Nieuwe HP 2720 printer verbinden met WiFi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:07
Vorige week heb ik een nieuwe printer aangeschaft. Met het thuiswerken ontkom ik er niet meer aan af en toe een printje te maken. Het is de HP 2720 geworden na een korte zoektocht in de Pricewatch.

Nadat ik alles netjes had uitgepakt en de cartridges had geinstalleerd begon voor mij de verbinding zoeken met mijn WiFi netwerk. Via de HP smart app op zowel Android als Windows kom ik er niet uit. De app vindt mijn printer en ik moet bevestigen dat ik in de buurt zit door op de informatie knop te drukken. So far so good. Niet veel later vraagt de printer mijn WiFi wachtwoord en daar zit de crux. Hij accepteert het wachtwoord niet en blijkt aangeven dat het wachtwoord onjuist is. Hoe nu verder?

Ik werk thuis met drie TP-link deco M9 plus mesh routers die op basis van zowel 2,4ghz als 5ghz werken. De beveiligingsprotocollen staan beide aan (WPA2-PSK [AES] & WPA-PSK [TKIP]). Ik krijg voor geen mogelijkheid verbinding met het netwerk.

Iemand de gouden tip?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Wellicht heb je een 'lastig' wifi wachtwoord met rare tekens er in die door de printer niet geaccepteerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
vanaalten schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:30:
Wellicht heb je een 'lastig' wifi wachtwoord met rare tekens er in die door de printer niet geaccepteerd worden?
Heb even zitten stoeien met een nieuw wachtwoord zonder leestekens. Geeft helaas het zelfde resultaat. Gebruik gewoon basis leestekens in mijn wachtwoord wat me best normaal lijkt.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:24
Dan wordt het lastig. :(

Wellicht eens kijken of het aan de TP-links ligt - misschien eens een wifi hotspot van je telefoon maken en laptop daarmee verbinden - en dan kijken of je de printer daar ook aan kan verbinden, puur om te zien of het dan wel gaat?

Wellicht dat de printer een firmware-update nodig heeft. Dan zou je 'm misschien op die manier ook kunnen updaten, of misschien via USB aansluiten en updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bo0bz
Wel zo aardig om even een update te geven van het probleem.

Heb getest met een mobiele hotspot en daarmee was verbinden en instellen een fluitje van een cent. Het moest dus in mijn Deco netwerk zitten. En wat blijkt? De HP Printer kan niet overweg met 'fast roaming' 802.11r. Dit uitgezet en alles werkt wel. Moet nog ervaren hoe mijn andere apparaten reageren met deze optie uit.