Moet ik mijn PSU vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Onlangs heb ik een Gigabyte RTX 3090 Gaming overgenomen van een tweaker. Helaas was dit er een met een faulty power connector. De eerste reeksen hadden hier schijnbaar last van..

Bij full load, en bepaalde games was het gevolg dat mijn pc in een keer uitviel. Hard crash, geen reactie meer op power button tenzij ik de powerkabel eruit en erin deed.

De kaart is gisteren aangemeld voor reparatie/vervanging. Maar intussen heeft de kaart al wat schade geleverd aan mijn psu.

Ik heb gisteren mijn vorige kaart erin gestopt (GTX 1080) en de pc wilde er niet mee opstarten. Pas na het gebruiken van een andere pcie power kabel, en het aansluiten op een andere psu pcie output startte de pc weer op.

Is het nu slim om deze psu te blijven gebruiken, en in de toekomst die output te vermijden? Of gewoon het beste om de psu te vervangen?

Het betreft een Seasonic Focus Plus Gold 850.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:27
Focus Plus Gold/Platinum of Focus GX/PX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Uszka schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:15:
Focus Plus Gold/Platinum of Focus GX/PX?
Heb het aangepast. Focus Plus Gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Vervang die maar want tript zelfs al met een RTX 3070. Neem geen Seasonic maar be quiet Straight Power 11, Enermax Revolution D.F., MSI MPG x50GF of Corsair HX V2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
Uszka schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:23:
Vervang die maar want tript zelfs al met een RTX 3070. Neem geen Seasonic maar be quiet Straight Power 11, Enermax Revolution D.F., MSI MPG x50GF of Corsair HX V2.
Omdat ik geen dag wilde wachten, heb ik gisteren alvast een nieuwe besteld. Dan had ik er al een liggen voor het geval dat..

Deze is zojuist binnengekomen:
pricewatch: Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart

Is dat ook prima?

//Edit:
Zie dat deze ook goed aangeschreven staat. Dan prik ik deze er zometeen in.

[ Voor 6% gewijzigd door Matthias87 op 14-01-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:25
Bij mijn weten wordt de Corsair RM850x best vaak aangeraden en zijn er ook redelijk veel treveden gebruikers mee. Zelf ervaring met be quiet voedingen welke het wel goed doen ook (1 keer reparatie gehad, die werd netjes afgehandeld). Geen idee waarom Uszka meldt dat je van Seasonic moet weg blijven, reviews van de prime series lijken wel goed te zijn (ga zelf voor een Prime TX in mijn nieuwe build). Seasonic is ook OEM fabrikant voor vele andere merken en hebben daardoor redelijk veel ervaring.

https://www.tomshardware....anufacturer-oem,2729.html

Er waren klachten over corsair voedingen in het verleden, maar bij mijn weten is die serie niet meer in omloop (zie ook de positieve verhalen van de laatste serie in verschillende forum posts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
RM850x is prima.
Pagina: 1