ik werk dus ook met logic audio platinum. De interface is in het begin wat onlogisch, maar dat is bijvoorbeeld bij photoshop (vooral bij de wat oudere versies, bij 6 is het alweer verbetert) ook zo. Vanaf LA 4.7x is de interface ook weer wat beter geworden (plugins/ins/outs selecten, etc)
Wat je met FL kunt, kan je ook met een goeie midi sequencer, maar dan beter. Waarom een loop makenin FL om die vervolgens in een sequencer als audio te sequencen..? je stuurt toch direct je sampler aan vanuit je sequencer..?
Opzich heb ik van Buzz een paar hele koele dingen gehoord van klasgenoten van mij. Je kunt er naast 'westerse' muziek (4 kwartsmaten etc etc) ook polyritmische afrikaanse ritmes mee bouwen, latin grooves die je dus bv met een 'sequencer' als FL al niet meer kunt. Nadeel van Buzz is dus de no-midi support.
Ik gebruik LAP nou een jaar, en ik heb daarvoor cubase gebruikt. Ik vind LAP toch een stuk beter omdat ie in ieder geval een stuk stabieler is (het verhaal van cubase is, voor zoverre mijn bronnen betrouwbaar zijn, dat cubase per revisie nooit gerecode is. dus vanaf het begin van het ontstaan van VST is het alleen maar gepatched en nooit gerecode, vandaar dat het nogal een zooitje is en het vrij instabiel is). Cubase is wel wat gebruikersvriendelijker schijnt, maar sinds ik met school bezig ben ga ik veel dieper in de sequencer dan dat ik voorheen deed met cubase, dus ik weet niet hoe de drempel bij cubase zit als je de wat minder gebruikelijke functies ook wilt gebruiken.
Nuendo is ook wel interresant als je meer met audio doet en minder met MIDI.
ik heb trouwens ook een studio-tje thuis (meer van mijn vader dan van mij alleen doe ik meer de techniek en hij de muziek, deels uitwisselbaar) met LAP 4.72 als basis, een mackie 1604, M-Audio delta 1010 (10 in 10 uit, 8 analoog en spdif i/o, midi i/o, 24bits 96khz) met nog wat masterkeyboards (kawai gewogen houten toetsen, hammond xb1) + midi module (roland sc88, alesis nanopiano) + alesis midiverb 1 (oud, nog geen 19" model) + quad 405 eind versterker met daarachter audix M1 monitoren + nog wat mics (wat mainstream mics (beta58 beyer m88 etc at4033 cond))
+ drumkit en gitaarversterker. helaas geen zangcabine. maar wel erg leuk om bezig te zijn etc etc etc.
zijn er nog meer mensen die met dit soort spullen werken, puur om ervaringen uit te wisselen enzo..?
ik ben wel benieuwd.
(waarom ik bezig ben met dit soort dingen is naast mijn hobbie mijn opleiding, audio design (
http://www.hku.nl/usa/fac/fac-nl/kmt/kmt-course/k_en_t/ad/ad.html ))