Wireless A1016 apple toetsenbord upgradeable?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-06-2021
Mijn vraag
...
Ik heb een A1016 Apple Wireless Keyboard, Die ik al een hele lange tijd gebruik en helemaal gek op ben.
Maar merk dat de laatste tijd de bluetooth wat hapert aangezien die natuurlijk al van een flinke leeftijd is ik heb hem opgemaakt en gekeken of ik daar een nieuwe bluetooth chip in kon zetten maar heb er geen idee van.
Dus ik heb een foto gemaakt en hier beneden geplakt als iemand mij kan helpen? zou echt top zijn.
Ik heb namelijk geen idee welke van de chips de bluetooth is en of het wel mogelijk is een betere chip erin te zetten. zoals de nieuwe variant van de bluetooth chips.

Ik hoor graag van jullie

met vriendelijke groet,
Tobias

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/39ec8bac80e07e5b77bfd50389c3ee3c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ehm, welke mac heb je? Ik lees zo links en rechts wat issues met BT in Mac OS X, ligt dus mogelijk niet aan je toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
nee ik heb ook de normale keyboard en die werkt prima maar zit nu op Big Sur, dit was ook al in de vorige updates.

dit model is zeker 5 jaar oud dus dacht kan misschien nieuwe bluetooth chip in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
418O2 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:49:
Ehm, welke mac heb je? Ik lees zo links en rechts wat issues met BT in Mac OS X, ligt dus mogelijk niet aan je toetsenbord
hierboven had je verongeluk niet gequote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:02
Ik acht de kans heel klein dat het aan de bluetooth chip ligt, 5 jaar valt ook echt wel mee. Lees dit artikel eens, er staan wat oplossingen maar een grote kans dat het hand-off is, ik heb daar zelf ook wel eens problemen mee gehad met een muis.

[ Voor 20% gewijzigd door Sluw op 13-01-2021 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
Sluw schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:14:
Ik acht de kans heel klein dat het aan de bluetooth chip ligt, 5 jaar valt ook echt wel mee. Lees dit artikel eens, er staan wat oplossingen maar een grote kans dat het hand-off is, ik heb daar zelf ook wel eens problemen mee gehad met een muis.
Ja maar is het niet mogelijk om de nieuwe versie bluetooth chips erin te solderen?
Dan werkt het nog iets beter neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:02
Toobias0108 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:30:
[...]

Ja maar is het niet mogelijk om de nieuwe versie bluetooth chips erin te solderen?
Dan werkt het nog iets beter neem ik aan.
Waarom zou het beter werken? Een toetsenbord hoeft geen grote hoeveelheden data te verwerken en ligt binnen de paar meter van je computer. Heb je de oplossingen uit het artikel geprobeerd? Ik heb verder geen idee of het überhaupt werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
Sluw schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:17:
[...]

Waarom zou het beter werken? Een toetsenbord hoeft geen grote hoeveelheden data te verwerken en ligt binnen de paar meter van je computer. Heb je de oplossingen uit het artikel geprobeerd? Ik heb verder geen idee of het überhaupt werkt.
Ik dacht misschien sneller reactie tijd? aangezien ik de MS die ik kwijt vind best ruim vindt dus dacht misschien met een bluetooth update dat dat minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:43
Toobias0108 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:56:
[...]

Ik dacht misschien sneller reactie tijd? aangezien ik de MS die ik kwijt vind best ruim vindt dus dacht misschien met een bluetooth update dat dat minder is.
niemand tikt sneller dan dat de meest eenvoudige bluetooth connectie aan data over de lijn kan pompen :+

al de gebruikelijke SMC resets gedaan op je mac?

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Verder is het antwoord op je vraag nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobias0108
Zwelgje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:54:
[...]

niemand tikt sneller dan dat de meest eenvoudige bluetooth connectie aan data over de lijn kan pompen :+

al de gebruikelijke SMC resets gedaan op je mac?
nee ga ik nog doen. maar bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Batterijen al vervangen? Hielp bij mij om veel vage problemen op te lossen. Sowieso zijn het ondingen. Bij mij disconnect het toetsenbord nog eens en dan is het lastig om weer opnieuw te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed Vertijsment
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06:44
Toetsenbord gereset/opnieuw gepaired? Aanknop aantal seconden open houden uit mijn hoofd.

Hielp recentelijk bij zo’n toetsenbord bij mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Ed Vertijsment op 14-01-2021 21:50 ]

Pagina: 1