ik heb het volgende probleem.
2 pc's, 1 met debian als gateway naar het interne netwerk van de universiteit, 1 met win 98 als backend. op mn gateway doet alles van internet het gewoon maar op mn win98 bak doet www, email, ftp het wel maar kan ik niet op het interne netwerk van universiteit komen. Als ik \\ip intype dan krijg ik de volgende error: the network name cannot be found
in mn network neighborhood zijn de volgende network components geinstalleerd:
client for microsoft networks
3com etherlink ...
tcp/ip
file and printer sharing for microsoft networks
op mn windows bak heb ik de volgende netwerk instellingen voor tcp/ip
ip adres 10.0.0.2
subnet mask 255.255.0.0
host backend
domain doe.het
dns server 130.89.1.2 / 130.89.220.2
gateway 10.0.0.1
ik denk dat het niet aan deze instellingen ligt aangezien ik deze altijd al gebruikte.. misschien dat mn firewall ergens kapot is gegaan ofzo..
heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
ik kan wel op de shares van me win98 bak komen met mn win98 bak.. met mn debian kan ik niet op deze shares komen.
kheb de gateway ertussen uit gehad en netwerk ff veranderd toen kon ik wel naar netwerk van universiteit browsen en met \\naam er komen maar niet met \\ip
kheb al vanalles geprobeerd maar tlukt niet..
ooh ja problemen zijn gekomen na een aantal installs van win98 opeens kon ik er niet meer op..
wie helpt?
2 pc's, 1 met debian als gateway naar het interne netwerk van de universiteit, 1 met win 98 als backend. op mn gateway doet alles van internet het gewoon maar op mn win98 bak doet www, email, ftp het wel maar kan ik niet op het interne netwerk van universiteit komen. Als ik \\ip intype dan krijg ik de volgende error: the network name cannot be found
in mn network neighborhood zijn de volgende network components geinstalleerd:
client for microsoft networks
3com etherlink ...
tcp/ip
file and printer sharing for microsoft networks
op mn windows bak heb ik de volgende netwerk instellingen voor tcp/ip
ip adres 10.0.0.2
subnet mask 255.255.0.0
host backend
domain doe.het
dns server 130.89.1.2 / 130.89.220.2
gateway 10.0.0.1
ik denk dat het niet aan deze instellingen ligt aangezien ik deze altijd al gebruikte.. misschien dat mn firewall ergens kapot is gegaan ofzo..
heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?
ik kan wel op de shares van me win98 bak komen met mn win98 bak.. met mn debian kan ik niet op deze shares komen.
kheb de gateway ertussen uit gehad en netwerk ff veranderd toen kon ik wel naar netwerk van universiteit browsen en met \\naam er komen maar niet met \\ip
kheb al vanalles geprobeerd maar tlukt niet..
ooh ja problemen zijn gekomen na een aantal installs van win98 opeens kon ik er niet meer op..
wie helpt?