Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukyluke112
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-08 16:27
Ik een tijdje issues met mijn USB poorten van mijn B550M Aorus Pro. In het begin was het een beetje gek dat m'n muis haperde. Daarna kreeg ik problemen dat m'n toetsenbord. Dit was allemaal af en toe. De laatste tijd is het eigenlijk allen maar erger geworden. Mijn ethernet is er al een paar keer uitgevlogen, soms stop m'n muis en toetsenbord er gewoon mee tot dat ik mijn pc opnieuw opstart. Het is gewoon heel vervelend dat je usb poorten of internet eruit vliegt tijdens een video call of tijdens het werk überhaupt.

Ik heb een beetje rond gekeken op het internet. Ik heb mijn XMP uit gezet en c-states uitgezet maar helpt totaal niet...

Hebben mensen nog ideeën?

specs:
  • Ryzen 7 3700X
  • Corsair Vengeance 32GB 3200MHz
  • Gigabyte gaming RTX 3070
  • Gigabyte B550M Aorus Pro
  • Gigabyte AORUS Gen4 1TB M.2 SSD
  • Gigabyte AORUS Gen3 1TB M.2 SSD
  • Gigabyte 750W PSU

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04:09
Er zijn meer klachten over de USB poorten op dit moederbord. C-states uitzetten kan helpen,
maar dat heb je al geprobeerd.

Heb je al eens een BIOS update geprobeerd?

Ik heb hetzelfde moederbord, maar gebruik 'm met een Ryzen 5900x. Ook ik had dergelijke issues,
updaten naar de laatste BIOS versie heeft het probleem verholpen.
Ik weet niet zeker of het probleem van haperende USB poorten alleen in combinatie met de Ryzen 5000 serie CPU's voorkomt (er waren berichten dat e.e.a. te maken had met de AMD AGESA versie die is opgenomen in de BIOS), maar het valt altijd te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukyluke112
Hoi Rene,

Dankjewel ik zit op de F10 maar zie nu dat er een F11 is en laat weten of dat het probleem verhelpt. Ik heb geen 5000 series heb de 3700X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukyluke112
Voor mij hebt ik er nog steeds last van maar het is alleen als ik veel usb apparaten gebruikt tegelijkertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
BIOS update al eens geprobeerd?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukyluke112
Ja heb ik al gedaan. maar thanks
Pagina: 1