Hoi Tweakers,
Wij hebben een nieuw huis gekocht waar we naast andere dingen ook zonnepanelen willen laten plaatsen.
Persoonlijk heb ik niet heel veel verstand hiervan, gelukkig is er veel informatie beschikbaar.
:fill(white):strip_exif()/f/image/N15XUeRYpOfK2BVkms15A2PZ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Efyvb3wS44AHz057yutK8cbl.png?f=user_large)
Persoonlijk geef ik momenteel de voorkeur aan de REC 365 panelen, deze zijn 800 euro duurder dan de Trina Solar panelen van Coolblue, maar het rendement is hoger na 25 jaar, dus hopelijk levert dit uiteindelijk meer op dan de 700 euro extra?
Op de Solar bouwmarkt website zag ik de REC panelen niet terug komen in de test, de Trina Solar panelen wel. Weet iemand of dit goede panelen zijn?
Ook weet ik niet of de Growatt omvormer goed is, het lijkt erop dat deze geen Wifi heeft, en je hiervoor een losse Wifi stick moet kopen?
Ik had ook een setup bij elkaar geklikt op de Solar Bouwmarkt website, ik ben alleen bang dat ik hier iets ga vergeten, dus wil het liever volledig uitbesteden aan een bedrijf die dit kan doen.
/f/image/bm2kuOA18ksG6fe226vhuX80.png?f=fotoalbum_large)
Is het aanbod van Coolblue een goede deal, zijn er nog andere bedrijven waar ik dit kan doen of tips waar ik op moet letten?
Wij hebben een nieuw huis gekocht waar we naast andere dingen ook zonnepanelen willen laten plaatsen.
Persoonlijk heb ik niet heel veel verstand hiervan, gelukkig is er veel informatie beschikbaar.
Dak
Het is een plat dak. Ik weet niet de precies wat de maten zijn maar heb wat foto's.:fill(white):strip_exif()/f/image/N15XUeRYpOfK2BVkms15A2PZ.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Efyvb3wS44AHz057yutK8cbl.png?f=user_large)
Offertes
Ik heb wat offertes opgevraagd, ik durf het zelf niet te installeren en| Zonnepanelen | Omvormer | kWh stroom per jaar | Garantie | Rendementsgarantie | Aantal Panelen | Netto Investering | |
| Coolblue | Trina Solar TSM-375 | Growatt MIN 3600 | 3240 kWh | 12 jaar | 84.8% vermogen na 25 jaar | 10 | €3700 |
| Coolblue | REC 365AA | Growatt MIN 3600 | 3150 kWh | 25 jaar | 92% vermogen na 25 jaar | 10 | €4550 |
| Essent | JA Solar 325Wp | GoodWe GW3000-XS | 3200 kWh | 12 jaar | 25 jaar | 11 | €4100 |
Persoonlijk geef ik momenteel de voorkeur aan de REC 365 panelen, deze zijn 800 euro duurder dan de Trina Solar panelen van Coolblue, maar het rendement is hoger na 25 jaar, dus hopelijk levert dit uiteindelijk meer op dan de 700 euro extra?
Op de Solar bouwmarkt website zag ik de REC panelen niet terug komen in de test, de Trina Solar panelen wel. Weet iemand of dit goede panelen zijn?
Ook weet ik niet of de Growatt omvormer goed is, het lijkt erop dat deze geen Wifi heeft, en je hiervoor een losse Wifi stick moet kopen?
Ik had ook een setup bij elkaar geklikt op de Solar Bouwmarkt website, ik ben alleen bang dat ik hier iets ga vergeten, dus wil het liever volledig uitbesteden aan een bedrijf die dit kan doen.
/f/image/bm2kuOA18ksG6fe226vhuX80.png?f=fotoalbum_large)
Is het aanbod van Coolblue een goede deal, zijn er nog andere bedrijven waar ik dit kan doen of tips waar ik op moet letten?
:strip_exif()/f/image/BEPfEgQEREJMqtrI7bZLXmij.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uMomsD1RkKe8nfmIpPSNTRjm.jpg?f=user_large)
/f/image/W15Wy6bL7KNk3qPB47J27F6p.png?f=fotoalbum_large)