Samsung robotstofzuiger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:44

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Topicstarter
@Koekiemonsterr

Misschien ontgaat het mij volledig, maar ik snap niet zo goed waarom dit artikel nou is gepubliceerd. Alle genoemde features zijn al aanwezig op meerdere stofzuiger modellen ook van andere fabrikanten.

Beginnende met de titel: "Samsung-robotstofzuiger met 'beveiligingscamera' kan objecten omzeilen via lidar". Zoals ik deze nu lees lijkt het alsof de robotstofzuiger objecten kan omzeilen met lidar. Maar de meeste "slimme" stofzuigers maken al gebruik van deze techniek zoals bijv. de Roborock S6.

Ik zou een titel als "een combinatie van Lidar en AI camera" nog iets beter begrijpen. Maar zelfs dat is niet revolutionair en deze combinatie aan features hebben stofzuigers zoals de Ozmo T8.

Verder in het artikel worden punten aangehaald welke nou niet echt revolutionair te noemen zijn:
- 6M afstand mapping
- Kunstmatige inteligentie (AI)
- 3D sensors
- Lidar sensor
- Automatische dispenser

Dit is functionaliteit welke al 1+ jaar geleden op modellen is geïntroduceerd bij Roomba, Xiaomi, Deebot etc.

Persoonlijk dacht ik dat de functionaliteit om live mee te kijken en je robot stofzuiger als "beveiliging camera" in te zetten (wat ik persoonlijk als onzin zou willen bestempelen. Wie heeft er nou behoefte om mee te kijken met een stofzuiger, ook vanuit een beveiliging perspectief.) de USP zou zijn. Maar ook dit punt blijkt al eerder te zijn uitgevoerd volgens gebruiker @SED. Op de eerder aangehaalde Deebot zou deze functionaliteit ook aanwezig zijn.

Ik snap prima dat het een nieuwsartikel is waar ik niet per se op hoef te klikken / reageren als ik het toch allemaal niet nieuwswaardig vind. Maar robot stofzuigers komen niet al te vaak in het nieuws, vandaar dat ik bij een vermelding toch wel verwachtingen had van de Samsung stofzuiger.

Toevallig hebben jullie gisteren ook nieuws geplaatst over een robot stofzuiger, de Roborock S7. Dit apparaat past daadwerkelijk iets nieuws toe met de dweil functionaliteit. Hoewel het een niche is kan ik die nieuwswaarde beter begrijpen dan dit item.

En mocht in het artikel niets revolutionairs staan, dan komt de vraag naar boven waarom er geen aandacht is besteed aan eerdere stofzuiger modellen welke wel als eerste op de markt zijn gekomen met eerder genoemde functionaliteit?

Alvast bedankt voor je reactie!

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 15:20

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ik kan op alle punten uitgebreid ingaan en je deels van repliek dienen, maar op zich heb je wel een punt :) Was misschien niet de beste keuze van de dag, dit bericht, of in ieder geval had dan de insteek iets anders/scherper gemoeten en had de context van vergelijkbare apparaten er misschien ook bij gemoeten. Wat misschien ook nog wel goed is om aan te geven: Het zal nog wel vaker gebeuren dat we bij bepaalde categorieën waar we niet dagelijks/veelvuldig over schrijven 'ineens' wel een bericht wijden aan een product, waar je dan je vraagtekens bij kan zetten in de trant van: hee maar waarom die ineens wel? Dat is dan misschien wel terecht, die scepsis, maar je kan ook niet altijd alles brengen of bij de keuze daarbij een waterdicht en consistent systeem toepassen. En het niet wijden van berichten aan product a, b, en c betekent ook weer niet automatisch dat een bericht over product d dan ook maar achterwege moet blijven, zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 13-01-2021 17:20 ]