Ombouw voor wasmachine en droger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsja
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-01 11:45
Ik moet mijn werkkamer delen met de wasmachine + droger. Om alles wat netter te maken wil ik graag een ombouw maken. Nou heb ik hier al een aantal dingen over gelezen, maar ik blijf toch met wat vragen zitten.

Er zijn een aantal dingen die ik wil bereiken. Ik wil graag dat het er netter uit gaat zien, het moet praktischer worden (er komen extra plankjes in voor bv de wasmand) en ik wil eigenlijk zo veel mogelijk het geluid beperken.

- Op dit moment staat de wasmachine op een houten vloer die behoorlijk mee beweegt. Hierdoor lijkt het ook moeilijk om de voeten goed af te stellen, wat er weer in resulteert dat de wasmachine soms behoorlijk aan de wandel gaat. Ik dacht dat een vaste bodem (misschien met een antislip mat eronder) dit misschien kan verhelpen, wat denken jullie hier van?
- ik vind meubelpanelen niet zo mooi met zo'n groot bouwwerk en dacht zelf aan multiplex platen die ik mooi kan lakken. Zal dit goed gaan met eventueel condens?
- ik denk dat een stapelkit het meest praktische is. Met het gewicht van de droger blijft de wasmachine misschien ook wat stabieler. Of is dit een verkeerde gedachte?
- ook dacht ik er nog aan om de kast aan de binnenkant te isoleren vanwege het geluid. Heeft iemand hier ervaring mee? En met wat voor materiaal zou ik dit het beste kunnen doen.
- Zou ik ivm condens de deur wel kunnen sluiten tijdens het wassen en drogen? Anders heeft het vorige punt geen zin.

Wasmachine is een samsung WW80K5400WW en de droger is een AEG T7DBNP400.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:54
Klopt, hoe stabieler de wasmachine staat hoe beter.
Als je voor voldoende ventilatie zorgt zal het prima gaan, ben je van plan de achterkat "dicht" te maken (tegen muur aan te zetten, of hou je paar cm speling tussen muur en kast?
Zorg ervoor dat dit isolatiemateriaal niet het condens gaat absorberen.

Wat voor droger heb je ? daar valt of staat je plan mee. Een wasmachine valt wel mee qua condensvorming, maar sommige drogers...

ps makkelijkste test: leg WC papier bij de ventilatieroostertjes van wasmachine / droogtrommel.
Als ze nog helemaal droog zijn: dikke prima
Als je er niets meer van terugvind: kijk even in andere hoek van kamer -> prima
als het pulp is geworden: alarm, geen afsluitende kast maken :P

[ Voor 24% gewijzigd door 99ruud99 op 13-01-2021 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsja
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 31-01 11:45
Er komt sowieso ruimte tussen de muur. De achterkant dicht maken maakt het natuurlijk wel wat stiller.

Wat zou een goed materiaal zijn voor geluidsisolatie?

Wij hebben een warmtepompdroger (AEG T7DBNP400).

Het wc papiertje ga ik dit weekend even proberen.

Weinig/geen condens (wc papier test) zal al een hoop problemen oplossen.
Iemand nog een idee over de bodem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:52
Als eigenaar van een jaren 30 woning herken ik het probleem met de vloer. Heb ooit als tip gekregen om een stuk plaatwerk op de vloer te leggen en die met lange schroeven en meerdere plakken direct op de houten draagbalken te schroeven. Dat hiel enorm.

Later het huis verbouwd en op de plek van de wasmachine de houten vloer vervangen voor een goede m² betonvloer (op lewis plaat). Dat was dusdanig solide dat de wasmachine volledig stil bleef staan tijdens centrifugeren.

Daaromheen had ik een kast gemaakt. Als de droger aanstond deed ik de deur altijd wel op een kiertje zodat de warme lucht eruit kon. Je zou dat ook kunnen oplossen door een klein rooster ergens te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 15:22
Ik ben benieuwd of TS in de tussentijd al een mooie oplossing geklust heeft. Ik sta binnenkort voor eenzelfde uitdaging om een zolder geschikt te maken voor werk + wasmachine. @nielsja is het gelukt?