Beste mede Tweakers.
Ik heb al jaren een WD My Cloud Nas:
pricewatch: WD My Cloud My Cloud 2TB
Deze functioneert naar behoren en begint bijna vol te raken.
Ik gebruik het voor muziek, films en foto's.
Ik heb de Nas al ge-upgrade van 2TB naar 4TB.En deze 4TB wordt gespiegeld als back-up
Een min punt is dat ik op mijn oude Nas geen apps kan instaleren zoals bijvoorbeeld een Plex server ofzo.
Nooit nodig gehad, maar ben wel geïnteresseerd in apps op een Nas.
Omdat ik de capaciteit wil verhogen ben ik op zoek naar een andere Nas welke minimaal 2x 8TB kan verwerken.
Mijn eerste keus lijkt te vallen op deze:
pricewatch: WD My Cloud EX2 Ultra 8TB
Omdat dit ook Western Digital is en ik dan zeker weet dit wellicht even makkelijk werkt.
Maar ik hoor ook goede verhalen (of zie filmpjes) van Synology,
Ik zie dat bij Synology erg veel varianten zijn en dat er ondersteuning is voor apps.
Ook zijn er erg veel varianten op de markt en dan begint het een beetje te duizelen.
Ik heb bijvoorbeeld deze op oog:
pricewatch: Synology DiskStation DS418
Maar ik heb geen idee of dit een goeie is. (Of deDS220+)
Mijn ervaring leert dat mijn oude My Cloud doet wat het moet doen en niet meer dan dat.
En ben bang dat een nieuwe My Cloud net iets beter werkt, maar ook niet meer dan dat.
Wat is jullie ervaring met WD My Cloud en/of Synology, en welke denken jullie wat ik zou moeten aanschaffen?
Mijn budget is Max 600 euro voor de Nas alleen.
Ik ben mij ervan bewust dat er ook 2x8TB harde schijven in moeten.
Ik hoor graag jullie mening
.
Ik heb al jaren een WD My Cloud Nas:
pricewatch: WD My Cloud My Cloud 2TB
Deze functioneert naar behoren en begint bijna vol te raken.
Ik gebruik het voor muziek, films en foto's.
Ik heb de Nas al ge-upgrade van 2TB naar 4TB.En deze 4TB wordt gespiegeld als back-up
Een min punt is dat ik op mijn oude Nas geen apps kan instaleren zoals bijvoorbeeld een Plex server ofzo.
Nooit nodig gehad, maar ben wel geïnteresseerd in apps op een Nas.
Omdat ik de capaciteit wil verhogen ben ik op zoek naar een andere Nas welke minimaal 2x 8TB kan verwerken.
Mijn eerste keus lijkt te vallen op deze:
pricewatch: WD My Cloud EX2 Ultra 8TB
Omdat dit ook Western Digital is en ik dan zeker weet dit wellicht even makkelijk werkt.
Maar ik hoor ook goede verhalen (of zie filmpjes) van Synology,
Ik zie dat bij Synology erg veel varianten zijn en dat er ondersteuning is voor apps.
Ook zijn er erg veel varianten op de markt en dan begint het een beetje te duizelen.
Ik heb bijvoorbeeld deze op oog:
pricewatch: Synology DiskStation DS418
Maar ik heb geen idee of dit een goeie is. (Of deDS220+)
Mijn ervaring leert dat mijn oude My Cloud doet wat het moet doen en niet meer dan dat.
En ben bang dat een nieuwe My Cloud net iets beter werkt, maar ook niet meer dan dat.
Wat is jullie ervaring met WD My Cloud en/of Synology, en welke denken jullie wat ik zou moeten aanschaffen?
Mijn budget is Max 600 euro voor de Nas alleen.
Ik ben mij ervan bewust dat er ook 2x8TB harde schijven in moeten.
Ik hoor graag jullie mening
.