Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeSs0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-05 19:39
Beste Tweakers,

Bij het uitzetten van mijn PC gaat mijn draadloos keyboard (G915 TKL) op standby, maar mijn draadloze muis (G502 Lightspeed) blijft actief de batterij slurpen. Is er hier toevallig een tweaker die hier mee te maken heeft gehad en dit potentieel ook opgelost heeft?

Het probleem is basically zichtbaar bij een andere gebruiker van de muis welke ik gevonden heb op internet: YouTube: Logitech G502 Lightspeed doesn't sleep

Ik heb geprobeerd wat zaken zoals ERP instellingen aan te passen op mijn moederbord. Het probleem is, dan kan ik USB ook niet gebruiken om eventueel de muis op te laden indien ik de PC niet gebruik. Ik zou eigenlijk willen dat zowel het keyboard als de muis netjes in standby gaan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:11
Laatste updates geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeSs0
Yes geen firmware updates of wat dan ook. Laatste Ghub software heeft zover ik kan zien geen optie om hier iets mee te doen. Guess that het in de dongle zou kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:05

Zorian

What the fox?

WeSs0 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 22:58:
Yes geen firmware updates of wat dan ook. Laatste Ghub software heeft zover ik kan zien geen optie om hier iets mee te doen. Guess that het in de dongle zou kunnen zitten.
Trek de dongle eruit en zie of het helpt.
Waarom zet je de muis niet gewoon uit? Het is een simpele kwestie van optillen, schakelaar flippen met je vinger en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeSs0
De dongle eruit halen lijkt te helpen als ik dit na de default time-out doe. Dus na een minuut of 10.

Een schakelaar omzetten op een muis waar een sleep functie op zit is een beetje bullshit toch? Het hoort te werken. Beetje overbodig voorstel imho.

Ik ben er momenteel achter dat het aan de Ghub software ligt. Als ik de muis in on board memory mode zet werkt het. Geen idee waarom dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:05

Zorian

What the fox?

WeSs0 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:36:
De dongle eruit halen lijkt te helpen als ik dit na de default time-out doe. Dus na een minuut of 10.

Een schakelaar omzetten op een muis waar een sleep functie op zit is een beetje bullshit toch? Het hoort te werken. Beetje overbodig voorstel imho.

Ik ben er momenteel achter dat het aan de Ghub software ligt. Als ik de muis in on board memory mode zet werkt het. Geen idee waarom dan wel.
Nja ik heb de muis ook en in standby verbruikt ie bijna net zoveel als in gebruik. Niet dat het nou denderend veel is maar toch.
Dat ie in onboard mode wel goed werkt lijkt wel alsof je een profiel hebt ingesteld waarbij hij misschien actief blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeSs0
Dat is inderdaad ongeveer ook mijn aanname. Overigens gebruikt hij aanzienlijk minder in standby mode. Hij gaat veel langer mee (mijn vorige PC werkte de standby functie wel). Ik hoefde hem misschien 1x per maand op te laden vs nu elke dag. Best wel een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDarwin
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-01 09:53
Hoi allemaal,

Ik heb een andere vraag over de g502 (lightspeed). Ik heb een profiel een game (apex) aangemaakt. De dpi heb ik op 1000 staan en de sniperknop op 500. Wanneer ik in de game zit kloppen de dpi instellen niet meer. Heb ook al contact gehad met Logitech maar aan hun reactie heb ik geen z :( k.
Ik ben overigens niet de meest handige op dit gebied.
Hopelijk is er iemand die even de tijd wil nemen om dit uit te leggen.

Groet,

Jaap
Pagina: 1