Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696166

Topicstarter
Ok, domme vraag, maar misschien hebben er sommige tweakers toch iets uit de brand kunnen slepen...
Ik kocht een xiami horloge op de "officiële xiaomi shop" op aliexpress, deze gaf de geest na 50 dagen.
Ding werd vanuit spanje verstuurd, maar nu wordt ik verondersteld om het terug te sturen naar china....
Dat kost meer dan een nieuwe bestellen dus dat wil ik niet.
De verkoper blijft al 3 weken in rondjes redeneren.
Ik kan geen dispute openen want die termijn schijnt voorbij te zijn. Het is zowiezo een onmogelijke website om door te navigeren en de helft van de tijd loopt er iets mis.
Iemand een idee wat er hier nog aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:59
Vrij weinig behalve terugsturen. Bron: been there done that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:20
je weet dat de garantie van chinese spullen 0 is. Vaak krigj je uit coulance een gratis vervanging, maar dat hoeft niet.

ik wacht ook nog steeds op een pakketje, dat in november aan zou moeten komen. (heel leuk: shop gaf aan dat het aangekomen was, met meteen een prive bericht dat ze weten dat het nog niet aangekomen is -.- )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:56

OMD

Dat is gewoon het nadeel van voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Waarschijnlijk was het horloge te duur via bijvoorbeeld Xiaomiproducts. Je had dan echter geen gezeur gehad met garantie want Nederlandse verkoper.

Geen verwijt verder hoor maar dat is de gok die je dan neemt :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 696166 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:24:
Ok, domme vraag, maar misschien hebben er sommige tweakers toch iets uit de brand kunnen slepen...
Ik kocht een xiami horloge op de "officiële xiaomi shop" op aliexpress, deze gaf de geest na 50 dagen.
Ding werd vanuit spanje verstuurd, maar nu wordt ik verondersteld om het terug te sturen naar china....
Dat kost meer dan een nieuwe bestellen dus dat wil ik niet.
De verkoper blijft al 3 weken in rondjes redeneren.
Ik kan geen dispute openen want die termijn schijnt voorbij te zijn. Het is zowiezo een onmogelijke website om door te navigeren en de helft van de tijd loopt er iets mis.
Iemand een idee wat er hier nog aan te doen is?
Dit hoort tegenwoordig ook een beetje bij het kopen aldaar. Zodra je in NL iets koopt heb je meer kans je recht te halen, en zijn de kosten bij een defect sowieso voor de verkoper(bij gebleken normaal gebruik)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja, dat zijn je opties. Terug sturen of een nieuwe kopen.

Het is ook een stuk goedkoper in China, zelf vind ik dat het risico soms wel waard. Als je dat niet wilt moet je bij een Nederlandse webshop bestellen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696166

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid: ik koop enkel op aliexpress als ik hier niet vind wat ik zoek, want ik gun het de lokale handelaars wel en wil inderdaad ook geen gedoe. Die 2 euro is het mij gewoon niet waard.
Echter was dit horloge toen nog niet beschikbaar hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-05 16:18
Je hoeft je echt niet te verantwoorden. Je hebt gekocht in China en dit zijn de risico's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:20
je kan even kijken bij de voorwaardes van de winkel zelf, maar HEEL waarschijnlijk ben je zelf verantwoordelijk voor transportkosten.

In nederland draai je ook zelf ervoor op, behalve als het onder garantie valt, dan krijg je de kosten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-05 13:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Garantie is 0, en terug sturen is vaak voor eigen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-04 08:56
Wat de SELLER regulations van aliexpress zeggen mbt garantie:
----------------------
main regulations:
https://sell.aliexpress.c...sation.0.0.2ffa3e5f41eSuB
----------------------
"Investment rules"
2020 AliExpress Merchant Service Agreement
https://sell.aliexpress.c...113681.0.0.279270fasu2o9E
9.2 compliance platform user agreement, this agreement, China, goods destined to and \ or other applicable law and regulations, especially laws and regulations, the quality of goods, intellectual property rights and consumer protection aspects, including, but not limited to, in accordance with the relevant EU According to national laws, buyers in EU countries who purchase your products will be provided with a period of 14 days or a longer period from the date of receipt of the product (if there are multiple products in the order, from the date of receipt of the last product) Reasons for return service, product warranty service for 2 years or longer in accordance with local laws. When performing the above-mentioned 2- year product warranty service, the seller knows and shall bear the freight paid by the buyer for the repaired goods in accordance with the law, and at the same time, it is possible that the goods with defective quality may be returned and refunded in accordance with the law.
---------------

STATUTORY RIGHTS FOR EU CONSUMERS
https://sale.aliexpress.c....hc8cea9.1.5cc2zmiyzmiyIF

---------------
om garantie te krijgen/ forceren moet je via de Customer support hulp vragen indien de verkoper niet behulpzaam is, zelfs na het posten van de seller regulations mbt garantie {zowel de chinese text als de engelse vertaling}

[ Voor 7% gewijzigd door darknessblade op 09-05-2021 22:47 ]

Pagina: 1