Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nest kapot - direct naar EvoHome vs. Nest tijdelijk installe

Pagina: 1
Acties:

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 13:50

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb sinds gisteren een kapotte Nest thermostaat in een woning waar we een jaar geleden naar zijn verhuisd. Die valt nog binnen garantie, en wordt dus kosteloos vervangen.

Tegelijkertijd heb ik de Nest en huidige opzet vanaf het begin als onprettig ervaren, omdat het met alleen de nest als thermostaat niet goed mogelijk bleek de gehele woning te verwarmen. Ik heb boven namelijk radiatoren (woonkamer vloerverwarming; 1e radiatoren, 2e verdieping moet nog een radiator komen) . De benedenverdieping wordt goed warm en blijft warm, boven blijft vervolgens de hele (thuiswerk)dag koud.

Vooraf hebben we dit punt niet aan zien komen, en de installateur heeft toen ook niet meegedacht. Wanneer de nest dus kapot ging gisteren en nu vervangen wordt, zag ik daarin een kansje om meteen dingen wat beter te maken. De afweging:

- Nu direct een EvoHome systeem Aan/Uit kopen, radiatoren van thermostaatventielen laten voorzien, HR92 op radiatoren en een HR92 op de gehele vloerverwarming, met de Thermostaat als voeler. Zelf installeren.

- Bovenstaande, maar laten installeren.

- Evohome kopen, alleen de thermostaat installeren zodat het warm is in huis, maar nog niet de verschillende zones aanmaken. Verdere uitbreiding laten doen.

- Nest tijdelijk terugplaatsen, ook al is ie dan niet nieuw in de doos bij doorverkoop. Meer tijd nemen om een goed plan te maken.

Ik weet niet hoe moeilijk het is om de evohome zelf te installeren, en of ik met zoveel spoed een monteur over de vloer krijg. Ik had dit dus niet gepland, daarom wil ik graag even met jullie sparren. Wat zouden jullie in deze situatie doen, en waarom?

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:47
Ik denk dat een belangrijke factor geld is. Wil je nu direct het geld uitgeven voor een evohome systeem?

Dat het boven te koud is kan je regelen door de vloerverwarming beneden te beperken qua warmte afgifte zodat de radiatoren boven meer warmte kunnen afgeven. Dus goed in regelen van de warmte afgifte systeem door de gehele woning. Zie de topicstart van topic Gas besparen door middel van CV tuning deel III voor tips and tricks.

Daarmee kan je al een heel eind komen zonder dat je in een evohome systeem moet investeren. (Tenzij je dit graag wilt natuurlijk omdat het best een leuk speeltje is)

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 13:50

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Topicstarter
Vrijdag komen ze installeren, heb het meteen maar goed gedaan en alles regelbaar gemaakt. Tuurlijk, kost wel geld, maar prettig thuiswerken is ook belangrijk en gasverbruik beperken ook. Het zal financieel niet rond te rekenen zijn, maar het is dan in ieder geval comfortabel in huis.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|