Goedendag Tweakers dit is mijn eerste post dus ik hoop dat ik hem op de juiste plek heb neergezet,
Gisteren eindelijk na heel lang wachten mijn SanDisk Extreme Pro M.2 NVMe schijf binnen gekregen via Amazon (Zeer lang geduurd voordat ik het had, meer dan een maand)
Deze schijf zou eigenlijk als C schijf gaan dienen in eerste instantie, maar omdat ik een maand moest wachten op levering heb ik als vervanging een Samsung evo 970 gekocht die wel in 1 dag leverbaar was.
De samsung evo is nu dus de kaart/schijf waarop windows 10 draait.
Gister kwam de SanDisk Extreme Pro M.2 NVMe dus binnen en die heb ik op het moederbord geplaatst (MSI X570 Gaming Plus) in het 2e M2 slot.
Nu is het zo dat de kaart in het Bios direct herkend word. zie foto.
:strip_exif()/f/image/05TjubACzamyFZ6vJNzF8SoH.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter na opstarten in windows word deze niet herkend.
Zodra ik schijfbeheer open, zie ik alleen de in M2-1 zittende Samsung Evo 970 Nvme kaart
en mijn 2 SSD's namelijk 1 crucial mx500 van 1 TB en 1 Sandisk van 2 TB (dit is niet de Sandisk waar het omgaat in dit verhaal)
de Nvme kaart die in M2-2 zit word hier dus niet herkend.
Hieronder een schema van mijn moederbord en hetgeen waar zit aangesloten, de 2 losse SSD's staan hier niet op.
:strip_exif()/f/image/Tu2yFLTgV3yHda9sUNXUXO9s.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb via de Bios ook een device test gedaan met de nieuwe Sandisk extreme en dit leverde een goed resultaat op zonder fouten.
:strip_exif()/f/image/OxRjBzCgp2kuQU3u1cmxeVFs.jpg?f=fotoalbum_large)
Via Schijfbeheer is deze kaart ook niet zichtbaar
Mijn vraag: Hoe krijg ik de nieuwe NVME kaart zichtbaar in Windows?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al via schijfbeheer gekeken of de schijf zichtbaar was, zodat ik deze als nieuw volume kon toewijzen echter in schijfbeheer word deze ook niet getoond.
:strip_exif()/f/image/ACCJ9wA3DdHcSaG4QqiXETyk.jpg?f=fotoalbum_large)
en hier nog een foto van het apparaatbeheer, daar staan verder ook geen foutmeldingen ofzo in.
:strip_exif()/f/image/pJeyDe7uNVNVdqhZfGAeblDb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. Alvast bedankt voor je tijd en moeite. MVG.
Gisteren eindelijk na heel lang wachten mijn SanDisk Extreme Pro M.2 NVMe schijf binnen gekregen via Amazon (Zeer lang geduurd voordat ik het had, meer dan een maand)
Deze schijf zou eigenlijk als C schijf gaan dienen in eerste instantie, maar omdat ik een maand moest wachten op levering heb ik als vervanging een Samsung evo 970 gekocht die wel in 1 dag leverbaar was.
De samsung evo is nu dus de kaart/schijf waarop windows 10 draait.
Gister kwam de SanDisk Extreme Pro M.2 NVMe dus binnen en die heb ik op het moederbord geplaatst (MSI X570 Gaming Plus) in het 2e M2 slot.
Nu is het zo dat de kaart in het Bios direct herkend word. zie foto.
:strip_exif()/f/image/05TjubACzamyFZ6vJNzF8SoH.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter na opstarten in windows word deze niet herkend.
Zodra ik schijfbeheer open, zie ik alleen de in M2-1 zittende Samsung Evo 970 Nvme kaart
en mijn 2 SSD's namelijk 1 crucial mx500 van 1 TB en 1 Sandisk van 2 TB (dit is niet de Sandisk waar het omgaat in dit verhaal)
de Nvme kaart die in M2-2 zit word hier dus niet herkend.
Hieronder een schema van mijn moederbord en hetgeen waar zit aangesloten, de 2 losse SSD's staan hier niet op.
:strip_exif()/f/image/Tu2yFLTgV3yHda9sUNXUXO9s.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb via de Bios ook een device test gedaan met de nieuwe Sandisk extreme en dit leverde een goed resultaat op zonder fouten.
:strip_exif()/f/image/OxRjBzCgp2kuQU3u1cmxeVFs.jpg?f=fotoalbum_large)
Via Schijfbeheer is deze kaart ook niet zichtbaar
Mijn vraag: Hoe krijg ik de nieuwe NVME kaart zichtbaar in Windows?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al via schijfbeheer gekeken of de schijf zichtbaar was, zodat ik deze als nieuw volume kon toewijzen echter in schijfbeheer word deze ook niet getoond.
:strip_exif()/f/image/ACCJ9wA3DdHcSaG4QqiXETyk.jpg?f=fotoalbum_large)
en hier nog een foto van het apparaatbeheer, daar staan verder ook geen foutmeldingen ofzo in.
:strip_exif()/f/image/pJeyDe7uNVNVdqhZfGAeblDb.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft. Alvast bedankt voor je tijd en moeite. MVG.