Mijn steam account is gehacked kan ik hem nog terug krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiekVeertje
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 13-01-2021
Mijn vraag:
Afgelopen Dinsdag is mijn 2 gehele steam accounts over genomen, is iemand dit eerder tegen gekomen?

Meer info:
Afgelopen Dinsdag zijn mijn twee steam accounts overgenomen. dit is zonder dat ik verificatie codes gebeurt. ik heb wel een virus op mijn pc gevonden en dit verwijderd. de twee accounts zijn compleet op een ander mail adress gezet en hebben niet meer het zelfde wachtwoord. het enige wat het zelfde is zijn de gebruikers namen.

ik heb wel bewijs dat het mijn accounts waren door betalingen die ik gedaan heb. hier is te zien dat er een transactie is geweest op mijn account. hier staan mijn naam van het steam account en e-mail adress.

ik heb uiteraard steam al bericht maar vroeg me af of het überhaupt mogelijk zou zijn?

Met vriendelijke groet,

Niek

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ja, heb het ook al eens moeten doen om hem terug te krijgen. Heb toen een key laten zien die gekoppeld is met een foto was de orange box Toen kreeg ik hem ook weer terug.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiekVeertje
waar heb jij een verzoek ingediend? en wat was de tijd voor dat je reactie had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkeh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:21
NiekVeertje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:31:
waar heb jij een verzoek ingediend? en wat was de tijd voor dat je reactie had?
Kijk eens op onderstaande link:
How To Recover Your Account

Dit is een Steam Guide, opgezet door een gebruiker, waarmee je de meerdere stappen kan volgen om toegang tot het account weer te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiekVeertje
Klopt, die stappen krijg je als eerst naar voren wanneer je zoekt op: mijn account is gestolen. alleen kan ik er helemaal niet meer bij. de mail is veranderd. en mijn telefoon nummer komt ook niet meer overeen.

Toch bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkeh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:21
NiekVeertje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:04:
Klopt, die stappen krijg je als eerst naar voren wanneer je zoekt op: mijn account is gestolen. alleen kan ik er helemaal niet meer bij. de mail is veranderd. en mijn telefoon nummer komt ook niet meer overeen.

Toch bedankt voor je antwoord!
Dat had ik al begrepen, vandaar ook de optie om het met de gebruikersnaam te proberen.

Op het moment dat je e-mailadres gewijzigd is, zou je daar een e-mail van gekregen moeten hebben.
Klopt dit?

In deze e-mail zou ook je gebruikersnaam van Steam moeten staan, deze kan je dan gebruiken om te proberen het account terug te krijgen. De gebruikersnaam is namelijk niet te wijzigen, ook niet door diegene die je account heeft overgenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Mvdb
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-10-2021
Wil dit toch voor de zekerheid even zeggen; zorg dat je nergens anders dezelfde combinatie mailadres/wachtwoord hebt. Zeker als je niet weet hoe je account gehackt is (al is het sowieso wijs verschillende wachtwoorden te gebruiken). Ontzettend zuur, hopelijk krijg je alles inderdaad gewoon terug. Heb je ook helemaal geen bericht gehad dat je mailadres/wachtwoord gewijzigd was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

dit is zonder dat ik verificatie codes gebeurt.
Ik neem aan dat je bedoelt 'zonder dat ik verificatie codes heb ontvangen'? Dat geval zou ik ook meteen je wachtwoord van je mail nakijken, lomp gezien met een virus op je PC is alles waar een wachtwoord op zit/zat mogelijk slachtoffer.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
Het is al even geleden dat hier iets is gepost maar helaas ben ik ook mijn steam account kwijt geraakt.
Destijds een paar keer samen een game gespeeld met iemand. Vorige week kreeg ik een bericht als ik wel wilde stemmen voor zijn team in een e sport league. Ik moest inloggen op die site. Voordat ik dat deed dacht ik nog dat mijn account niet gehacked kon worden omdat ik de twee factor gebruik via een smartphone. Als je inlogt krijg je via je telefoon een code die je dan op je pc moet invoeren om in te kunnen loggen.
Die kan blijkbaar omzeild worden want iemand heeft toegang gehad tot mijn account. Diegene die het bericht stuurde had zichzelf geblokkeerd en verwijderd en twee andere vrienden waren ook geblokkeerd. Steam heeft toen mijn account automatisch geblokkeerd en ik kon nog wel spellen opstarten etc maar geen aankopen doen of wijzingen aanbrengen in mijn account zoals wachtwoord, emailadres etc.
Contact opgenomen met steam en informatie doorgestuurd over transacties om mijn account terug te krijgen.
Deze ochtend word ik wakker met een sms bericht dat mijn telefoonnummer van steam is gewijzigd. Ook kan ik niet meer inloggen want het wachtwoord is gewijzigd.
Het is allemaal zo lek als een mandje. En ik wil iedereen dan ook waarschuwen om vooral nergens buiten steam zelf in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

TheZenMeister schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:09:
Het is al even geleden dat hier iets is gepost maar helaas ben ik ook mijn steam account kwijt geraakt.
Destijds een paar keer samen een game gespeeld met iemand. Vorige week kreeg ik een bericht als ik wel wilde stemmen voor zijn team in een e sport league. Ik moest inloggen op die site. Voordat ik dat deed dacht ik nog dat mijn account niet gehacked kon worden omdat ik de twee factor gebruik via een smartphone. Als je inlogt krijg je via je telefoon een code die je dan op je pc moet invoeren om in te kunnen loggen.
Die kan blijkbaar omzeild worden want iemand heeft toegang gehad tot mijn account. Diegene die het bericht stuurde had zichzelf geblokkeerd en verwijderd en twee andere vrienden waren ook geblokkeerd. Steam heeft toen mijn account automatisch geblokkeerd en ik kon nog wel spellen opstarten etc maar geen aankopen doen of wijzingen aanbrengen in mijn account zoals wachtwoord, emailadres etc.
Contact opgenomen met steam en informatie doorgestuurd over transacties om mijn account terug te krijgen.
Deze ochtend word ik wakker met een sms bericht dat mijn telefoonnummer van steam is gewijzigd. Ook kan ik niet meer inloggen want het wachtwoord is gewijzigd.
Het is allemaal zo lek als een mandje. En ik wil iedereen dan ook waarschuwen om vooral nergens buiten steam zelf in te loggen.
Sinds gisteren is mijn account ook gehackt. Mijn wachtwoord, e-mailadres en telefoonnumer is veranderd. Erg vreemd inderdaad, heb nu een verzoek bij Steam ingediend op mijn account terug te krijgen. Iemand enig idee hoe ze deze hack uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:47:
[...]

Sinds gisteren is mijn account ook gehackt. Mijn wachtwoord, e-mailadres en telefoonnumer is veranderd. Erg vreemd inderdaad, heb nu een verzoek bij Steam ingediend op mijn account terug te krijgen. Iemand enig idee hoe ze deze hack uitvoeren?
Die laatste zin van wat je quote is een flinke. Namelijk nooit je account info van Steam ergens anders invoeren dan daadwerkelijk bij Steam. Er zijn genoeg scams waarbij je ergens anders moet inloggen om bijvoorbeeld een item te krijgen, maar dan geef je dus alle account info weg.

Verder natuurlijk nog dezeflde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord ergens anders gebruiken. 9 van de 10x is er helemaal geen hack, maar is het puur het lekken van de inloggegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PilatuS schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:51:
[...]

Die laatste zin van wat je quote is een flinke. Namelijk nooit je account info van Steam ergens anders invoeren dan daadwerkelijk bij Steam. Er zijn genoeg scams waarbij je ergens anders moet inloggen om bijvoorbeeld een item te krijgen, maar dan geef je dus alle account info weg.

Verder natuurlijk nog dezeflde combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord ergens anders gebruiken. 9 van de 10x is er helemaal geen hack, maar is het puur het lekken van de inloggegevens.
Ik weet dat het inderdaad een flinke quote is. Maar het lijkt erop dat ze nu ineens erg actief bezig zijn met het hacken van steam accounts.

Ik kreeg gisteren ineens een mail met een code van steam. Terwijl ik die niet had aangevraagd, nu was ik aan het werk en had ik er geen tijd voor om naar te kijken. Nu zie ik dat mijn telefoonnummer en e-mailadres is gewijzigd. Nu zie ik ineens bij mijn verwijderde items bij mijn mail allemaal berichten van steam staan. Dan ga ik er dus even vanuit dat mijn e-mail is gehackt. Ik heb daar direct 2 factor authenticatie opgezet met een authenticator. Het vreemde is dat er niks anders gehackt is en het wachtwoord van mijn e-mail is ook nog hetzelfde. Als ze echt kwaad wilde dan hadden ze die direct ook gewijzigd.

Ik had op steam 2 factor authenticatie staan, maar via de e-mail is misschien niet eens zo veilig.

Ik heb steam overigens al maanden niet meer gebruikt en ook nergens ingelogd met mijn steam account.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 306567 op 01-07-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:33
TheZenMeister schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:09:
Zelf met je account ergens op een vage site inloggen, en dan zeggen dat het zo lek als een mandje is? |:(

Hoe wil je hier ooit Steam de schuld van geven? Dit is gewoon je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024
WEBGAMING schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 14:58:
[...]

Zelf met je account ergens op een vage site inloggen, en dan zeggen dat het zo lek als een mandje is? |:(

Hoe wil je hier ooit Steam de schuld van geven? Dit is gewoon je eigen schuld.
Ik geef niemand de schuld. Wil alleen aangeven dat de beveiligingen blijkbaar makkelijk te omzeilen zijn en andere mensen wil waarschuwen om vooral niet hetzelfde te doen als wat ik heb gedaan. Dat is inloggen ergens anders dan steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-05 22:23
Maar dan is het dus niet zo lek als een mandje, gewoon je eigen schuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27
Tsja, als ik jouw E-mail heb gehacked ga ik ook niet het wachtwoord veranderen, dan ga ik lekker meekijken met wat jij allemaal doet en kijken of ik jou nog meer kan benadelen.

Zorg dus dat je zo snel mogelijk het wachtwoord van je mail wijzigt en het liefst 2FA op je mail zet.

En stop met de schuld neer te leggen bij Steam.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

wErudite schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:31:
Maar dan is het dus niet zo lek als een mandje, gewoon je eigen schuld.
Dat is natuurlijk ter discussie, zoals ik nu lees heeft die persoon in kwestie dus blijkbaar ook de hardware ID kunnen omzeilen en later dus ook 2FA, die laatste weet ik dat het mogelijk (steamlink openen binnen een actieve steam 'browser' window).

Maar als deze 2 te omzeilen zijn, dan is 'lek als een mandje' in relatieve term nog best correct.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bregweb schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:44:
Tsja, als ik jouw E-mail heb gehacked ga ik ook niet het wachtwoord veranderen, dan ga ik lekker meekijken met wat jij allemaal doet en kijken of ik jou nog meer kan benadelen.

Zorg dus dat je zo snel mogelijk het wachtwoord van je mail wijzigt en het liefst 2FA op je mail zet.

En stop met de schuld neer te leggen bij Steam.
Uhm ik leg niet de schuld bij steam neer?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Mijn account is gelukkig weer hersteld met hulp van Valve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LarsZL
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-07-2022
Anoniem: 306567 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:18:
Mijn account is gelukkig weer hersteld met hulp van Valve
Hoe is dit gegaan?

Wij hebben Steam Support aangeschreven en alles kunnen overhandigen wat er gevraagd word. Helaas nog geen reactie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LarsZL schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:41:
[...]

Hoe is dit gegaan?

Wij hebben Steam Support aangeschreven en alles kunnen overhandigen wat er gevraagd word. Helaas nog geen reactie :(
Binnen een paar uur had ik een reactie en direct hadden ze mijn wachtwoord gereset

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Kan ik dit draadje misschien oppakken? of is er een algeheel topic over dit probleem?
(de Mod moet maar beslissen)

Heb nu het zelfde probleem en ik ben benieuwd hoe dit afgelopen is bij de andere 'slachtoffers'
Kreeg vanmorgen een mail dat ik een foto geliked zou hebben wat niet het geval was.
Vanmiddag een mail gekregen dat mijn emailadres met succes gewijzigd is (niet eens gedaan)
En nu kan ik niet meer inloggen op steam er schijnt een aankoop te zijn gedaan vanmiddag om 14:00 op mijn naam via steam maar dat creditcardnummer komt niet overeen met de mijne.
Aangezien accountherstel niet werkt heb ik een mail gestuurd naar support van steam met tekst en uitleg dus ik ben benieuwd hoe snel ze reageren had ook 2 traps verificatie ingesteld.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groen1071
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 02-01-2024
Mi

[ Voor 98% gewijzigd door Groen1071 op 02-01-2024 14:02 . Reden: vervallen ]

Pagina: 1