Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartx075
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 11-08 12:19
Beste allemaal,

Sinds gisteren lijkt mijn C5400X er uit het niets geen zin meer in te hebben. Apparaten verbinden met WiFi duurt vaak een minuut (zowel 2.4G als 5G) en hoewel de snelheid normaal lijkt, is de verbinding niet altijd even stabiel. Alle drie de SSID's zijn altijd zichtbaar maar het verbinden heeft veel voeten in de aarde.

Het probleem doet zich voor op al mn devices (laptop, tv, telefoon, consoles) en is ook niet verholpen nadat ik het router van het stroomnet had gehaald.

Verder loopt er een netwerkkabel van het router naar een switch op de bovenverdieping om de Xbox Series X bedraad te kunnen verbinden. Ook hier zie ik sinds gister bij tijd en wijlen problemen.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Bedankt alvast! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Je modem al eens eruit getrokken? (Dat is niet hetzelfde als je Router(!))

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartx075
ricardo246 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Je modem al eens eruit getrokken? (Dat is niet hetzelfde als je Router(!))
Dat is ook nog een idee ja, thanks. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb eigenlijk.

Wat me wel op is gevallen is dat met een buitenlandse VPN-server (ik gebruik de services van Norton) de verbinding altijd wegvalt. Kies ik echter een NL server dan is er geen issue. Google meldt niks over eventuele issues met Ziggo i.c.m. een buitenlandse VPN server maar dit was voorheen nooit een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

Bartx075 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:52:
[...]

Dat is ook nog een idee ja, thanks. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb eigenlijk.

Wat me wel op is gevallen is dat met een buitenlandse VPN-server (ik gebruik de services van Norton) de verbinding altijd wegvalt. Kies ik echter een NL server dan is er geen issue. Google meldt niks over eventuele issues met Ziggo i.c.m. een buitenlandse VPN server maar dit was voorheen nooit een probleem.
Ook wel fijn dat je die info vermeld in je TS ;) dat je met VPN's werkt, nog meer niet gemeld?
Maar trek nu eerst eens je Modem eruit (10 seconden werk, en een minuutje totdat die volledig opgestart is).

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartx075
Modem uit het contact en weer aan heeft helaas niet geholpen. Toch lijkt het probleem in het modem te zitten aangezien m'n drie SSID's elk een sterk signaal hebben en de laptop ook snel verbindt. Het is alleen de toegang tot internet die een paar minuten duurt na verbinding met het WiFi-netwerk.

Ik zal eens een nieuwe UTP-kabel bestellen om uit te sluiten dat de kabel tussen modem en router het probleem is. Eventueel het modem daarna uit bridge halen om te zien of de WiFi dan wel weer werkt.

Dat buitenlandse VPN's ineens de internetverbinding om zeep helpen, kwam ik gister overigens per dom toeval achter. Gebruik eigenlijk nooit een VPN maar gisteravond wilde ik even een US key voor Xbox redeemen en had daarvoor even de VPN nodig. Voor de rest zijn er geen nieuwe feiten :)