Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Onze televisie begint kuren te krijgen. Het was een goedkope 32 inch van Philips uit 2016. Mooi vlot stuk, maar toe maar... Dus op zoek naar een nieuwe en dit botst met mijn center speaker van mijn audioset. Dit probleem had ik de vorige keer ook al en daarom had ik voor deze Philips gekozen.

Ik heb een speakerset van Kef met de Kef IQ60C center speaker: pricewatch: Kef Q series iQ60c (Zwart)

Ik wil deze center speaker onder mijn televisie plaatsen. Helaas hebben vrijwel alle tv’s tegenwoordig pootjes aan de zijkanten, die gaan dus niet passen op mijn center speaker. Ik heb dus een voet nodig die daar op kan staan.

Ik vond deze Panasonic wel een goede keus: https://www.panasonic.com...tv/4k-tv/tx-40hxw804.html

Deze tv heeft een voet van 529mm, de speaker is 515mm breed. Dit zou net passen dus. Helaas is deze tv nergens verkrijgbaar, net als soortgelijke tv’s van Panasonic.

Daarbij komt ook nog dat ik eigenlijk geen tv wil die groter is dan 43 inch. Ik vind die enorme lappen echt foeilelijk en ook nergens voor nodig.

Ik zou wel graag een beetje merk tv willen, liever geen Finlux of Salora of dergelijken.

Wie heeft de ultieme oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Waarom perse er bovenop zetten. Hang de tv aan de muur en elke model is prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:24
Hoe hoog is die speaker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@belmonde Speaker is bijna 17cm hoog, hoger dan bijvoorbeeld de soundbars van tegenwoordig.

@S1NN3D Aan de muur vind ik niet mooi, de tv staat dan verder naar achteren ten opzichte van de speaker. Dat is geen fraai aanblik. Vrouwlief wil niets aan de muur geschroefd hebben.

Een normale poot onder de tv kan wel, maar dan schijnbaar alleen bij de enorm grote tv’s en vooral ook de hele dure... Zoals deze: https://www.bcc.nl/beeld-...-hd-tv-tx-55hzw984/288514

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:37
Wat voor een tv meubel heb je, kun je anders niet kijken naar eentje waar de centerspeaker onder de tv geplaatst kan worden, dan heb je qua tv veel meer keuze? Voorbeeldje: Afbeeldingslocatie: https://www.meubella.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/v/tv-meubel_monaco_-_eiken_-_grijs_-_130_cm_meubella_new_close.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
Dat is een beest van een centerspeaker.. Dus, je hebt een mega soundsysteem bij een tv'tje van 32 inch !!

Ik zag dat de centerspeaker 51 cm breed is en 16,5 cm hoog en 25,5 cm diep..

Ik zou hem gewoon achter de televisie zetten.. Als er een 7 of 8cm ruimte onder de onderrand zit.. komt het geluid wel goed door.. Dan moet je geen voet als bij de samsung q90/95 T hebben die een brede middenplaat heeft.. AL staat deze tv wel hoog op de voet.. maar daar heb je bij die tv dus niks aan.

Dus gewoon een tv zoeken waar de speaker achter kan staan in het midden.. Of een losse voet kopen die in hoogte verstelbaar is.. Ik heb er hier nu 1 voor me staan die ik voor mijn moeder kocht maar die te hoog is.. op de laagste stand zelfs.. Geeft i.c.m. haar tv al 12 cm ruimte onder de onderrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@Nielson We hebben alle meubels uit één serie, dus dan zouden we voor de tv een compleet nieuwe inrichting moeten kopen... Ik denk wel dat vrouwlief van shoppen houdt, maar of ik dit erdoor krijg...

@belmonde Er achter zetten van de center speaker zou een optie kunnen zijn. De set speakers in zijn totaliteit is een flinke, maar ik luister graag muziek en heb deze set daarvoor aangeschaft. Ondertussen gaat de hele set alweer 12 jaar mee, dus kwaliteit is het wel en de investering waard.

Inmiddels een tv gekocht, de Panasonic TX-40HXX889. Deze was leverbaar bij de plaatselijke winkel (steun de lokale ondernemer) en deze heeft telefonisch met mij gekeken naar de voet. Deze is smaller dan de center speaker, dus hopelijk gaat dat passen.

Mocht dat niet zo zijn, dan heb ik de volgende opties:
- Center speaker achter de tv
- TV aan de muur
- Losse voet met VESA mount. Ik zag dat deze ook bestaan.
- Andere center speaker. Ik zag dat de Polk S35E maar 10cm hoog is.

We gaan het zien morgen, als de tv geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
Je wil de tv niet groter,.. als hij uit is..

Maar toch jammer voor als de tv aan is.. Ik had een 28 inch crt en ben nu naar een 55 inch gegaan,.. Helemaal prima. Ik zit op 3 meter afstand.

Ik zou minimaal voor 50 inch gaan.. (49 inch ??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
belmonde schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:47:
Je wil de tv niet groter,.. als hij uit is..

Maar toch jammer voor als de tv aan is.. Ik had een 28 inch crt en ben nu naar een 55 inch gegaan,.. Helemaal prima. Ik zit op 3 meter afstand.

Ik zou minimaal voor 50 inch gaan.. (49 inch ??).
110cm breed op een kastje van 130cm... En dat op een afstand van 2 meter. Ik heb eerder vandaag met een stuk karton alle afmetingen van 65 inch terug naar 40 inch gemaakt voor de beleving. Met 50 inch en groter zou ik al continue met mijn hoofd moeten draaien om het hele beeld te zien.

Nee, ik ben niet overtuigd van het nut van de enorme tv-lappen in een normale huiskamer, anders dan prestige. Mijn huidige 32 inch is eigenlijk perfect, als ‘ie niet stuk was gegaan. We gaan morgen zien hoe 40 inch eruit gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
2 meter oogafstand tot scherm ?

Of voorkant kastje tot voorkant bank.. ?

Verder, iedereen zijn voorkeur. Helemaal prima. Ik heb het ook lang volgehouden to 1 maand terug met 28 inch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjoerdOe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-10 21:58
Gelukkig hebben we hier allemaal de neiging grote hoeveelheden ongevraagd advies te geven en vooral geen antwoord op de vraag te geven.

Zou een losse Vesa standaard die wel past niet iets zijn? Zoiets:
https://www.kabeldirect.n...GT_k98uUC2n4aAikjEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-10 11:26
SjoerdOe schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 07:37:
Gelukkig hebben we hier allemaal de neiging grote hoeveelheden ongevraagd advies te geven en vooral geen antwoord op de vraag te geven.

Zou een losse Vesa standaard die wel past niet iets zijn? Zoiets:
https://www.kabeldirect.n...GT_k98uUC2n4aAikjEALw_wcB
Gelukkig lees je zelf ook niet echt goed want TS geeft aan dat hij al een tv heeft gekocht ;)

Soms is het juist heel handig als er out-side the box wordt meegedacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Arjant2 op 15-01-2021 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Out of the box: https://www.amazon.com/Mo...+vesa%2Caps%2C268&sr=8-12

Center speaker vesa mount om je venter boven je TV te monteren. Past altijd. Er zijn ook goedkopere. Dit is amazon.com, in de EU zie je dit minder, maar moet te vinden zijn.

Heel out of the box gedacht: paartje schapdragers achterop je TV vastmaken aan je VESA bevestigingspunten en daar een plank op. Heb je ook in het zwart, staat je center ook mooi boven je TV

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Philips heeft in de 43PUS en 50PUS series enkele modellen met een voet. Zelf heb ik een vergelijkbare situatie, en een 50PUS tv. Wel was deze voet danweer te breed voor mijn centerspeaker 😬 dus een simpel breed genoeg 'dakje' eroverheen gemaakt van wat planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
@dragon2 Ik had ook gekeken naar deze Philips televisies. Van de voorkant lijkt het een normale voet, maar van de zijkant zie je dat dat niet zo is. Deze foto maakt dat mooi duidelijk: https://www.avcesar.com/s...e-performance_0135446.jpg

@The Eagle Dat zou nog wel een optie kunnen zijn. De speaker op een standaard aan de muur. Dat is nog zo gek niet. De center speaker komt dan wel vrij hoog te hangen, maar voor het geluid maakt dat niet zoveel uit, volgens mij.

@SjoerdOe De losse VESA stands had ik ook gezien. Nedis heeft daar ook modellen van. Dat was mijn next best thing.

Inmiddels is de Panasonic tv binnen en staat ‘ie op z’n plek. Uiteraard past ‘ie net niet op de center speaker. Deze tv heeft een U-vormige voet die aan de voorzijde net op de speaker past en aan de achterzijde net niet, omdat de speaker achter minder breed is.

Voor nu staat de speaker achter de tv en heb ik de tv zover mogelijk naar achter geschoven. Ik weet niet of ik daar altijd mee kan leven.

Verder is het een superfijne tv. Panasonic maakt mooie spullen. Hopelijk doet ‘ie het langer dan mijn oude Philips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
wolly_a schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:21:
@dragon2 Ik had ook gekeken naar deze Philips televisies. Van de voorkant lijkt het een normale voet, maar van de zijkant zie je dat dat niet zo is. Deze foto maakt dat mooi duidelijk: https://www.avcesar.com/s...e-performance_0135446.jpg

@The Eagle Dat zou nog wel een optie kunnen zijn. De speaker op een standaard aan de muur. Dat is nog zo gek niet. De center speaker komt dan wel vrij hoog te hangen, maar voor het geluid maakt dat niet zoveel uit, volgens mij.

@SjoerdOe De losse VESA stands had ik ook gezien. Nedis heeft daar ook modellen van. Dat was mijn next best thing.

Inmiddels is de Panasonic tv binnen en staat ‘ie op z’n plek. Uiteraard past ‘ie net niet op de center speaker. Deze tv heeft een U-vormige voet die aan de voorzijde net op de speaker past en aan de achterzijde net niet, omdat de speaker achter minder breed is.

Voor nu staat de speaker achter de tv en heb ik de tv zover mogelijk naar achter geschoven. Ik weet niet of ik daar altijd mee kan leven.

Verder is het een superfijne tv. Panasonic maakt mooie spullen. Hopelijk doet ‘ie het langer dan mijn oude Philips.
Huh bij mijn Philips is het middenstukje van de voet plat en het achterste stukje staat rechtop. Nu zit er ineens een hoek in het geheel, dat zie je niet op een foto vanaf de voorkant...
Maakt in mijn geval niet uit, en je moet voor de stabiliteit toch de hele voet ondersteunen. Maar het moet dan wel helemaal op je centerspeaker passen ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
wolly_a schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 09:21:

Dichterbij zetten.. komt geluid er beter onder door.. Hoe klinkt dat, anders ?

Pagina: 1