Google home met denon receiver en samsung tv ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik wil graag een google home aanschaffen maar om de dingen te laten werken wil ik ook graag weten wat wel en niet werkt en wat ik nog meer nodig heb om het wel te laten werken.

Kan ik een google home gebruiken om muziek te streamen naar mijn denon receiver 2300w ?
Hierbij ook de receiver aan en uit te zetten?

Voor de tv heb ik eeb chromecast nodig. De igebouwde chromecast in de tv word door google assistant niet gezien dus denk ik ook niet door google home.

De vraag is echter ook waar moet ik de chrome op aansluiten wil ik beide laten werken?
De tv is gekoppeld met de receiver en zowel anyex+ cec als arc staan aan.

Dan nog een vraag.
Ik heb ziggo via een extern kastje. Next.
Is er een mogelijkheid dit in combi met alles ook te bedienen en bv als ik de tv aan zet via voice command de receiver aan gaat en ziggo aangaat?

Ik heb een harmony touch afstandsbediening en daar kan ik alles met 1 druk op de knop aan zetten. Zou leuk zijn als dit ook via google home kan.
Heb ik dan nog een logitech hub nodig om de combinatie te maken?

Alvast bedankt.
...

Denon 2300w, samsung smart tv met cec en arc, google chomecast, google home.

[ Voor 12% gewijzigd door xxquatroxx op 14-01-2021 11:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Zet alle AV zooi achter een Hue plug?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Ik heb geen hue in mijn huis alleen Wiz plugs en lampen.

Wil niks met hue te maken hebben. Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36

franssie

Save the albatross

Probeer het eerst zelf en geef dan aan tegen welke problemen je aanloopt. En met type nummers van je apparatuur etc, zo als je het nu schreef is het wat raden wat je van plan bent?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnspr
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-06 14:35
Inderdaad een Harmony Hub zou je kunnen gebruiken, zoals je nu met de afstandbediening doet. De hub koppel je aan Google Home. Bij mij zit er nog een Nividia Shield tussen, wanneer ik vraag om muziek af te spelen op Spotify, zet die de Nvidia Shield aan incl de reviever. Ipv een Shield kan je de Chromecast aan de Harmony Hub koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Hey thanks. Dit is nuttige info. Waarom zou ik de chromecast nodig hebben op de harmony hub?

[ Voor 3% gewijzigd door xxquatroxx op 14-01-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnspr
Zodat daar bijv spotify op kan draaien voor de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Juist.. ik snapje. Alleen is dan de vraag moet ik de chromecast vast maken aan de tv of aan de receiver?

Want voor alleen audio zou ik de receiver kunnen maar de receiver geeft ook beeld door aan de tv...
Hoewel arc en cec bijde aanstaan zou het ook op de tv kunnen echter denk ik dan dat de tv aan moet staan als ik eigelijk alleen audio op de receiver wilt afspelen.

Maar goed kan de chromecast uberhaupt wel aangesloten worden op de denon 2300w receiver?

Lastig zo'n setup als je de spullen nog niet hebt.
Maar door het te begrijpen weet ik wel wat ik allemaal moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lnspr
Ja als je de normale Chromecast met HDMI uit hebt kan je die op de x2300 aansluiten. Zelf heb ik alles qua video op de receiver aangesloten; IPTV kastje, Nividia Shield, PS4 en een HDMI naar de tv.

Voordeel van de x2300 is dat je die aan je netwerk kan hangen en via Spotify aangeven dat je daar de audio op wil hebben. Dan draait de x2300 zelfs helemaal standalone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxquatroxx
Idd ja dit doe ik nu ook via android of pc.... om muziek af te spelen naar de receiver.

Dus denk dat een extra chromecast overbodig is.

Thanks voor je reply. Weet ff voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritio
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 10:56
Mijn Marantz kan ik wel aansturen middels google home! Misschien helpt dat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxquatroxx
Misschien moet ik dan ff het logo denon verwijderen en marantz er op plakken :p

Nee serieus, bedankt iedereen. Ik ga ff knutselen zodra ik alles binnen heb. Ik laat mijn ervaring nog wel weten ;)
Pagina: 1