dus ik heb even wat testen gedaan, de 1e daarvan was van displayport naar hdmi kabel, helaas was die test niet goed omdat de 2e monitor niet ingeplugd zou zijn op hetzelfde moment(geen kabels voor videokaart), ik leg zo uit waarom dat uit maakt.
de 2e test was om de monitoren op aparte sources aan te sluiten, laptop en desktop, om te kijken of de 2e monitor daar impact op had door middel van stroom via een stekkerblok.
en wat bleek: ja, nog steeds flikkeringen, ook al maar 1 monitor per apparaat.
toen de 3e test om te kijken of ik met 2 hdmi kabels, 1 op de desktop en de 144hz monitor, en 1 op de laptop met de 60hz monitor, verschil zag, en jawel, nog steeds boven in beeld de flikkeringen.
waar mijn conclusie toen op neerkwam dat het lag aan de stroom toevoer, sinds het met 1 monitor op het stroom: de 144hz(waar met 2 aangesloten het misgaat) simpelweg goed gaat. of het nou met hdmi of met displayport kabel is, als de 2e monitor niet in het stroom zit, gaat het goed.
mijn vraag, waarom nu opeens, als de stroomtoevoer nu hapert, waarom dan nu, en niet al een jaar geleden.
het stekkerblok functioneert nog netzoals het eerst deed.