ik heb hier zelf geen kennis van en is ook lastig informatie over te vinden na een snelle zoektocht op de interwebz.

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als er daadwerkelijk een 2.5"' SATA bay in zit, kun je gerust een 2.5" SATA SSD plaatsen. Let wel op dat bij sommige laptops die de ruimte hebben, maar geen schijf hebben meegeleverd er geen SATA flat cable aanwezig is. Bij anderen zit deze weer los in de doos, vaak samen met schroefjes. Handigste is dus eigenlijk gewoon om de laptop open te maken en te kijken wat de situatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
Frietsaus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:29:
Als er daadwerkelijk een 2.5"' SATA bay in zit, kun je gerust een 2.5" SATA SSD plaatsen. Let wel op dat bij sommige laptops die de ruimte hebben, maar geen schijf hebben meegeleverd er geen SATA flat cable aanwezig is. Bij anderen zit deze weer los in de doos, vaak samen met schroefjes. Handigste is dus eigenlijk gewoon om de laptop open te maken en te kijken wat de situatie is.
Dank voor je reactie! Dat was inderdaad ook mijn vermoeden. Goeie tip over de flat cable, daar zal ik bij mijn broertje over navragen. Zodra ik hem weer zie ga ik inderdaad ook het e.e.a. openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 14:23
@Proteios Zou je een update willen doen als je gekeken hebt?
Ik overweeg namelijk de laptop te kopen.... en dit is in dat geval een voor mij belangrijk aandachtspunt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
@Wild pigeon Jazeker, ik hoop het binnen deze week te kunnen doen, maar pin me er niet op vast. Je hoort van me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 14:23
Proteios schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:27:
@Wild pigeon Jazeker, ik hoop het binnen deze week te kunnen doen, maar pin me er niet op vast. Je hoort van me!
Heb je nog kunnen kijken O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proteios
Nee, helaas, nog niet de mogelijkheid gehad om hem te treffen. Ben vooralsnog van plan om mijn bevindingen hier te posten als het zover is gekomen!
Pagina: 1