Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
Allereerst; ik hoop dat dit topic op de goede plek staat...

Mijn vrouw had het ludieke idee om voor haar vaders 70ste verjaardag aan alle mensen die normaliter altijd komen, een filmpje te vragen. Nu hebben we dus een whatsapp groep bomvol leuke (en matige :P ) filmpjes, toen ik de vraag kreeg om daar wat leuks van te maken. Nu kan ik alles wel achter elkaar plakken, maar ik denk dat er meer mogelijkheden moeten zijn. Ik heb alleen geen idee welke tools en wat ik ermee kan.

Zelf zat ik te denken aan een begin pagina (evt met muziekje) met een still van ieder filmpje naast elkaar. En dan steeds vanuit een willekeurig andere still het filmpje te starten.

Het lijkt me dat dit soort dingen met corona al vaak zijn gedaan, dus ik hoop dat iemand me hier een goede tip kan geven. We hebben alleen Android toestellen, en windows laptops. Apple programmatuur kunnen we dus helaas niet gebruiken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:02
https://shotcut.org/

kan je zelf ook nog het geluid en beeld van elkaar loskoppelen, tot 10 beeld/geluidstromen tegelijk laten spelen, vertraagd / versneld afspelen beeld (zonder geluid te versnellen, of geluid van ander filmpje erachter) , allerlei overgangseffecten, speel er maar mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als de kwaliteit (een beetje) belangrijk is dan kan je best ook vragen om de filmpjes op een andere manier door te sturen. Whatsapp comprimeert videobestanden en het resultaat is meestal nogal bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:03
Een andere mogelijkheid voor je zou openshot kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Admiral Freebee schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:10:
Als de kwaliteit (een beetje) belangrijk is dan kan je best ook vragen om de filmpjes op een andere manier door te sturen. Whatsapp comprimeert videobestanden en het resultaat is meestal nogal bedroevend.
Dat was mijn opmerking ook al meteen ;) Maar al die mensen zijn óók allemaal rond de 70....de meesten weten niets anders... De toestuurde filmpjes bevatten ook veelvuldig "JA hij kan" en "Heb je hem al gestopt?" :X

@99ruud99 & @MRIdev d:)b Super, ik ga er vanavond meteen naar kijken!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:02
@Mistraller moet goed komen, kindjes van basisschool konden (zonder uitleg) het ook. (oke, ik geef toe, ik had de tip gegeven dat ze hun vraag letterlijk in youtube kunnen intypen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Mijn vrouw was nav een andere tip aan de slag gegaan met DaVinci Resolve. Daarmee hebben we wat leuks weten te maken. Ik heb nog wel gekeken naar de andere tools, maar op mijn laptop kreeg ik enkele keren vastlopers, dus dat was niet goed voor de WAF ;)

Bedankt in elk geval allen!

---------------

Pagina: 1