Royal safe kluis opnieuw openen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.092 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:05
Dag allen!

ik heb zelf een royal safe R10 in huis, die ik jaren geleden gekocht heb.
ik heb deze nooit nodig gehad, maar was een koopje.
nu heb ik echter wel belangrijke documenten die ik er in wil bewaren.

ik heb de combinatie en de sleutels, echter ik krijg deze niet open.
ik weet 4x R, 3xL 2x R 1x L.
ik heb ook al L R L R geprobeerd, en mijn codes omgedraaid, mezelf kennende had ik er wel een 'beveiliging' in gestopt toen ik de codes opschreef.

Maar begin ik bij 0, ga ik dan bv 4x langs het eerste cijfer, en dan op 5 bijvoorbeeld op het cijfer stoppen.
of ga ik 3x langs en op 4 stoppen? filmpjes word ik niet wijzer van.

alsook, is het voldoende om op het cijfer te stoppen, of moet ik dan duwen, trekken, met de sleutel spelen?

ik ben geen kraker, alleen wanhopig om mijn documenten ed. te bergen.

alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door Dinsterzz92 op 13-01-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit geprobeerd?
Ik probeer een oudere Royal Safe te openen van mijn overleden vader, met draaischijf en vier cijferige code en sleutel, maar weet niet hoe je met de draaischijf om moet gaan en wanneer de de sleutel moet omdraaien. Ik kan niet zien welk type het is maar zou wel een foto kunnen sturen als het om een specifieke instructie gaat.
De sleutelmaker vertelde me gisteren dat je moet starten met rechtsom draaien 4 x, en dan linksom, 3,x. etc. Maar ik heb iets meer info nodig.
Volgens mij klopt het verhaal van de sleutelmaker met dien verstande dat allereerst rechtsom 4 x naar 0 gedraaid moet worden, dan in dezelfde richting naar het eerste getal van de code. Vervolgens linksom 3 x naar het tweede getal van de code. Dan weer rechtsom 2 x naar het derde getal van de code en als laatste linksom naar het vierde getal van de code. Nu kun je de sleutel plaatsen en de kast openen.
https://www.gebruikershan...handleiding-4-646639.html

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:05
hartelijk dank voor je reactie!
helaas, hoe logisch het klinkt, was dit niet de oplossing; ook niet de 'reset' met 4x naar 0 te draaien.
ik heb dus 4x 3x 2x 1x, en ik stop dus telkens op mijn cijfer als ik de 4, 3, 2 of 1e keer op het cijfer kom, is dit correct?

mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet dus rechtsom 4 keer langs de 0, dan weer rechtsom 3 keer langs je eerste getal, 2 keer linksom langs je tweede getal en 1 keer rechtsom langs het laatste getal.

Als dat niet werkt is waarschijnlijk je code anders dan je denkt.

[ Voor 18% gewijzigd door pagani op 15-01-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heldensria
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-03-2023
Volgens mij hebben wij ook zo'n kluis, van mijn schoonvader geweest, en van dat draaien komt me bekend voor en snap ik ook maar wat als je de code niet meer weet? Is er dan nog iets mogelijk?

MVG Ria

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heldensria schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:51:
Volgens mij hebben wij ook zo'n kluis, van mijn schoonvader geweest, en van dat draaien komt me bekend voor en snap ik ook maar wat als je de code niet meer weet? Is er dan nog iets mogelijk?

MVG Ria
Dag ga je naar een slotenmaker met je bewijs van eigendom en de kluis (of je laat er een thuis komen). De meeste particuliere kluizen zijn door een goede slotenmaker prima te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

pagani schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:06:
[...]

Dag ga je naar een slotenmaker met je bewijs van eigendom en de kluis (of je laat er een thuis komen). De meeste particuliere kluizen zijn door een goede slotenmaker prima te kraken.
Bovenstaande lijkt mij een prima advies :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.