Nieuwbouw huren: mag laminaat niet aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 09:17
Goedemiddag,

Zoekende naar mijn eerste woning, ben ik terechtgekomen bij een nieuwbouwproject waarin de laatste huizen komende maand worden opgeleverd. Er zijn 3 woningen (nog) beschikbaar dus ben vandaag wezen bezichtigen. Ik kom in aanmerking dus dat is goed nieuws.
Het slechte nieuws is dat ik helemaal verliefd ben op de inrichting (royale slaapkamers en badkamer), maar dat een nieuwe oplevering inclusief (bruine) laminaat en verfbehang is. De verhuurmakelaar gaf aan dat je uiteraard mag verfen, maar bij inlevering weer dezelfde tint moet hebben. Over de laminaat was ze heel kort en krachtig - mag niet verwijderd worden.
Voor mij is een bruine laminaatvloer echt een afknapper, verfbehang kan ik nog mee leven (liever strak, maar goed). Ben psychologisch eigenlijk op zoek naar tips hoe andere mensen hiermee zijn omgegaan. Loshalen, opbergen en over x aantal jaar zien? Of teveel risico en toch niet doen?
De laatste 2 woningen worden pas volgende maand opgeleverd, ze bevatten nog geen vloer zag ik. Hoe groot is de kans dat ze daarin afspraken willen maken? Bijvoorbeeld dat ik de vloer professioneel voor ze laat leggen bij vertrek 8)7 Ik wil de makelaar niet met 'stomme' vragen of suggesties opzadelen aangezien de huizen best rap gaan en haar niet het idee te geven 'liever iemand anders'.

Groeten,
s3.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:29

g0tanks

Moderator CSA
Misschien zeg ik nu iets heel stoms, maar kan je niet laminaat over laminaat leggen? :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Er iets verwijderbaars er overheen leggen , hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ondervloer over het bestaande laminaat, gewoon van die goedkope meuk, alurollen met 3mm piepschuim eronder, en er gewoon een laminaatvloer overheen leggen.

Makkelijker kan bijna niet ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Laminaat over laminaat heb ik wel eerder gezien in zulke voorbeelden.
Een beetje raar is het wel van de verhuurder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
Als er vloerverwarming onder ligt ga je niet blij worden van laminaat op laminaat.

Laminaat alleen al met vloerverwarming is een slechte combi.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:01

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wel even opletten of je binnendeuren daarna nog open willen. :p

[ Voor 5% gewijzigd door PD2JK op 13-01-2021 16:40 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 11:40
De tip om laminaat naar eigen keuze eroverheen te leggen is waarschijnlijk gewoon het beste.
Maar het is ook wel mijn persoonlijke ervaring dat verhuurders initieel heel hard kunnen roepen dat je iets niet mag aanpassen, maar als je het dan achteraf hebt vervangen door iets dat aantoonbaar beter is, ze het toch wel prima vinden (en niet zo gek ook natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
PD2JK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:40:
Afzagen, maar dat zal ook wel niet mogen dan :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

PD2JK schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:40:
Inkorten, en als dat niet mag, gewoon ringetjes gebruiken, zullen geen stompe deuren zijn, maar opdek deuren :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Sorry, het is voor mij ook allemaal nieuw dus er zullen vast logische tips zijn waar ik niet aan heb gedacht.
De eerste twee verdiepingen hebben vloerverwarming. Wat voor effect heeft een tweede laminaatvloer hierop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Lapa schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:40:
De tip om laminaat naar eigen keuze eroverheen te leggen is waarschijnlijk gewoon het beste.
Maar het is ook wel mijn persoonlijke ervaring dat verhuurders initieel heel hard kunnen roepen dat je iets niet mag aanpassen, maar als je het dan achteraf hebt vervangen door iets dat aantoonbaar beter is, ze het toch wel prima vinden (en niet zo gek ook natuurlijk).
Alsof ze na 10 jaar nog weten wat er heeft gelegen. Laten we het dan nog niet hebben over de staat waarin het dan zou zijn.

Misschien even nagaan of de casus contractueel is vastgelegd?

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
Of vinyl over het laminaat leggen. Verwacht niet dat dit veel invloed heeft op de vloerverwarming.

[ Voor 48% gewijzigd door Xander op 13-01-2021 16:43 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
Laminaat gewoon eruit halen, NETJES, en opslaan ergens.
Bij verhuizen terug leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:32
s3. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:42:
De eerste twee verdiepingen hebben vloerverwarming. Wat voor effect heeft een tweede laminaatvloer hierop?
Ik verwacht dat de vloerverwarming z'n warmte dan niet of in elk geval moeilijker kwijt kan. Het kan zijn dat je de kamers dan niet warm (genoeg) krijgt. Het kan ook zijn dat het hele verwarmingssysteem ontregeld raakt omdat het de warmte niet kwijt kan.

Laminaat-op-laminaat zou mijn keuze NIET zijn als je vloerverwarming hebt.

Alternatieve suggestie: hier en daar een kleedje op de vloer leggen. Het handigste is natuurlijk het te accepteren zoals het is. Als je nog ooit een woning koopt mag je het helemaal naar eigen wens inrichten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Gewoon het huis accepteren en de vloer er uit halen en een vloer naar eigen keus neerleggen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:25

Rmg

Als je er een redelijke tijd (~10 jaar) gaat wonen zou ik het er uit trekken en op marktplaats zetten.

Als je gaat verhuizen zullen ze willen dat je de vloer betaalt, (als ze het al opmerken.)
Dan ga je nog ff steggelen over dat er 10 jaar afschrijving over de nieuwprijs gaat en er nu ook een prima vloer in ligt.

In het ergste geval kost het je je borg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lensent schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:44:
Vind dat allemaal wel veel moeite voor een huurwoning. Dan haal je dus stapels laminaat eruit (die je dus ergens moet opslaan waar het niet in de weg ligt) en je moet ook precies weten wat waar lag (ivm hoekjes e.d.). En als je weer gaat verhuizen moet je minimaal 1-2 dagen reserveren om dat laminaat weer netjes terug te leggen.

Ik zou het er lekker in laten liggen en kijken of je er iets overheen kan leggen. Als dat niet kan ivm vloerverwarming e.d. dan kun je altijd nog een beetje creatief zijn met andere elementen in je huis om het te verhullen (groot vloerkleed, lichte meubels etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het Juridisch Loket is het overigens eens, gewoon er uit en zelf wat neerleggen:
Er is een opnamestaat van de woning
Huurcontract afgesloten op of na 1 augustus 2003

U moet uw woning aan het einde van uw huurcontract hetzelfde opleveren als in de omschrijving van de opnamestaat. Staat daarin bijvoorbeeld dat u de woning kreeg met witte of gladgestreken muren zonder gaten? Of met muren zonder behang? Dan moet de woning in die staat zijn.

Verder gelden de volgende regels:

Normale slijtage hoeft u niet te herstellen. Het is bijvoorbeeld begrijpelijk dat een badkamer van 15 jaar oud niet meer in perfecte staat is.
Als u schade veroorzaakt, moet u die herstellen.
U moet de woning schoon achterlaten en het dagelijks onderhoud hebben gedaan.
Kleine veranderingen brengt u weer terug in de oude staat. Denk aan het weghalen van gordijnrails of kliklaminaat.
Gaat het om grote veranderingen, met toestemming van de rechter of uw verhuurder? Dan hoeft u die veranderingen niet terug te brengen in de oude staat. Behalve als de rechter of uw verhuurder iets anders bepaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:51:
Het Juridisch Loket is het overigens eens, gewoon er uit en zelf wat neerleggen:

[...]
in je quote:
Kleine veranderingen brengt u weer terug in de oude staat. Denk aan het weghalen van gordijnrails of kliklaminaat.
dus ja wel weer terug leggen, daar zou ik niet aan beginnen. Snap het wel van de verhuurder, maar in overleg zal je best een betere vloer erin kunnen leggen. Zolang het maar een neutrale vloer is. Dus als je laminaat gaat vervangen met paars tapijt, denk ik niet dat de verhuurder ermee akkoord gaat. Maar als je er beter laminaat of pvc ervoor terug legt, zal de verhuurder er niet over gaan klagen, zolang je het laat liggen als je vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Z___Z schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:00:
[...]

in je quote:

[...]

dus ja wel weer terug leggen, daar zou ik niet aan beginnen. Snap het wel van de verhuurder, maar in overleg zal je best een betere vloer erin kunnen leggen. Zolang het maar een neutrale vloer is. Dus als je laminaat gaat vervangen met paars tapijt, denk ik niet dat de verhuurder ermee akkoord gaat. Maar als je er beter laminaat of pvc ervoor terug legt, zal de verhuurder er niet over gaan klagen, zolang je het laat liggen als je vertrekt.
Zeker, in oude staat terug brengen. Maar je mag het gewoon verwijderen ook al beweert de makelaar van niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Na 2 weken zie je het niet meer. Tapijtje hier, mat daar, en klaar.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

FirePuma142 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:51:

[...]
Weten we al dat de TS in Nederland woont? Staat niet genoemd in het TS en topic zelf. Ik heb niet in zijn profiel gekeken. Maar misschien is het wel Belgie.

Toch wel handig om te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Bedankt voor de tips en discussie. Het idee is er om wel langdurig te wonen (5-10 jaar).

Dubbele laminaat lijkt mij de snelste, maar niet de meest ideale oplossing. Uiteindelijk heb je weer rendement verlies en grote kans dat je met een centimeter hogere vloer mogelijk moet gaan beunen met de deuren.

Met vinyl heb je denk ik minder verlies, maar minder fraai materiaal.

Alles loshalen en eventueel verkopen is dan eventueel een oplossing - wat nou als je hypothetisch gezien de laminaat laat voor wat het is en over 10 jaar zou vragen dat je wat anders wilt. Lijkt me niet waarschijnlijk dat de verhuurder dat voor je doet uit eigen zak, maar wel toestemming zal geven om het zelf te vervangen. In dat geval kun je toch ook nu laminaat vervangen en over 10 jaar 'zogenaamd bellen' met toestemming om het zelf te vervangen? Lijkt mij niet dat zo'n origineel gelegde laminaat 40 jaar zal blijven in de woning.
Dit is echter koffiedik kijken en het kan natuurlijk zo zijn dat ik door onvoorziene omstandigheden over 2 jaar al vertrek - dan heb je een probleem.

Betreft een woning in NL btw.

[ Voor 11% gewijzigd door s3. op 13-01-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Snake schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:05:
Na 2 weken zie je het niet meer. Tapijtje hier, mat daar, en klaar.
Dit is misschien wat kort door de bocht, maar je hebt wel een sterk punt dat een vloer uiteindelijk voor het grootste deel gewoon wegvalt door de rest van het interieur. En zolang het vrij neutraal is (niet heel donker) dan zou ik zelf ook gewoon kijken wat je kunt doen met vloerkleden, meubels, kasten, kleuren wanden etc..

In mijn ogen moet het wel heel slechte laminaat zijn om het te verbeteren met vinyl.

[ Voor 7% gewijzigd door Hann1BaL op 13-01-2021 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Weet je zeker dat het laminaat is en geen (lamel)parket?

Als het plan is om er 10 jaar te wonen dan zou ik die vloer er gewoon uit trekken. De verhuurder heeft toch geen benul meer wat voor vloer er destijds in lag, en na 10 jaar is zo'n vloer zodanig afgeschreven dat hij toch vervangen moet worden.

Laminaat over laminaat moet je gewoon echt niet willen. Als je de woning tzt weer oplevert met een nette vloer er in kraait er geen haan naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926313

Wij hebben toen we de woning verlieten de laminaat weer losgeklikt. Is dat geen optie? Huidige laminaat losmaken en op zolder bewaren en opnieuw terug leggen bij het verlaten van de woning?

Moet je alleen even een structuur aanbrengen bij het opbergen zodat het geen grote puzzel wordt bij het terugleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is de huur kaal of gestoffeerd? Indien gestoffeerd, dan zit je volgens mij idd vast aan de vloer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
TMDC schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:27:
Weet je zeker dat het laminaat is en geen (lamel)parket?

Als het plan is om er 10 jaar te wonen dan zou ik die vloer er gewoon uit trekken. De verhuurder heeft toch geen benul meer wat voor vloer er destijds in lag, en na 10 jaar is zo'n vloer zodanig afgeschreven dat hij toch vervangen moet worden.

Laminaat over laminaat moet je gewoon echt niet willen. Als je de woning tzt weer oplevert met een nette vloer er in kraait er geen haan naar.
Het is inderdaad gewoon laminaat. Begin inderdaad ook meer te neigen richting 'verwijderen'.
Anoniem: 926313 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:35:
Wij hebben toen we de woning verlieten de laminaat weer losgeklikt. Is dat geen optie? Huidige laminaat losmaken en op zolder bewaren en opnieuw terug leggen bij het verlaten van de woning?

Moet je alleen even een structuur aanbrengen bij het opbergen zodat het geen grote puzzel wordt bij het terugleggen.
Dat is een optie, maar volgens mij heb je dan wel een berg ruimte nodig voor 2 verdiepingen aan laminaat. Om niet te spreken over de structuur die je dan moet bedenken. Wellicht toch verkopen?
The Eagle schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:43:
Is de huur kaal of gestoffeerd? Indien gestoffeerd, dan zit je volgens mij idd vast aan de vloer.
Kaal, inclusief verfbehang, gelakte plinten en nieuwe laminaat op alle 3 de verdiepingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

s3. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:51:
[...]

Het is inderdaad gewoon laminaat. Begin inderdaad ook meer te neigen richting 'verwijderen'.

[...]

Dat is een optie, maar volgens mij heb je dan wel een berg ruimte nodig voor 2 verdiepingen aan laminaat. Om niet te spreken over de structuur die je dan moet bedenken. Wellicht toch verkopen?

[...]

Kaal, inclusief verfbehang, gelakte plinten en nieuwe laminaat op alle 3 de verdiepingen.
Als mijn verhuurder zou hebben gezegd dat het laminaat moest blijven liggen zou ik er als verhuurder niet blij van worden als het compleet wordt verwijderd en teruggelegd.
Kan het niet beter van worden zegmaar.

Of hij het gaat merken is een 2e.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:00
Woning sowieso accepteren als het verder naar je zin is, neem aan dat de keuze niet heel ruim is.

Verder zou ik absoluut niet iets er overheen gaan klussen. Laminaat (met ondervloer neem ik aan) is opzich al niet ideaal met vloerverwarming. En de bestaande kieren onder de deuren zijn er ook deels voor ventilatie.

Ik zou er gewoon gaan wonen, kijken of je je er over een half jaar nog steeds aan ergert en dan nog eens nadenken. Met meubels er in zal het heel anders staan en wellicht wen je er gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926313

[...]

Als ik kijk naar onze woning (90m2) waren de laminaat verpakkingen vrij compact. Ik gok als je dit netjes stapelt je ongeveer een muur kan bedekken. (2 meter hoog, 2 meter breed, 8mm diep).

Maar dat was netjes verpakt, zonder losse afgezaagde stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:29

Emiel1984

Made in NL

com2,1ghz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:40:
Als er vloerverwarming onder ligt ga je niet blij worden van laminaat op laminaat.

Laminaat alleen al met vloerverwarming is een slechte combi.
Waarom vind je dat geen goede combinatie ?
Ik heb zelf een woning met laminaat en vloerverwarming en dit werkt prima.
Deze vloer had de vorige bewoner er al laten inleggen.

Ik begreep echter wel zo dat dit niet een random gekozen laminaat pakket is maar eentje die bedoelt is voor vloeren met vloerverwarming. Of dit laatste klopt en\of een marketing truukje is geweest weet ik niet.
Mijn buren hebben er normaal laminaat in liggen en geven aan dat dit ook prima werkt.

De vloerbedekking in de slaapkamer heb ik wel eruit gehaald en vervangen door een laminaat met steen motief. Deze was namelijk ontzettend vies en verkleurt. Het nieuwe laminaat voelt erg koud aan als je over de ander vloeren net hebt gelopen aangezien er daar geen vloerverwarming onder ligt.
Ik heb alleen schoenen aan in huis als er bezoek is maar buiten de slaapkamer nooit koude voeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Emiel1984 op 13-01-2021 19:37 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:38
Pvc vloer erover heen leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:33
Emiel1984 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:24:
[...]

Waarom vind je dat geen goede combinatie ?
Ik heb zelf een woning met laminaat en vloerverwarming en dit werkt prima.
Deze vloer had de vorige bewoner er al laten inleggen.

Ik begreep echter wel zo dat dit niet een random gekozen laminaat pakket is maar eentje die bedoelt is voor vloeren met vloerverwarming. Of dit laatste klopt en\of een marketing truukje is geweest weet ik niet.
Mijn buren hebben er normaal laminaat in liggen en geven aan dat dit ook prima werkt.

De vloerbedekking in de slaapkamer heb ik wel eruit gehaald en vervangen door een laminaat met steen motief. Deze was namelijk ontzettend vies en verkleurt. Het nieuwe laminaat voelt erg koud aan als je over de ander vloeren net hebt gelopen aangezien er daar geen vloerverwarming onder ligt.
Ik heb alleen schoenen aan in huis als er bezoek is maar buiten de slaapkamer nooit koude voeten.
Zo n beetje iedere laminaat claimt geschikt te zijn voor vloerverwarming. Laten we realistisch zijn, laminaat is gemaakt van isolerend materiaal.
Zo heb ik laminaat met ondervloer die geschikt zou zijn voor vloerverwarming bovenop oude plavuizen tegels.
Warme voetjes krijg ik wel, echter blijft de kamer nog koud. Zet je hem een graadje hoger en dan wordt het weer te warm. Ook duurt het ook een stuk langer totdat de kamer warm js

Met tegels/gietvloer werkt de warmteafgifte een stuk beter.
Twee lagen laminaat bovenop vloerverwarming lijkt me daarom niet verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred Stel
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-06 18:36
Ik zou er dan gewoon een laag over leggen. Dan verwijder je het nieuwe *bestaande* niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 20:35

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Er ligt vloerverwarming aldus de TS, dus laminaat er op is niet handig.

Then again: Hoe graag wil je hier wonen? In deze tijden met de huidige woningmarkt denk ik dat je gewoon moet accepteren, en de vloer lekker moet laten liggen.
Een nieuwe laminaatvloer aanleggen gaat flink wat geld kosten (tenzij je goedkope Praxis meuk er in legt) en is dat het allemaal waard? Zéker als je de huidige vloer nog ergens op gaat slaan.
En... Ik wens je succes bij het naderhand terugleggen van de vloer. Welke plank zat waar?

De verhuurder kan bij vertrek overigens écht wel moeilijk gaan doen, zéker als jij getekend hebt voor 'niet verwijderen'.

Ik zou zeggen, maak je niet druk om die kleur (hoe erg kan het zijn) en leg lekker wat tapijt neer her en der. Dan werkt de vloerverwarming nog steeds, en tapijt kun je na verloop van tijd lekker makkelijk vervangen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 21:47
[...]

[...]

Dat is een optie, maar volgens mij heb je dan wel een berg ruimte nodig voor 2 verdiepingen aan laminaat. Om niet te spreken over de structuur die je dan moet bedenken.
Valt wel mee toch? Meeste laminaat is misschien 8mm of máx 1 cm dik ofzo. Dus op 1 kubieke meter kan je 100m2 laminaat opslaan. Als je netjes stapelt zet je het in een hoek van een zolder over misschien 3 of 4 rijen van een planklengte.

Structuur: beste aanbrengen als het er nog in licht met potlood nummeren van links naar rechts en ergens goed documenteren hoe je het systeem genummerd had. Dan op volgorde wegleggen en op omgekeerde volgorde terugleggen

PS: ik zou zelf overigens alles gewoon afvoeren naar de stort of marktplaats, je eigen spul er in leggen en nooit meer over beginnen. Ook niet als je er uit gaat. Vindt de verhuurder er dan iets van dan een gevalletje “oh shit, niet aan gedacht dat dat niet mocht en een schadepost die nooit hoger is dan nieuw laminaat + leggen. Maar waarschijnlijk weet die man tzt ook niet meer dat er een andere kleur in lag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Ik vraag me af of je dan nu ook aansprakelijk bent voor beschadigingen.
Als je je best doet kan die vloer er over een paar jaar vreselijk uitzien .Burostoel met harde wielen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:52
Kun je er gewoon overheen leggen met een ondervloer er tussen, of heb je vloerverwarming ?
Maar blijkbaar huur je dus een "gestoffeerd huis" dan heb je beperkingen idd.

Je kan het er voorzichtig uithalen en weer terugleggen maar man wat een werk zeg.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Gewoon PVC vloer over het laminaat leggen. Is dun niet te duur en ziet er prima uit. https://www.google.nl/sea...QAQ&biw=320&bih=454&dpr=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 21:47
PS: Je kan er ook eerst gaan wonen “as is”. Grote kans dat dan één van de twee zaken gebeurt:

1. Je komt erachter dat het went, geeft er niets meer om en bespaard jezelf geld, moeite en “gedoe” in de toekomst

2. Je komt er achter dat je in zo’n nieuwbkuw appartement nagenoeg niet stookt omdat de buren dat ook volop doen en het geheel super geisoleerd is. In dat geval kan je overwegen alsnog gewoon een laag laminaat naar keuze over de andere laag te leggen. Zal voor het minimale stoken dan iets minder efficient zijn en dus iets hogere rekening, maar waarschcijnlijl verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb niet gelezen om welke oppervlakte het gaat maar donker laminaat is waarschijnlijk niet heel zeldzaam, dus makkelijk aan te komen. Mijn idee: woning accepteren, laminaat er netjes uithalen, ondervloer laten liggen, nieuw laminaat er in en de oude verpatsen of weggooien. Over een jaar of wat, wanneer je de woning gaat verlaten, kun je altijd nog zien of er iemand over de kleur van de vloer struikelt. Mocht het dan een probleem zijn dan ga je op zoek naar goedkope laminaat in een donkere kleur en leg je die er in. Heb jij toch mooi al die tijd je woongenot met je eigen kleur vloer.

Soms is het makkelijker achteraf vergeving te vragen dan vooraf toestemming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
Gefeliciteerd, je hebt in deze bizarre woningmarkt wellicht een nieuwbouwwoning te pakken! In Nederland!
Jackpot, maar echt!

Velen zijn al jaren op zoek en komen er nooit tussen. Die zullen akkoord gaan met een bouwval :P echt, het is een drama. Gaten in de vloer, ik ken ze wel die dat per direct accepteren - je kan er wonen!

Ik had oprecht geen idee dat de kleur van nieuw aangelegd laminaat voor iemand in deze situatie, een dealbreaker kan worden :P

Ik zou me er oprecht niks van aantrekken. Dan maar een extra vloerkleed ofzo.

Sowieso het betreft een huurwoning, als je flink in dit soort zaken wil 'investeren' is een koopwoning toch wat je zoekt? :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik zou het even een tijdje aankijken, best kans dat het went. Het klinkt alsof je het huurt van een particulier, die blijkbaar verwacht dat de woning er na 10+ jaar huur er nog als nieuw uitziet?
Richh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:40:
Gefeliciteerd, je hebt in deze bizarre woningmarkt wellicht een nieuwbouwwoning te pakken! In Nederland!
Jackpot, maar echt!

Velen zijn al jaren op zoek en komen er nooit tussen. Die zullen akkoord gaan met een bouwval :P echt, het is een drama. Gaten in de vloer, ik ken ze wel die dat per direct accepteren - je kan er wonen!

Ik had oprecht geen idee dat de kleur van nieuw aangelegd laminaat voor iemand in deze situatie, een dealbreaker kan worden :P

Ik zou me er oprecht niks van aantrekken. Dan maar een extra vloerkleed ofzo.

Sowieso het betreft een huurwoning, als je flink in dit soort zaken wil 'investeren' is een koopwoning toch wat je zoekt? :P
Een huurwoning vinden is niet zo moeilijk.. echter om een betaalbare huurwoning te vinden is lastiger. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 13-01-2021 22:08 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Voor alle duidelijkheid: het betreft een nieuwbouwproject van een woningcorporatie met een rij eengezinswoningen in de vrije sector die nog opgeleverd moeten worden. De woningen zijn aardgasloos, hebben een wtw-pomp, zonnepannelen en zijn meerlaags voorzien van vloerverwarming.
I.v.m. diverse redenen wil ik geen koopwoning, maar wil wel futureproof in een moderne huis langdurig kunnen wonen die ik naar smaak kan inrichten (Eric Kuster anyone?).
Call me zeikerig/verwend, maar bij een eerste woning heb je (ik i.i.g.) toch wel bepaalde dromen qua interieur en inrichting. Dat is eigenlijk nu de dilemma.
Ik laat in ieder geval even alle opties bezinken, allemaal dank voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:54
Toen ik mijn woning kreeg moest ik alles zelf regelen de woning werd kaal geleverd. Toen ik hier kwam wonen was dit klaar met bouwen en ging om een nieuwbouw Ik moest zelfs 1 jaartje wachten tot levering. Vreemd dat je niet zelf mag aanpassen want bij mij lag er helemaal niks. Ik moest houtenvloer en schilderen allemaal zelf en ik heb iemand laten doen voor mij alles ingekocht via IKEA. Ik huur ook via de woningbouw en ben al 10 jaar wonend hier.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
s3. schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:19:
Call me zeikerig/verwend, maar bij een eerste woning heb je (ik i.i.g.) toch wel bepaalde dromen qua interieur en inrichting.
Ze zeggen wel eens: je eerste huis bouw je voor je vijand, je 2e voor een vriend en het 3e voor jezelf.

Ik had ook wel 100 dingen anders gewild bij mijn eerste huis, maarja, de realiteit is anders.

Houd er overigens ook rekening mee dat het huidige spul allemaal op elkaar afgestemd is (wtw, vloerverwarming en laminaatvloer). Als je straks problemen hebt met verwarmen/koelen beginnen ze waarschijnlijk wél snel over die vloer. Dan mag jij aantonen dat het daar niet door komt.

Bij nieuwbouw komt er altijd wel weer wat naar boven in het eerste jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 09:39

liberque

Vrijzinnig!

WeetIkHetNou schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 08:12:
[...]

Ze zeggen wel eens: je eerste huis bouw je voor je vijand, je 2e voor een vriend en het 3e voor jezelf.

Ik had ook wel 100 dingen anders gewild bij mijn eerste huis, maarja, de realiteit is anders.

Houd er overigens ook rekening mee dat het huidige spul allemaal op elkaar afgestemd is (wtw, vloerverwarming en laminaatvloer). Als je straks problemen hebt met verwarmen/koelen beginnen ze waarschijnlijk wél snel over die vloer. Dan mag jij aantonen dat het daar niet door komt.

Bij nieuwbouw komt er altijd wel weer wat naar boven in het eerste jaar.
Precies dit. Het is nieuwbouw en dus niet getest. Voor hetzelfde geld werkt de vloerverwarming niet goed, de wtwpomp ed. Ga je nu dus de vloer vervangen dan kan het zijn dat de schuld heel erg snel op jou afgeschoven wordt en buiten dat: steek jij er een nieuwe vloer is en werkt de vloerverwarming niet naar behoren dan zal wellicht je hele vloer er weer uit gehaald moeten worden.. zonde van de centjes... die je niet kan verhalen want de verhuurder heeft gezegd: nee mag niet... dus die gaat dat echt niet vergoeden.

Dus kijk het gewoon een jaartje aan. Werkt alles goed en erger je jezelf nog steeds aan het laminaat ga dan zelf prutsen.

Wat betreft de nog niet opgeleverde woningen die dus nog geen vloer hebben: je kan daar wel naar vragen, maar gezien het een woningcorporatie betreft die dus meerdere woningen tegelijk laat opleveren geef ik je weinig kans. Het zal een zogenaamde bulkorder zijn waardoor goedkopere prijzen zijn bedongen bij de aannemers.. daar komt de woningcorporatie niet zonder meer onderuit.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Laatst online: 13:01
Het kan zijn dat het een generatiekloof is....maar ik snap werkelijk waar niet waar jij je druk over maakt. Je hebt een huurwoning via de woningbouw gevonden, helemaal nieuwbouw zelfs, bent ingeloot........en dan bevalt de laminaatvloer je niet?

Mijn eerste huurwoning (na studentenkot) was een krot in een pauper volkswijk waar ik €5.000 en veel arbeid tegenaan moest gooien om hem een beetje leefbaar te maken. Heb er uiteindelijk 4,5 jaar gewoond en had binnen 3 jaar een woning gekocht (die moest nog gebouwd worden).

Wat mij betreft zit jij in een luxepositie. Accepteer die vloer, leg wat leuke kleedjes neer en investeer vooral niet te veel in deze HUURwoning. Ga gewoon keihard sparen en koop binnen 5 jaar een eigen woning. Daar kan je dan je droompaleisje van maken.

ps. weest blij dat er een laminaatvloer in zit! Mijn eerste huurwoning had alleen de dikke eikenbalken van de vloer zelf. Je kon zo via de gaten ertussen de kruipruimte in kijken. En de kozijnen waren dan wel recent vervangen en voorzien van dubbelglas (geen isolatieglas want woningbouw). Dat er kieren van tot 1 cm tussen de kozijnen en de muur zaten was mijn probleem. Stoken stoken stoken en dikke gordijnen. Dan nog was het niet warmer te krijgen dan 18,5 graden. Was ook woningbouw!

ps2. Oprecht heel veel woonplezier gewenst in je eerste huurwoning. Ik hoop dat het op jezelf wonen bevalt.

[ Voor 11% gewijzigd door Panzer_V op 14-01-2021 09:38 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-06 18:54
Ben ik de enige die het vreemd vind dat het weggooien van een nieuwe lamniaatvloer van een hele eensgezinswoning ok zou zijn?

Een vloer verdwijnt voor een groot onder meubels, de rest kun je prima met kleden oplossen. Scheelt een enorme berg centen, die je in je eerste huis denk ik beter kunt gebruiken voor je 85 inch TV.

[ Voor 44% gewijzigd door TacoTaco op 14-01-2021 10:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 21:19

Standeman

Prutser 1e klasse

Tenzij je van elk deel exact nog weet waar het hoort, krijg je het laminaat er nooit meer in. Je hebt dan een enorme puzzel met (begin/eind) delen die allemaal een andere lengte hebben. Tevens hebben de groeven nogal eens de neiging om af te breken bij het uit elkaar halen van het laminaat waardoor je het niet meer passend krijgt.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
Standeman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:26:
[...]

Tenzij je van elk deel exact nog weet waar het hoort, krijg je het laminaat er nooit meer in. Je hebt dan een enorme puzzel met (begin/eind) delen die allemaal een andere lengte hebben. Tevens hebben de groeven nogal eens de neiging om af te breken bij het uit elkaar halen van het laminaat waardoor je het niet meer passend krijgt.
En je hebt 0 marge, want je hebt geen reserve planken. 1 fout = einde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Heb je al een concept overeenkomst gekregen? Staat daar de laminaatvloer benoemd in het opleveringsniveau? Zo ja, dan kan je het er wel uit halen maar moet je het ook terug leggen.

Staat het er niet in benoemd dan is het geen onderdeel van het gehuurde en kun je het in feite gewoon weghalen. Punt is dan alleen dat bij de oplevering er vast wel wat foto's gemaakt worden en de vloer ook genoteerd wordt als onderdeel van gehuurde.

Dan komt het praktische, de WoCo heeft waarschijnlijk voor alle woningen exact dezelfde vloer, etc. erin gelegd. Lekker makkelijk bij vervangen en hebben ze waarschijnlijk ook gedaan om te voorkomen dat huurders iets op de vloer leggen waar de verwarming en warmtepomp niet mee overweg kan, zo voorkomen ze klachten later. Vanuit de WoCo bekeken is het meeverhuren van de vloer een kleine post die gedoe kan voorkomen.

De makelaar moet je niks vragen tenzij die direct van de WoCo is, anders weten ze toch niks en denken alleen in wat niet kan, want voor jou 10 anderen en ze gaan niks voor je regelen. Bij de WoCo zelf kan je meestal wel wat regelen als je het netjes vraagt en met begrip voor de situatie. Denk er vooral aan dat de vloer waarschijnlijk gedaan is wegens de warmte situatie. De WoCo legt liever geen vloer, want die zouden ze dan ook moeten vervangen als die versleten is wanneer er nog een huurder in zit.

Kortom, er zijn vast mogelijkheden alleen moet je dat echt niet aan de makelaar gaan vragen. Die gaat geen moeite voor je doen iets mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:55
Net zoals veel andere zou ik er in eerste instantie niks aan doen. Je gaat sowieso de woningbouw nodig hebben de eerste maanden vanwege allerlei puntjes die toch niet helemaal lekker blijken te werken want het is nou eenmaal een nieuwbouw huis.

In mijn nieuwbouw (koop)huis heb ik de eerste maanden ook regelmatig de aannemer over de vloer gehad, mechanische ventilatie die toch niet helemaal lekker werkte, CV die soms om onverklaarbare reden volluit liep te draaien, deuren die niet goed in het slot vielen. Of na een jaar scheuren in voegen in de badkamer. Voor al zulke dingen zal de woningbouw op bezoek gaan komen en dan gaan ze natuurlijk zien dat er een andere vloer ligt.

Dus de eerste twee jaar sowieso lekker de vloer laten liggen die er nu in ligt of de woning niet aannemen. Als je na een paar jaar de vloer nog steeds niks vind kan je hem altijd nog vervangen. Sowieso vind ik het zonde om een nieuwe vloer er meteen uit te trekken en weg te gooien. Laminaat word er ook niet beter van met eruit halen, vaak breken er randjes af waardoor het niet lekker meer in elkaar klikt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B127
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-06 22:58
Bij mijn ouders ligt deels pvc, dat is een prima vloer en lekker dun, maar ik weet niet of het wel kan op laminaat: Bij hun is het direct op het beton gelijmd en ik weet niet of het laminaat dat wel overleeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Bedenk je ook dat het nou niet bepaald duurzaam is, om een hele vloer te vervangen alleen vanwege de kleur... Beetje kapitaalvernietiging ook.

En wat anderen ook zeggen: Je krijgt een gratis laminaatvloer! Toen ik mijn eerste huurwoning kreeg zat ik op kaal beton, óók de muren.

[ Voor 33% gewijzigd door Nyarlathotep op 14-01-2021 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ariandra
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:55
Iedereen heeft het steeds over woningbouw / woningcorporatie en hoe blij TS moet zijn met 'ingeloot' zijn, maar dit betreft een nieuwbouw woning in de VRIJE/geliberaliseerde sector.

Hier in de regio zie ik inderdaad bijna alle nieuwbouwprojecten met een gestoffeerde oplevering, maar kan me voorstellen dat als je elke maand toch een royaal huurbedrag aftikt, dat je dan ook tegen een mooie vloer aan wil kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Wederom bedankt voor alle reacties, zitten zaken tussen waar ik echt iets mee kan (en over kan nadenken).
Vanwege een grote studieschuld is een koopwoning (naar mijn wens) de komende 15 jaar gewoon NIET mogelijk. Ik wil als ik ergens ga wonen dan zeker langer blijven en deze gewoonweg naar eigen wens kunnen inrichten. Het is echter goed om de vraag te stellen hoe anderen er tegenaan kijken, zo zie je verschillende reacties waar je goed over na kunt denken.
Het is inderdaad een woning in de vrije sector met ditto bedrag helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door s3. op 14-01-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sateprikkert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:05
Ik vind de argumenten wat kapitaalvernietiging betreft ook best valide. Houd in je achterhoofd dat je misschien niet 15 jaar in deze huurwoning blijft zitten.

Mijn zusje had een huurappartement in regio Haarlem, ook vrije sector, maar woonde naast een ex-Temptation Island kneus. Met alle streken die hij uithaalde was het niet prettig wonen. Ze woont nu dus ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Mogelijk dan toch even een jaar aankijken hoe de buurt bevalt, hoe de buren zijn, of er nog problemen in de woning optreden etc? Ik kijk alleen hoe erg tegenop het opnieuw leggen van laminaat wanneer er al allerlei meubels liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leg gewoon een kleed over de vloer ofzo.

In België heb je altijd een vloer bij huren, in Nederland meestal niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:06
Tsja, meubels naar de ene kant van de kamer verplaatsen en beginnen met het laminaat. Alverwege de toko omgooien en je meubels op het nieuw gelegde laminaat. Het is iets meer werk, maar je bent sowieso een dag bezig met een laminaatvloertje over het algemeen... Wat dat betreft kan ik de observatie van @Panzer_V beamen: Mouwen opstropen en aan de bak!

Ik vraag me echt oprecht af hoe groot de studieschuld is dat je daar echt de komende 15 jaar keihard aan vast zit... Ik wil niet oordelen en uiteraard ken ik je hele situatie niet, maar als je wel het loon/budget hebt om een gloednieuwe huurwoning naar wens te maken met een imho overbodige laminaatvloer, maar niet om je studieschuld versneld af te kunnen lossen (met waarschijnlijk sterke loonsverhogingen in je prille carrière) dan zou ik aanbevelen om je prioriteiten eens te heroverwegen en te kijken wat er wel mogelijk is.

Bedenk je dat 15 jaar huur praktisch gelijk staat aan 15 jaar geld in een put gooien. Besef je dat de kans zeer groot is dat een koopwoning die naar wens is alleen maar verder buiten je bereik komt te liggen. Zeker als de hypotheekeisen alleen maar strenger worden, zoals adviezen die rondgaan om de maximale hypotheek omlaag te brengen tot 90% van de woningwaarde. Op een gegeven moment loop je vast in de "huurfuik": Steeds meer huur moeten betalen zodat je geen geld opzij kan zetten dat je nodig hebt om uberhaupt een woning te kunnen kopen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Lees mijn post niet als een wijzend vingertje. Ik wilde het verhaal vooral toch even delen als een potentiële eye-opener dat er wellicht een stuk meer mogelijk is dan je (en wellicht ook andere Tweakers) aanvankelijk denkt. Daarbij weet ik ook dat er schrijnende gevallen zijn waarop mijn verhaal helaas niet van toepassing is.

[ Voor 68% gewijzigd door GENETX op 14-01-2021 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

@GENETX Het zijn nu natuurlijk wel andere tijden.
Mijn sociale huurwoning van 70m2 kostte mij 10 jaar geleden nog geen 450 euro per maand. Nu zitten die sociale huurwoningen wel tegen de maximale huur aan voor die sector. Wat is dat, 700 euro?
De TS zit in een vrije sector woning, en die gaan al snel richting de 1000 euro per maand.

Dit is helaas gewoon de markt. Dus bergen geld opzij zetten zal in het begin van de carriere lastig zijn.
En ja, dan komt het aan op prioriteiten. Als je een kans wil maken op de koopmarkt dan moet die studieschuld weg.
Dus dan zeg ik: Laat die gloednieuwe vloer lekker liggen. Koop wat nieuw spul bij de Ikea. Of ga wat kringloopzaken af, want daar kan je nog leuk verrast worden.

Ook ik ga geen belerend vingertje in de lucht steken. Ik ben de hele malaise op de huidige markt nog voor geweest en heb nu een woning met minstens 60K overwaarde.
Het is nu gewoon enorm kl*te als starter, en toch kan ik mij voorstellen dat de starter zelf hier flink wat moeite mee kan hebben. Want ja... Eindelijk een eigen stek, en die wil je naar eigen smaak inrichten.
Maar toch zit je in een fuik, en zul je offers moeten maken.
Schrale troost: Met jou nog ik weet niet hoeveel starters die in hetzelfde schuitje zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-Frag
  • Laatst online: 28-04 13:25

d-Frag

74% completed

Het is al eerder gezegd, maar kijk het eerst eens een jaartje aan.

Mochten er problemen zijn door vocht in vloeren of muren (dat heb je met vers beton) dan komt dat er het eerste jaar/jaren wel uit en is eventuele schade voor de verhuurder.

Wil je na een paar jaar toch iets anders met vloeren of muren willen zijn verhuurders vaak flexibeler, zeker als je als goede huurder (geen overlast en betalingsachterstanden) bekend staat.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

Precies dat zou ik ook doen.

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:06
Nyarlathotep schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:56:
@GENETX Het zijn nu natuurlijk wel andere tijden.
Mijn sociale huurwoning van 70m2 kostte mij 10 jaar geleden nog geen 450 euro per maand. Nu zitten die sociale huurwoningen wel tegen de maximale huur aan voor die sector. Wat is dat, 700 euro?
De TS zit in een vrije sector woning, en die gaan al snel richting de 1000 euro per maand.
Maarja, dat is een keuze, of wellicht beter: een mindset. 300 euro is toch weer ca 5000 euro op jaarbasis. Mocht je een schuld in ca 5 jaar af willen/kunnen lossen, dan heb je alleen hier al 25k te pakken, wat meer dan de gemiddelde studieschuld is die verwacht wordt na de afschaffing van de basisbeurs! Skip daar bovenop eens een vakantie, neem genoegen met een mindere auto of fiets, en doe een jaartje langer met je PC.

Spartaans starten is van alle tijden. Er liggen imho genoeg kansen als je je ogen opent en niet bang bent om het avontuur op te zoeken door van je droompad af te wijken. Mindset ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 14-01-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51
Ben nu trouwens wel heel benieuwt naar deze “afschuwelijke” vloer. Ik zou me er niks van aan trekken en gewoon lekker gaan wonen.

Nieuwe woning, met energiebesparende eigenschappen en owja hij is nieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door s3. op 14-01-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:55

EiT

Tja, wij mochten absoluut geen verlijmde PVC vloer in onze nieuwbouw woning, toen wij er naar 5 jaar uit gingen mocht deze er alleen blijven liggen als de nieuwe huurder de vloer wilde, deze laten liggen terwijl er nog geen nieuwe huurder was. Nooit meer iets gehoord.
Dit was met MVGM, zijn over het algemeen niet de makkelijkste.

Zolang jij er geen lelijke vloer er in legt en niet binnen een jaar vertrekt zou ik hem er gewoon uithalen. Als ze problemen maken geef je aan lekkage te hebben gehad en dat de vloer bol is gaan staan ;)

En anders gooi je er gewoon vinyl of pvc overheen.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-05 00:35
Als de vloer zo'n afknapper is moet je het gewoon niet doen. Of leg er tapijttegels van de stunter over heen. (niet gelijmd natuurlijk)
Je blijft die vloer zien en je er aan ergeren. Op de een of andere manier is dit misschien gewoon de juiste woning niet voor je, ook lijkt het dat wel te zijn. Als je zo twijfelt heeft het een grond en bij twijfel niet inhalen.
Pagina: 1