Toon posts:

HX-08 modden voor mobo-tray + Silverado = veilig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik heb vandeweek in een HX-08 een Silverado gemonteerd. Je had mij moeten horen vloeken toen ik er achter kwam dat de Silverado pas gemonteerd kan worden nadat het mobo + tray in de kast zit. Omdat de Silverado zo hoog is dat de tray niet meer naar binnen kan worden geschoven met dat ding op de CPU.

Nu moet ik dus bij elke operatie die het nodig maakt het mobo uit te nemen, ook de Silverado demonteren en hermonteren met 8 mm ruimte tussen de koeler en de PSU, om met 2 schroevendraaiers en wat kunst en vliegwerk dat ding er weer op te krijgen.

Is het structureel veilig, of heeft iemand dit al eens gedaan, om een stuk uit de achterkant van de kast te zagen waar de tray met 6 schroeven wordt vastgezet? Dus een stuk er uit, waar de bovenkant van de Silverado dan nét onderdoor kan. Dat zal ongeveer 2 cm zijn.

Maar ik ben bang dat de kast dan verzwakt word, en dat de tray niet meer stevig genoeg gemonteerd kan worden nadien.

Is er iemand die hier al mee bezig is geweest?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Kan eigenlijk geen kwaad, gewoon een "kleine" inkeping maken in de case zelf. Zal dat ding niet echt veel zwakker van worden.

Verwijderd

Ikzelf haal mn tray er (bijna) nooit uit. Ik leg mn case gewoon op z'n kant, en als ik kracht moet zetten, dan druk ik gewoon met mn gewicht op de kolere koeler. Kan mn mobo prima hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem ook niet. Alleen die Silverado is erg lastig te monteren als de tray in de kast zit, omdat een paar millimeter verderop al het middenrif van de kast zit met daarop m'n Enermaxje.

Je komt niet meer bij de klemmen dan. Dat moet dan met een paar grote lange schroevendraaiers. En die Silverado klemt fucking hard. Daar moet je met die punt van de schroevendraaiers echt veeeeel kracht op zetten.

Als ik er eens langs schiet is me mobo kaduuk.

Verwijderd

Het zit je ook niet echt mee in je queeste om je computer stiller te maken ;)

/me is tot zover ook nog niet tevreden na een heleboel gemod, al is de kast al stiller dan een doorsnee low-noise systeem.

Maar verder zou ik niet in je kast gaan zagen op dat punt. Kon hij inderdaad wel eens een stuk minder stevig van worden. Bovendien: hoe vaak moet je nou het complete mobo deruit schuiven? Alleen als je echt het moederbord vervangt lijkt me, en dan moet je processor/processerkoeler zowiezo los...

Verwijderd

Ik denk idd dat je wel een stuk eruit kunt zagen. De stevigheid van je case wordt eerder bepaald door het bovenste deel, de onderkant en het middenrif. Heb het zelf niet geprobeerd, maar lijkt me beter dan een verbrokelde core of een gat in je mobo :).

Verwijderd

Topicstarter
Kijk:

Dat gaat dus niet:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/kut1.jpg

En dit is ook erg k*t:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/hlpdsk/kut2.jpg

Als ik een stuk uit de kast zaag kan ik daar 2 schroeven niet meer kwijt denk ik. Dat is niet goed voor de stevigheid van de montage van het mobo.

En je kunt zien op het 2e plaatje hoe kut dat monteren is. Zowel de linker als de rechterclip zijn moeilijk er op te krijgen. Als je de linker er eindelijk ophebt, moet je de koeler recht op de core duwen, en dan mag je de druk er niet meer afhalen! En zie dan maar eens met 2 schroevendraaiers die rechterclip er ook nog eens op de socket te krijgen. Met 1 hand een lange schroevendraaier pakken, dan tussen de Silverado en de Enermax doen, en dan de volledige kracht egaal op dat kutklemmetje krijgen! En dan van hand wisselen met de schroevendraaier zonder druk te minderen, en dan met je vrije hand het klemmetje om de socket heen duwen. Want dat gaat ook al niet vanzelf.

En dat wil ik dus niet elke keer moeten doen als ik de tray er uit moet halen.

Het middenrif gaat ook nog een heel stuk metaal missen in de toekomst. Dat is nl. veel te klein voor al me kabels nu.

Ik moet zelfs m'n Radeon en Geluidskaart demonteren als ik bij de linkerclip van de Silverado wil komen. En de rechter .. is dus helemaal een ramp.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Als je daar eens tukje weg dremelt dan is het neit zo van de hele kast zakt in elkaar , neej hoor blijft wel stabiel :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 21:09 schreef funkflex het volgende:
Als je daar eens tukje weg dremelt dan is het neit zo van de hele kast zakt in elkaar , neej hoor blijft wel stabiel :)
Ik heb geen dremel. Volgens mij niet eens een fatsoenlijke ijzerzaag.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op maandag 13 augustus 2001 21:26 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

decoupeer geval met ijzerzaagje gaat prima en verder als je je kast verzwakt dan zet je er toch ff een stukje met metaal langs met 2 schroefies :?
why not :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Nou .. ik wil wel dat me tray nog stevig zit nadien. Ik mis dan een paar schroefgaten. Er moet best een lap metaal af.

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op maandag 13 augustus 2001 21:39 schreef HlpDsK het volgende:
Nou .. ik wil wel dat me tray nog stevig zit nadien. Ik mis dan een paar schroefgaten. Er moet best een lap metaal af.
hoekprofiel + metaal boortje + boormachine
probleem opgelost
(=gamma :P )

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op maandag 13 augustus 2001 21:26 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ben jij nooit bij de Aldi geweest ???

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 22:02 schreef Da Joker het volgende:

[..]

Ben jij nooit bij de Aldi geweest ???
Vaak zat. Maar dan voor boodschappen.
De appelsap staat denk ik naast het lege rek fake-dremels.

Verwijderd

Gebruik dan ook een Alpha ipv Silverado >:)

Alpha + Spacer/Shim = stevige Combi :9~

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:28

Japie.G

Colour Classic

OFFTOPIC!!!!

Maakt die silverado meer herrie dan een SuperOrb. En koelt ie goed? Ik vin hem er namelijk wel heul er phat uitzien :9~

Maar goed. Je moet gewoon bij de plaatselijke doet het zelf zaak kijken naar een of andere fake dremel. Het merk Proxon heeft ook van die dingen, voor niet zo heel veel geld. (dacht ik!!) Een stukkie uit die kast kan geen kwaad hoor. en anders gewoon even een spijltje tussen zetten inderdaad.

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 22:48 schreef who_am_i het volgende:
Gebruik dan ook een Alpha ipv Silverado >:)

Alpha + Spacer/Shim = stevige Combi :9~
Ik wil stilte, geen F16.

Die Silverado hoor ik niet eens als ie opstart.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 22:54 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik wil stilte, geen F16.

Die Silverado hoor ik niet eens als ie opstart.
Meen je dat !? In dat geval zal ik zeker zo'm silverado overwegen. Het is dus een radiaal fan, ok cool B-).

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
en er is ook geen manier om die fans er redelijk makkelijk af te schroeven na het monteren? mooi klote is dat...

had ik ook met een inwin Q800N, eerst alpha's op me BP6 gezet, allemaal prima. later 2 50W peltiers toegevoegd, past dat NET niet meer langs de achterkant... dus eerst fans eraf, dan inschuiven, dan fans erop... kutwerk. maar beter dan in de kast monteren, das zo goed als onmogelijk.

gelukkig heeft me 7986a een tray die naar achteren gaat...

voeding eruit is ook geen optie btw?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Nee .. daarboven zit m'n HDD in een bak. En om die er uit te krijgen meot dan eerst de isolatie aan de andere kant er uit om bij de schroeven te komen.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
pfff lekker klote is dat zeg.
hmmmmz dan weet ik ook nix meer zo 123... ik ga dr ff een nachie over slapen keej :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

• Haal een stukje alu plaat (Display of Conrad etc)
  • Zaag het gewenste stuk uit je kast
  • Neem het uitgezaagde stuk, gooi het onder de kopieermachine, 15% vergroten
  • gebruik het resultaat als mal voor je alu-plaat
  • boor 2 gaatjes langs de bovenste rand van de alu-plaat. Gebruik hiervoor een 5mm boortje.
  • Zet je alu plaat met popnagels, bout+moer of zelftappende schroefjes vast aan de mobo tray op de plek waar je een gat in je kast gezaagd hebt. (indien zelftappers: voorboren).
  • Schuif de tray er in en boor met een 3mm ofzo de juiste gaatjes in je kast (je kunt de mobo-tray als mal gebruiken).
kloar.. Je kast behoudt z'n sterkte en je kunt de mobo-tray nog voldoende bevestigen (eventueel kun je meer dan 2 schroeven nemen).

//edit
ehm, ipv een 5 mm boortje is een 4mm ook goed.. (beter zelfs) misschien zelfs 3mm

Verwijderd

een Zalman 3100 was misschien ook een optie.
(zal wel flink wat heter worden bij die snellere processoren)

Maar ff ontopic: zaguhhhh
Die HX-08/HQ-08 is STEVIG genoeg, zelfs na een beetje zagen.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:22
ik moest zo lachen toen ik dit zag!
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb als eerste die Hd houders bovenin er afgehaald, toen de psu er uit, dan de fans van het koelblok van de silverado er af geschroefd, dan kan de tray er uit en dan zet je die fans er later weer op. Dat heb ik gedaan!

Verwijderd

gewoon zagen...
ik heb de hq versie. en als me dat zo bekijk blijft er genoeg staal over. Zeker als je de zijplaat er weer op schuift.

Verwijderd

Ben je er al uit wat je gaat doen?

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 11:57 schreef marteltor het volgende:
... de fans van het koelblok van de silverado er af geschroefd, dan kan de tray er uit en dan zet je die fans er later weer op. Dat heb ik gedaan!
Ik geloof dat dat inderdaad altijd de bedoeling was.
Pagina: 1