Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• TheoZ92
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:02
Mijn garagedeur motor aansturing heeft gisteren helaas de geest gegeven. Nu wil ik deze gaan vervangen door een shelly 2.5. De motor is een simpele 24vdc en werkt nog wel. Door middel van onderstaand schema kan ik de stroom hopelijk meten om collision detection te gebruiken. De eindschakelaars kan ik hergebruiken om de relais uit te zetten.
Heeft iemand al iets dergelijks geprobeerd? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/te7d_iiEVrVtzITvYEMkjl6gjSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/88xQSlqMm2zsXhsOpCdSTzjR.jpg?f=fotoalbum_large

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:58

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nooit gedaan maar zoiets lijkt me prima te werken. Wel normally close (NC) end switches pakken natuurlijk (tekening suggereert nu NO). De diodes lijken me overbodig, je wil ze hoogstens anti-parallel over de relais spoelen. De andere kant van de relais kan gewoon aan de 0V komen.

Eerste gedachten was overigens, je kan ook het relais uit de Shelly eruit halen, scheelt je een relais. Maar aan de andere kant, zo veel schiet je er niet mee op en nu is het drop-in :)

• TheoZ92
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:02
Eindschakelaars worden inderdaad NC. De huidige waren NO maar die worden vervangen. Bedankt voor het meedenken!