Mediaplayer met Spotify en internetradio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:35
Mijn vraag
Een aantal maanden geleden kwam in dit topic een tip voorbij voor een mediaplayer met ontvangst van internetradio en mogelijkheid om Spotify af te spelen. Er werd naar .amazon gelinkt en het apparaatje (overigens een lelijk grijs ding) kostte nog geen 25 euro. Je raad het al, ik kan dat apparaatje nergens meer vinden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het hele audio topic met allerlei zoekfuncties doorzocht, maar niet gevonden. Wel apparaten die veel duurder zijn.

Beste antwoord (via coinman63 op 13-01-2021 19:17)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das de Roberts Radio RS1: https://www.amazon.nl/Rob...uziekspeler/dp/B008XKGOP4

En die is de laatste tijd vrij matig leverbaar zag ik. Ik heb hem van Amazon idd voor 25 euro met sinterklaas.
Er staat er eentje in V&A die niet of nauwelijks gebruikt is: V&A aangeboden: Roberts RS1

Moet zeggen dat ik er best tevreden over ben, al gebruik ik hem alleen als Spotify endpoint. Grootste nadeel vind ik dat ie niet automatisch switcht naar een bepaalde bron als je er muziek naar pust. Maar dat hoeft niet onoverkomelijk te zijn voor je.
Verder werkt het ding het zelfde als alle andere apparaten die via de Undok app werken. KPN had ook ooit zo'n ding, musicplayer oid.
Overigens is het geen echte mediaplayer; het ding doet geen video namelijk. Maar voor audio prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das de Roberts Radio RS1: https://www.amazon.nl/Rob...uziekspeler/dp/B008XKGOP4

En die is de laatste tijd vrij matig leverbaar zag ik. Ik heb hem van Amazon idd voor 25 euro met sinterklaas.
Er staat er eentje in V&A die niet of nauwelijks gebruikt is: V&A aangeboden: Roberts RS1

Moet zeggen dat ik er best tevreden over ben, al gebruik ik hem alleen als Spotify endpoint. Grootste nadeel vind ik dat ie niet automatisch switcht naar een bepaalde bron als je er muziek naar pust. Maar dat hoeft niet onoverkomelijk te zijn voor je.
Verder werkt het ding het zelfde als alle andere apparaten die via de Undok app werken. KPN had ook ooit zo'n ding, musicplayer oid.
Overigens is het geen echte mediaplayer; het ding doet geen video namelijk. Maar voor audio prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Iets meer dan een kwartier voor het juiste antwoord. Top. Ik weet nu ook weer waarom ik hem destijds niet meteen gekocht heb, er zit alleen een 3,5 mm aansluiting op.

[ Voor 48% gewijzigd door coinman63 op 13-01-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das niet waar, het ding heeft ook optical out. Kun je evt ook coaxiaal van maken. De aux in en uitgang zijn idd 3,5mm maar tulpverloopjes worden meegeleverd. Enige wat niet meegeleverd wordt is een USB voeding (kabel wel meegeleverd).

Waar wil je het voor gebruiken / op aansluiten? :)

[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 13-01-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Je hebt gelijk, ik bedoel dat er maar 1 analoge uitgang op zit. Mijn doel is om een conventionele stereoinstallatie uit te breiden met internet radio en Spotify. Dit kan ik ook via mijn tv en Apple tv, maar ik wil niet steeds mijn tv daarvoor aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Kan prima met die Roberts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 11:14
Het enige ietwat vreemde is dat er - toch bij Amazon - enkel een (Engelse?) 3 poot stekker mergeleverd is; is op zich geen probleem aangezien het uitmondt in een micro USB.

Ik zou of contact opnemen met Amazon om te horen wanneer het apparaatje weer leverbaar is, of de V&A optie nemen aangezien hetzelfde apparaatje bij Correct een veelvoud kost (179).

Het grootste voordeel is dat je het - multiroom - kan uitbreiden diverse apparaten.

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Klopt van die stekker ja, daar kwam ik ook achter. Dus nu heb ik een UK USB lader waar ik niks mee kan :+
En Correct snapt zijn eigen spullen soms niet. Ik had die ook gezien idd, maar dan ben je veel te duur uit. Als je dergelijke bedragen uit gaat geven kun je beter een Pi met Volumio gebruiken. Die snapt ook Spotify en webradio (tunein) namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
coinman63 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:58:
Je hebt gelijk, ik bedoel dat er maar 1 analoge uitgang op zit. Mijn doel is om een conventionele stereoinstallatie uit te breiden met internet radio en Spotify. Dit kan ik ook via mijn tv en Apple tv, maar ik wil niet steeds mijn tv daarvoor aanzetten.
Er zitten analoge kabels bij (3,5 naar tulp & 3,5 naar 3,5 zeg ik even uit m'n hoofd), helaas geen optische kabel.

Ik heb 'm zelf digitaal met de Marantz verbonden en bij m'n ouders met een setje Edifiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Comp User schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:27:
[...]

Er zitten analoge kabels bij (3,5 naar tulp & 3,5 naar 3,5 zeg ik even uit m'n hoofd), helaas geen optische kabel.

Ik heb 'm zelf digitaal met de Marantz verbonden en bij m'n ouders met een setje Edifiers.
Confirmed. Het zijn wel dropveters though :X
Ik heb er zelf een ietswat betere kabel tussen gezet. Dat ik een meter of 5 moest overbruggen was daarvan een van de redenen - dr is iets van 1,5m meegeleverd, dat ging niet vliegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
The Eagle schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:03:
[...]

Confirmed. Het zijn wel dropveters though :X
Ik heb er zelf een ietswat betere kabel tussen gezet. Dat ik een meter of 5 moest overbruggen was daarvan een van de redenen - dr is iets van 1,5m meegeleverd, dat ging niet vliegen :+
True; bij mij komen nagenoeg geen meegeleverde (netwerk)kabels uit de doos, ik gebruik zelf deze kabel, net als de hdmi overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Comp User op 15-01-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Ik kom toch nog even terug op mijn vraag. Waarom ik niet meteen de Roberts heb gekocht, ondanks de lage prijs was dus de 3,5 mm analoge aansluiting en het onooglijke uiterlijk. Ik ben even verde gaan zoeken en kwam de Imperial Dabman i400 tegen met (voor mij) 3 voordelen:
- beter uiterlijk met display en afstandsbediening, dus zonder app te bedienen
- wifi aansluiting mogelijk, niet alleen bedraad
- cinch audio aansluiting
Wel 4 keer zo duur, maar 105 euro is ook weer niet zoveel geld.
Iemand hier ervaring mee? Of weet iemand wellicht een nog beter alternatief (bijv van een wat bekender merk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat ding werkt met de AirMusic Control app (is er voor android en apple) van MediaU. Zie https://www.mediayou.net/web/
Website is niet echt heel responsive lijkt het, maar doet het wel. Op die site kun je ook zien welke devices er nog meer mee werken. Zal vast meer zijn, ook nieuw spul vewacht ik.
Die jij noemt is al een oud dingetje. Bij Coolblue iig nooit meer leverbaar, en de beschrijving van de app in de handleiding refereert naar de stand van 2016 :X

Ding heeft ook geen digitale uitgang, beetje jammer imho.

Maar even terug naar je vraag: je wilt een vonventionele stereo uitbreiden met spotify en webradio.
Is het een optie om een Chromecast, of Volumio op een Pi te gebruiken? Die laatste heb ik nu in gebruik, en at werkt eigenlijk als een tierelier. Bediening via de browser van je telefoon. Spotify gaat via plugin (wel premium nodig) maar hardstikke stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik ben ook naar iets soortgelijks op zoek, maar de zoektocht is moeilijker dan je zou denken. Ik gebruik nu ook een chromecast audio, maar die zijn helaas niet meer verkrijgbaar.

Iets wat er interessant uitziet: https://tibo-electronics....-category/streamers/wifi/ -> helaas heef die geen DAB, en het is onduidelijk hoe die internetradio juist werkt. Ik heb iig geen zin in een TIDAL abonement te moeten nemen voor radio te luisteren.
Voordeel aan die Tibo is wel dat er ineens een versterker mee in zit, zou ik wel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Misschien moet ik wat duidelijker mijn wensen aangeven. Ik wil eigenlijk een vervanger voor een ouderwetse tuner. Ik heb geen coax antenne meer, wil geen losse draad als antenne en nu we toch bezig zijn is naast internetradio Spotify connect of iets dergelijks wel fijn. Bediening liefst mogelijk zonder app en gewoon analoog aangesloten op een traditionele stereoversterker. Een beetje fraai uiterlijk is wel fijn. Ik kom hele dure apparaten tegen als de Pro-ject stream box ds en bijv ook een goedkoop toestelletje als Argon stream 2m. Ontvangst via wifi ipv bedraad s gewenst want geen ethernet aanwezig op de plek waar de stereo staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
mouse256 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:44:
Ik ben ook naar iets soortgelijks op zoek, maar de zoektocht is moeilijker dan je zou denken.
Dat vind ik dus ook, ik ben aardig tot zeer goed thuis in audio (vnl klassieke audio/stereo), en weet over het algemeen heel goed wat er te koop is, maar iets wat precies past bij mijn wensen is lastig te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ah zo. Je zou dan eens kunnen kijken of je tweedehands een Denon DNP730AE kunt vinden. Streamer, Tunin, en Spotify. Ik heb zelf de 720, zijn oudere broertje, en die heeft helaas geen Spotify. Maar das ook het enige. Topstreamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse256
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
Maar waarom zijn zo van die dingen zoals de Denon zo vreselijk duur? Ik bedoel, je zit met prijzen rond de 300-400 euro voor een streaming device, je hebt dan nog geen versterker of luidsprekers.

Als je bvb vergelijkt met een Sonos One, heb je streaming en versterker en luidspreker allemaal voor 200 euro. Helaas ben ik meer op zoek naar een klassieke stereo set, vind ik net wat aangenamer klinken dan zo'n 360 graden luidspreker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:17
Is een gewone receiver geen optie?
Dan heb je meteen alles aangepakt.
De. Tweakers Pricewatch heeft er zelfs een filter voor 'Online diensten'. Kun je gewoon aanvinken welke Receiver Spotify en internet radio ondersteunt.
https://tweakers.net/versterkers-en-receivers/vergelijken/

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

mouse256 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:17:
Maar waarom zijn zo van die dingen zoals de Denon zo vreselijk duur? Ik bedoel, je zit met prijzen rond de 300-400 euro voor een streaming device, je hebt dan nog geen versterker of luidsprekers.

Als je bvb vergelijkt met een Sonos One, heb je streaming en versterker en luidspreker allemaal voor 200 euro. Helaas ben ik meer op zoek naar een klassieke stereo set, vind ik net wat aangenamer klinken dan zo'n 360 graden luidspreker.
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Geluid is persoonlijk. Dat haal je voornamelijk uit speakers, en evt een combi met de versterker. Sonos geeft _een_ geluid, maar of dat bij je past is de vraag. WIl je zelf kiezen, heb je losse componenten nodig die bij je passen en de functionaliteit bieden die je wilt.

Toch is de optie van een home cinema receiver niet eens zo gek; als je die aan je bestaande speakers hangt hou je vrijwel het zelfde geluid (passend bij je smaak) maar wel de functionaliteit die je zoekt.

Voor mij was het irt de Roberts geen optie: ik heb hier een volledige Pioneeer set uit de jaren 90 staan war ik naar wilde kunnen streamen / youtuben. Daar is simpelweg geen mogelijkheid om het anders te doen. Dus dan maar een los device :)

Pagina: 1