Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:41
Hallo

Voor bij ons in de productie zijn wij op zoek naar een camera die wij bij problemen snel ergens kunnen plaatsen om zo te kunnen zien wat er fout gaat. Er is geen wifi voorzien in de productieomgeving.
Ikzelf dacht aan een GoPro maar dan moet er gebruik gemaakt worden van een SD-kaartje wat iets omslachtiger is en beperkt is in opslag, daarnaast kan de batterij geen 8u aan een stuk filmen.

Een tweede optie waar ik aan denk is een type bewakingscamera die ik via PoE kan voeden en meteen ook zo de beelden op een server kan opslaan. Hierdoor is het makkelijker de beelden te raadplegen en is er geen last met een platte batterij. Alleen stel ik me vragen bij de beeldkwaliteit. En kan je deze instellen om continu te filmen? Unifi heeft verschillende camera's voor bewakingsdoeleinden, Foscam ook maar ik ken het verschil niet in kwaliteit.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben voor dergelijke situaties of die iets kunnen aanbevelen?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:11
Je bent op zoek naar een NVR systeem. Deze werken met PoE.

Let goed op dat je een systeem hebt met OnVIF zodat je verschillende merken en camera's kan combineren.

De beeldkwaliteit is afhankelijk van hoeveel geld je er tegenaan gooit want je hebt ook nog eens keus in de type en grootte van de sensor. Ook is het de vraag wat voor lens je er op wilt hebben.

NVR camera's kunnen hoge kwaliteit beeld filmen aangezien er genoeg bandbreede is op een gigabit verbinding. Tenzij je meer dan 20 cams gaat hangen op 8k ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:41
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest maar het betreft een tijdelijke opstelling die makkelijk verplaatsbaar is. Stel dat op machine 1 zich iets voor doet waar we de oorzaak niet kunnen vinden dan willen we de camera hier plaatsen. Enkele maanden later gebeurt er iets op machine 3 dan zetten we de camera daar.

Qua beeldkwaliteit heb ik al eens het een en ander gezien van een GoPro en dat is zeker in orde. Beter moet dat zeker niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-10 15:07
Op mijn werk gebruiken we hier een go pro voor.
Een hero maar welk type weet ik niet.

Om machines te filmen totdat een bepaalde fout optreedt.
De gopro staat op loop opname ingesteld.
Iets van 20 minuten ofzo.

Mocht de fout bij de machine optreden dan nemen we de gopro mee om de video er af te halen.

Het nadeel is dat dat deze na eena aantal dagen continu filmen vastliep.
Het beeldmateriaal was dan ook weg.

Er zit nu een speciale sd kaart in die geschikt is voor zoveel overschrijvingen. Speciaal voor dashcams enzo.

Hoe dit gaat weten we nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-09 10:04
Het hangt er dus vanaf hoe snel jij weet dat er iets mis is.
Bewakingscameras met een SD kaart staan gewoon op 'loop' maar die loop duurt geen maand.

Verder als je Power Over Ethernet hebt, heb je toch ook ethernet en kun je die dingen op afstand gaan opnemen. Eventueel met een wifi-accespunt dat zelf weer met een kabel aan je netwerk zit (daar overbrug je toch weer draadloos 30m mee).