Tja, ik wou dat het niet zo was en ook dat ik precies wist wat ze veranderd hebben (ik weet het ook niet precies, ik kan alleen gokken uit ervaring

).
Hieronder enige uitleg. Voor de meesten niet interessant denk ik, maar het verduidelijkt wel wat ik bedoel.
offtopic:
Ik had met SuSE 7.0 LICQ draaiend (in 1 keer) en ben later op KICQ overgestapt. Ook geen enkel probleem. En zo van het 1 op het andere moment werkte het niet meer. Dan ga je navraag doen en blijkt niemand meer via Linux er op te kunnen komen. Dan doe je navraag bij je ISP, die dan vrolijk melden dat ze geen ondersteuning voor Linux leveren en evt. wel na zullen vragen. Later zeggen ze dan dat ze in een mailtje om informatie gevraagd hebben over de veranderingen in ICQ en dat hebben ze gestuurd naar AOL. Zij claimen daar nooit een reactie op gehad te hebben. Tot zover wat ik weet en ik heb het even nagezocht, dit speelt sinds half april en in juni konden de Windows clients ook niet meer connecten.
Voor diegenen die nu gaan zeggen dat je dan je ISP achter de vodden moet gaan zitten: kijk eens bij providerenquete, consumentenbond en weet ik welke instanties nog meer en zie dan op nummer 1 van de flop 3 ISP's: Rendo.dekooi. Bovendien heb ik ze al zo vaak gebeld en gemaild en weet ik wat al niet meer, dat onderhand wel duidelijk is dat niets meer helpt.
Overgenomen door Essent (als verantwoordelijke voor de infrasxtructuur) in samenwerking met dekooi (internetdiensten en servers). Het contract met dekooi loopt op 31-12-2001 af, wat de weg vrijmaakt voor @home diensten.
Echter wegens de malaise in de ICT, beraadt Essent zich of het wel @home in deze regio wil gaan aanleggen en op welke termijn. Daarvoor zei men dat de laatste RDK abonnee over 5 jaar @home zou hebben. Het systeem (met de deltakabelmodems) bloedt dood en investeren is er dus niet meer bij (hoewel men beweerd dat de dienstverlening niet minder mag worden en er, toegegeven, een fep bijgeplaatst is).
Tot zover alle achtergrondinformatie.
Wat betreft de webspeedproxy, die levert wel vaker problemen op. Zo konden er plots geen hotmail adressen in outlook meer opgehaald worden. Het heeft het een half jaar geduurd voor men door had hoe ze dat webspeed geval goed af moesten stellen. En dat terwijl ze die informatie al een half jaar hadden (was door een abonnee aangevraagd bij de makers van de webspeed proxy).
1 en ander klinkt tamelijk verbitterd en dat ben ik ook. In september is hier de moegelijkheid om op ADSL over te stappen en dan ben ik weg.
Als je meer informatie wil, stel dan de spin.saturnus.nl nieuwsserver in en lees de nieuwsgroepen:
- rendo.dekooi.discussie
- rendo.dekooi.linux
- rendo.dekooi.support
Meer informatie over de structuur (plaatje met o.a. schematisch de "internet machinekamer" zoals men die noemt), kun je
hier vinden.
edit:
Ik vergat toe te voegen dat het helaas dus niet uitmaakt, welke login server je neemt en ook niet welke poort, of combinatie daarvan. Dat is nog het meest vage